Heeft dat blokje hetzelfde formaat als de carburateurvoet?
Dan is het een soort “afstand"spakking. Geen idee waarom die daar zit, maar vast wel nodig.
Misschien als een soort warmte-isolatie. Ik gok maar wat.
Die luchtschroef zou ik gewoon proberen. Net zo lang opendraaien totdat ie blijft lopen…
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De carburateur op de foto hoort niet op een ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is toch een solex 34pbix?
Is van een ander type citroen misschien?
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er bestaan 10 tallen varianten van de de Solex 34. Op een DS hoort NOOIT een solex met een elektrische sproeier. Ik zou een correcte carburateur gaan aanschaffen. Alleen dan presteert alles optimaal en zoals het hoort.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok,is duidelijk,
Bedankt.
wel raar dat de wagen met die carb is gebruiktk geweest,ik heb hem gevonden nadat hij10jaar in een schuur heeft gestaan,hij is er rijdend ingezet geweest.
nuja ,ikkan er ook mee rijden als ik de handchoke wat uittrek ,dus de vorige eigenaars deden dit mss ook.
iemand toevallig nog 1 liggen op overschot?
Een originele is inderdaad het beste, maar heb je die elektrische stationairsproeier al aangesloten?
Als het goed is kan je hem testen door het stekkertje even contact te laten maken met 12V.
Je hoort dan een klikje. Als je het niet hoort is ie stuk.
Dan kan je daarna nog de spanning op de stekkeraansluiting controleren. Als het contact aan staat hoort er spanning op te staan.
Dat klopt, zit geschakeld op de bobijn.
vandaag een andere (correcte) carb geplaatst, na wat bijdraaien aan de stationair schroef blijft hij eindelijk lopen zonder choke.
morgen wat verder afstellen ,want stond vanavond in de garage te draaien wegens regen en de uitlaatgassen zijn nogal “belegen”
bedankt Wim
Wees voorzichtig met het laten draaien in de garage hè!
Zeker met een slecht afgestelde carburateur kan er behoorlijk wat koolmonoxide vrijkomen…
En dat is best gevaarlijk omdat het langer doorwerkt dan je denkt…
https://www.umcutrecht.nl/nl/Subsites/Nationaal-Vergiftigingen-Informatie-Centrum-(NVIC)/Nieuws/Koolmonoxide-een-sluipmoordenaar
dat is volledig correct,echter heb ik wel met de poort open getest.
maar is een mengeling van olie en mazout(motor los te weken) en nog een beetje oude benzine die een nogal zware geur afgaf. vanddag hem buiten gereden en wat heen en terug gereden op de oprit
wagen blijft nu stationair draaien,zonder de “choke” erop.