Hallo C6 specialisten,
Gisterenmorgen wou ik de C6 starten. Helemaal niks geen display niks. De ramen gaan nog wel een stukje naar beneden als ik de deur open doe en weer omhoog als ik de deur dicht doe.
Ik dacht: dat is de accu, vanmorgen nieuwe accu gehaald, maar er gebeurt niks als ik er stroom bijzet, met een reserve accu of met een andere auto met lopende motor erbij. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken. Ik kan dus niet bij de accu.
David
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Storing in het elektrisch circuit? Ik zou eerste eens een acculader aansluiten op de laadpunten onder de motorkap en kijken of die nog wel laadt. Als je accu echt helemaal kapot is dan werkt ook een hulpaccu niet. De electronica aan boord van de C6 “beschermd” zichzelf tegen slechte noordspanning of sterk schommelende noordspanning. Volgende controle: De hoofdzekeringen, etc.
To err is human, not to err is divine.
Hallo,
Ik heb de acculader er aan gehad.Waar kan ik de hoofdzekeringen vinden? ik heb geken onder het grote zwarte deksel onder de motorkap.Ik hoop niet dat ze bij de accu zitten, want ik krijg de achterklep niet open.Ik ga van de week verder zoeken. Eerst even de C3 weer op de weg krijgen. Ik heb nu als enig rijdende auto een spider van 35 jaar oud.
David
C6 2.7 HDI
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Je hebt maxi zekeringen en gewone zekeringen in de box onder de motorkap, zekeringen onder het dashboard en een paar zekeringen bij de accu in de koffer. Die zijn eigenlijk alleen voor de functies “achter”. Kijk maar in je gebruikshandleiding.
Omdat je raam microschakelaars nog wel werken heb je nog wel boordspanning. Ik zou dus eerst maar eens naar de maxi zekeringen kijken.
To err is human, not to err is divine.
Hallo,
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik ga morgen even goed onder de motorkap kijken naar de zekeringen. Als ik iets gevonden heb zal ik het laten horen.
groet, David
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Hallo
Zij rijdt weer!
De maxi zekeringen heb ik niet gevonden. Maar ik gevonden dat die voor de koelventilatoren zijn?
Ik heb bij de binnenzekeringen iets dat lijkt op en zekering waar opstaat HS SH losgehaald en weer teruggestopt.Er zitten echter drie gaatjes op die plaats en ik kan de “zekering” op twee manieren monteren midden en links of midden en rechts. Hij zit nu midden en rechts. Als ik hem er weer uithaal doet de auto het echter nog steeds. Ik heb dus geen idee waar deze voor dient. In het instructieboekje heet hij SHUNT.
Als iemand hier iets over weet dan houd ik mij aanbevolen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken,
David
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Dat is de befaamde F16, de shunt zekering ( vandaar SH), shunt is een doorverbinding: Uit staat ie in de fabrieksmodus, in in client mode. In de client mode kun je minder parameters veranderen. Links is blijkbaar usine, rechts client, normaliter staat er in heel kleine lettertjes parking en client. Hij moet in client staan! Misschien heb je ook aan zekering 15 gezeten, dat is de toegangscontrole ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar wat was nou het euvel? Het is leuk dat ze weer rijdt, maar weet je nu ook wat het probleem is geweest?
Hallo,
Ik weet niet zeker wat het euvel was, maar het was over nadat ik de shunt er uit had gehaald en teruggeplaatst. Misschien was hij los getrild, hij zit daar al 12 jaar.
ik zou ook graag zeker weten wat het was, maar ben toch blij dat zij weer rijdt
David
Traction 11 BN, Panhard PL17, Citroën AZU, GS (3x), BX (6x), CX (3x), XM V6, C5 hdi 110, C6 2.7 lignas
Kan je dat niet achteraf uitlezen met de lexia? Houd die niet een uitgebreide log bij?
Goed dat ze weer rijdt!
Airbag dingetje meteen ook verholpen?
Je had toch ook permanent eco modus aan staan? Heeft een en ander niet met elkaar te maken?
Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 10317
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn C4 doen de ramen het in ecomodus juist niet!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik denk dat het bij de C6 anders zit. De deuren hebben geen raamstijlen en de ruiten gaan het dak in. De ramen gaan daarom een stukje open als je hem open doet. Zal daarom wel een ander systeempje zijn.
Nu:
C5 2.0i-16v type 2 (2005)
C4 Cactus 1.6 blueHDI shine 100 (2014)
Voorheen:
CX Break Reflex
BX 1.9 D Deauville
BX 1.4 Deauville
Berlingo 600 D
Peugeot 205 Generation
Xantia 2.0i-16V Millésime
C3 1.4 Exclusive