Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dit zijn de Scottish Borders: het gebied ten zuiden van Edinburgh, tegen de Engelse grens aan. Hier woont een vriendin van ons die sinds mei vorig jaar weduwe is.
We gaan eigenlijk altijd met de boot naar Newcastle en van daaruit is het een heerlijke rit van twee uur door Northumberland om op de bestemming te komen. Vliegen/huren hebben we ook wel eens gedaan, maar met het gezinnetje op de boot en dan met de eigen auto is veel fijner. Als je op tijd boekt ook niet veel prijziger trouwens. Gewoon lekker je eigen spul mee, een gemoedelijke overtocht (alhoewel de Noordzee zich ook wel eens van haar ruige kant laat zien, en da’s geen pretje) en geen vliegschaamte, luchthavens en gezeik met autohuur en schadeclaims achteraf.
Links rijden: ik weet ondertussen niet beter en alhoewel ik ter plaatse altijd in een RHD Volvo V40 (automaat met PSA diesel) rijd is het met een links gestuurde auto ook prima te doen.
De Cactus doet het niet onaardig: met de slushbox (koppelomvormer!) lekker gretig en ook in bochtige, heuvelachtige stukken gaat hij als een speer. Natuurlijk is 110 pk niet wereldschokkend veel, maar het geringe gewicht doet wonderen. Toch zou een beetje meer top-end vermogen welkom zijn. Met andere woorden, misschien is er softwarematig een PureTech 130 van te maken, dat zou perfect zijn
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Online aan het uitlezen?
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je moet wat, zonder toerenteller en watertemperatuurmeter
Ben eigenlijk nog op zoek naar een goede app in het Apple-ecosysteem om aan de dongle te verbinden. En olietemperatuur geeft deze ook niet aan. Zijn er mensen die een soortgelijke oplossing hebben en wel motorolietemperatuur kunnen uitlezen van hun Citroën?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Welke app gebruik je nu?
De C3 Picasso heeft ook geen koelwatertemperatuurmeter en de toerenteller doet het in blokjes van 250 rpm.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
2d schreef:Je moet wat, zonder toerenteller en watertemperatuurmeter
Ben eigenlijk nog op zoek naar een goede app in het Apple-ecosysteem om aan de dongle te verbinden. En olietemperatuur geeft deze ook niet aan. Zijn er mensen die een soortgelijke oplossing hebben en wel motorolietemperatuur kunnen uitlezen van hun Citroën?
Dan moet er wel een sensor zijn voor die olietemperatuur.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De dongle in kwestie is een ELM327-geval van VGate met bluetooth en wifi. Het gaat om de iCar Pro BLE 4.0 en de app die ik gebruik is Torque. Ik gebruik nu een oud android-ding, maar heb ook nog een surplus iPhone liggen, zou dus de switch kunnen maken.
Er moet uiteraard wel een olietemperatuursensor aanwezig zijn ja, dat is waar. Maar het lijkt me sterk dat die er niet is. Dezelfde combinatie van dongle en app gaf ook in de Clio met 120pk TCe geen olietemperatuur, en in de Berlingo met TU5JP4 ook al niet, terwijl ik zeker weet dat die motor in sommige (sportievere) PSA-producten een olietemperatuurmeter had.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
2d schreef:De app die ik gebruik is Torque.
Die gebruik ik ook.
2d schreef:Er moet uiteraard wel een olietemperatuursensor aanwezig zijn ja, dat is waar. Maar het lijkt me sterk dat die er niet is.
Even gekeken op service.citroen.com, maar helaas, die zit niet in jouw Puretech-blokje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zo ver was ik zelf nog niet gekomen, maar hè, da’s jammer
Ondertussen heeft de Cactus bij GJO aan de Carbon Cleaner gehangen. In combinatie met de 98 loopt het blokje nu zijdezacht, zelfs koud. Schudt ook een stuk minder stationair.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Oh ja, en:
Martelange - Amsterdam in 2hr45min. Daar heb ik aardig mijn best voor moeten doen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Zuinig hoor.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Oliepeil na vijftienduizend kilometer. Het boekje zegt: elke vijfduizend kilometer peilen en bijvullen wanneer hij onder MIN staat. Desondanks er toch een kwart litertje Ineo First 0W30 bij gegooid. Verbruik lijkt me dus helemaal in orde slash volgens verwachting.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
2d schreef:
Het wordt weer tijd voor ‘zomer’-schoeisel. Ben ik nou echt gek als ik vind dat de 15” steelies met doppen er beter uitzien dan de 16” lichtmetalen velgen met Goodyears?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je gewoon deze velgen moet hebben.