Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed schoon metaal kan zonder zuur gesoldeerd worden.
En als je even zoekt zijn er vloeimiddelen wie als ze blijven zitten op hoeken waar je niet schoon kunt maken geen verdere schade aanrichten.
En wat bovenstaande post schrijft plamuur kan maar een beperkte dikte anders knapt het vroeg of laat kapot
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Daar heeft Frank een punt, wij soldeerden 35 jaar geleden al niet meer met zuur als S39, maar met soldeervet en als het metaal 100% schoon is vloeit het soldeer prima.
Ik denk dat het zelfs met hars al goed gaat en dat is volkomen onschuldig.
Ik kijk wel eens naar die Amerikaanse autoprogramma’s als Foose en Kindig etc en die gasten smeren hele emmers 2 componenten plamuur op zo’n klassieker en dat gaat gegarandeerd op termijn scheuren.
Tin/loodsoldeer doet dat niet en er is een speciaal soort met een heel lang stollingstraject wat je uitstekend kunt smeren.
Leuk dat er zoveel discussie ontstaat over deze film!
De carrosserie expert van DS-TT en de regisseur van de film is Ron Vening.
Ron is zeker Carrosserie expert, ook onze belangrijkste cameraman en film montage man. Maar hij is zijn CiFo account kwijt ops:
Zijn respons op een aantal van de vragen:
- Alu plamuur op roest breekt snel, zeker als het dik aangebracht moet worden. Omdat bij deze “lowbudget” reparatie het roest aan de binnenkant niet aangepakt is, gaat er op den duur roest onder het Alu plamuur komen. Tin is metaal en hecht veel beter op metaal en zal langer bestand zijn tegen het roest dat van onderen weer op gaat rukken.
- De zware bout was enige wat we voorhanden hadden. Vertinnen met gasbrandertje had ook gekund.
- “Scotch brite” schijf gebruiken is zeker optie maar deze slijten erg snel op op de scherpe randen van het gaatje, daarom is gekozen voor de lamellen schijf.
- Je moet altijd zuurvrij vloeimiddel gebruiken
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
In mijn zoektocht naar een DS/ID vertelde 1 van de verkopers mij eerlijk dat bij 1 voorportier er geen roest aan de buitenzijde zichtbaar was maar wel aan de binnenkant zit.
Is hier preventief nog iets tegen te doen zodat het niet verder roest of gaat dat niet en ben je altijd genoodzaakt om de onderbak te laten vervangen?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. je deur van binnen in Mike Sanders Fett blubberen. Eventueel eerst de roestplekken met novorust oid voorbehandelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ok mooi , dank weer
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mike Sanders Fett is heel goed spul, maar ook wat lastig te verwerken (je moet het warm maken). Iets wat roest impregneert (Owatrol olie bijvoorbeeld) en daarna een beschermlaagje (Dinitrol of Tectyl) vertraagt het proces ook heel behoorlijk.
Altijd fijn dat er meerdere oplossingen zijn.