beste mensen
ik stel mij graag even voor,
koen vandepitte,
wonende in Lichtervelde(België,West - Vlaanderen),jaren al zot van ds,en oude auto’s motoren.
ds waren altijd te prijzig om erbij te hebben(heb nog andere voertuigen maar toevallig eentje gevonden op 1km van men deur.
staat 10jaar stil en papieren zijn verloren gegaan, prijs was een meevaller.
ik weet er niet veel van maar volgens opzoeking van chassisnummer zou hij van 1975 zijn,1 van de laatste dus.
ondertussen al terug draaiend gekregen .
nu nog wat elektrische troubles en remmen die geblokkeert zittenen dan hopelijk keuren en rijden.
welkom !
Er zit in ieder geval een (mooier) stuur in van voor 1972
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
welkom
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bedankt,
Er zit ook een interieur in van een pallas denk ik
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Pitte schreef:Bedankt,
Er zit ook een interieur in van een pallas denk ik
Gefeliciteerd!
Leren deurpanelen met RVS \_ vormig stripje onder de armsteun zijn Pallas maar het bekledingsdeel tussen glas en paneel mist, de RVS schelp achter de handgreep ook.
Bedankt voor de uitleg.
Heb al gemerkt dat het een beetje van een samenraapsel is.
Maar dat heeft niet, interieur is niet zo belangrijl voor de moment.
Heb hem ondertussen draaiend gekregen, de carb ligt lekker te ultrasonen as we speak
daarnet de carb terug samen gestoken en het is slechter dan voorheen,
heb hem geopend omdat er benzine langs het stangetje liep(denk de acceleratiepomp?)
bij het openmaken jeb ik het membraan vervangen(was volledig losgescheurd)
daarnet de motor terug in gang gestoken en lekt nu nog meer daarlangs ???
heb niets meer over van de revisieset buiten 2 koperen dichtingetjes en ik kan me niet voorstellen dat die daar moeten zitten.
motor blijft ook niet meer lopen op choke,ik kon hem vroeger laten draaien met de choke nog eenklein beetje open
hieronder een foto van het stangetje.
is een solex carb.
iemand een oplossing?
of een goede solex carb liggen?
oja,
kan dat zijn dat er geen solex op zou moeten zitten maar een weber?
heb een DY3 blok
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op dit spruitstuk past geen webercarburateur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bedankt voor de antwoorden.
nog een nieuwe vraag,heb al gezocht op het forum, maar vind geen sluitend antwoord.
op de solex carb zit een armpje die je vanuit de cockpit kan bedienen,een soort van chokehendel zeg maar,(is blijkbaar een extra brandstoftoevoer)
als ik die uittrek bij koude motor start hij erop(als ik enkele dagen wacht niet meer maar dat zal komen doordat de benzine terugvloeit)
na enkele minuten duw ik hem terug en zolang hijop de helft blijft staan blijft de motor draaien maar vanaf dat hij over de helft is valt men motor uit,is dit een verkeerde afstelling? of zit ik met een ander probleem?
als hij halverwege staat heb ik niet veel meer om in te duwen maar duw ik die volledig in dan valt hij af
iemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vermoedelijk is de carburateur inwendig vervuild en dienen de sproeiers goed schoon gemaakt te worden. Ook kan de tank vol met ouwe rotzooi, roest en oude benzine zitten. Dan blijft de carburateur steeds verstopt raken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
beste waterman,,
de carb heeft 2x in een ultrasoonbad gelegen en is dan geupdated met nieuwe revisieset,ofwel heb ik iets mispeuterd bij het terug samen plaatsen.
afstellingen zijn zoals ik hem eraf heb gehaald.(heeft 10jaar stil gestaan maar heb hem wel draaiend gehad vooraleer ik hem uit elkaar gegooid heb.
de filter tussen carb en pomp is vernieuwd.
Valse lucht misschien?
Kromme voetplaat?
Je kan de voetplaat inspuiten met iets van WD40 als ie stationair loopt.
Als ie harder gaat lopen heb je een lekke/kromme voetpakking
Dat heb ik ook al getest. Met remmenreiniger
Ook de 4 andere aansluitingen op de cilinderkop?
Op de foto zie ik ook iets wat lijkt op een elektrische stationairsproeier?
Komt mij onbekend voor bij DS…
Maar als het er wel één is dan is dat misschien de boosdoener.
Awel , ik vroeg mij dat al af wat dat is.
Ik weet van een electrische choke, bimetaal die opwarmt maar vind dit een beetje dubbel aangezien er al een “handchole”opzit.
Voorts heb ik gemerkt dat er nog een tussenstuk zit tussen de carb en de Intake,zwart blokje ongeveer 5-6mm dik
Oja nog een vraag, hoeveel slagen moet de luchtstelschroef uitgedraaid worden om een “standaard” setting te hebben? Staat nu 1,5 uitgedraaid.
Maar als ik de choke volledig induw en ik speel met het gas blijft hij wel draaien. (Stationair al verhoogd maar geen soelaas)