Ik heb nu 2x meegemaakt dat, na een probleemloze rit van 600 km met aan het einde wat stadsverkeer bij ca. 26gr.Celsius buitentemperatuur, mijn Cactus na het uitzetten van de motor vervolgens gedurende ruim een uur niet meer wilde starten.
Het betreft een Puretech 110pk en het is mij opgevallen dat de koelfan niet aanging bij het stadsverkeer terwijl er toch een lange rit bij 26 graden aan vooraf gegaan was.
Het lijkt haast op vapour lock maar dat lijkt me toch wel heel raar.
Een Franse Citroen dealer die ik na de 1e keer bezocht, kon niets vinden en gaf als tip om geen E10 RON95 maar E5 RON98 te tanken.
Dat heb ik gedaan maar helaas trad het toch een tweede keer op.
Heeft iemand anders dezelfde ervaring?
Wat was de oplossing?
Niet dezelfde problemen, wél dezelfde auto. Misschien handig voor jou om de temperatuur in de gaten te kunnen houden. Ik heb een OBD2 meter van 2 tientjes in de Cactus aangesloten, waarmee ik nu alle waardes live tijdens het rijden kan zien. Temperatuur, tourental, voltage etc.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Inmiddels bij Nederlandse dealer geweest die heeft OND2 uitgelezen.
En krijg met met code B180887.
Dat betekent: Geen ontvangst van deblokkeringsverzoek.
Mogelijke oplossingen:
1. inleren code startblokkering
2. Paren elektronische eenheid motor met BSI
3. Sleutel vervangen
4. BSI vervangen
5. Elektronische eenheid motor vervangen
1 en 2 lijken me onzinnig want dan zou de storing nooit vanzelf opheffen en dat gebeurt juist wel
Hopelijk is de sleutel de oorzaak want dat is de minst dure van de andere opties.
Ik ga voorlopig de reserve sleutel meenemen en als de storing optreedt daar mee proberen te starten.