Lekt het ventiel zelf? Dat kun je zoals bij elke auto vervangen, of lekt hij langs de ventielschaft ? Dat moet je de ventielen demonteren en de afdichting vervangen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hij lekt waar de binnenste dunnere schacht de dikkere buitenste schacht in gaat.
Oftewel niet onder het kunststof dopje of bij de rand van de velg zelf, maar er tussenin.
Dat is problematisch. Je kunt proberen om de band helemaal leeg te laten lopen en er dan een druppel secondeslijm/cyanoacrylaatlijm tussen te laten lopen. Maar dat is een beetje baadt het niet dan schaadt het niet.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb inmiddels ook begrepen dat er revisie setjes zijn, er zit een rubberringetje tussen welke dan o.a. vervangen wordt.
Hoe dan ook, de band moet eraf. Dat doe je natuurlijk liever als je de band toch moet vervangen.
Dan is de vraag ook, is het niet verstandiger om ze dan te vervangen door normale ventielen?
Ook een stukje praktischer met het wisselen van de winterbanden, anders moet je daar ook een setje sensoren in plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Op E-bay kun je ook reparatie setjes vinden waarmee je de schacht kunt repareren zonder de band te moeten demonteren.
Zeker bij de oudste versie roesten de schachten door.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, ook een goede tip!
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag de staat er 200.000 km op de klok!
De laatste tank voornamelijk lange afstanden gereden op de cruise control, gezien de huidige snelheidslimiet en drukte op de weg komt het verbruik dan uit 1 op 14,8 gemeten aan de pomp.
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van de week de C5 na een aantal dagen maar uit de sneeuw gegraven en de volgende dag naar Oldenhage gebracht.
Het was inmiddels tijd voor groot onderhoud.
Oftewel 2 nieuwe distributie riemen, en alles wat daarbij komt kijken.
De bak nogmaals laten spoelen.
Airco laten vullen, was verder nog prima. Remvloeistof ververst en diverse filters, etc.
2 nieuwe Michelin Pilot Sports op de achteras en 4 nieuwe normale ventielen. De bandenspanningssensoren lekte en elke 2 weken banden oppompen was ik inmiddels wel zat.
Gezien de banden geen APK punt waren kwam de C5 verder zonder problemen door de APK.
Toen ik in de auto stapte lag er nog een mooie verrassing in de auto, erg leuk, ik ben er blij mee en krijgt een mooi plekje
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooi, die kan er weer even tegen.
Leuk bord trouwens ook!
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tijd voor een kleine maar toch erg handige upgrade voor de audio.
Een BT module die zich voordoet als CD wisselaar, oftewel wireless Spotify afspelen.
De BT module en de pinnen om de NG4 radio te verwijderen.
Achterkant van de radio, de BT module wordt aangesloten op de aansluiting helemaal rechts onderin.
NG4 unit uit de auto.
Er zat een al een stekker met 1 oranje draad op de plek waar ik de nieuwe kabel moet aansluiten, die heb ik maar los gelaten en niets kunnen ontdekken dat niet meer werkt. Geen idee waar die naar toe gaat.
Net even naar Oldenhage geweest om de CD wisselaar te laten activeren in de computer en het werkte direct incl. stuurbediening
Onderweg ook te merken dat de muziek kwaliteit stukje hoger is en de input signaal sterker is dus de volume knop staat wat lager.
Overigens viel het me op dat er 2x een stekker achter de radio zit voor een externe USB aansluiting.
Iemand een idee waar de grijze die los hangt naar toe gaat?
Totaal aantal Berichten: 6318
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Mooie nuttige, maar onzichtbare upgrade!
Kun je met deze dan nog wel de telefoon verbonden laten met de bluetooth verbinding van de auto voor de telefoon? Of is het, het een of het ander?
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb pas 1 rit gereden dus weet ik niet of dat goed blijft werken, wellicht dat settings in je phone daar ook nog een rol in spelen.
Bij deze set zit ook een mic, dus je kan ook alle functies via deze BT module laten werken.
Dat zou even proberen zijn wat handig is, ik bel weinig dus nog niet getest wat handig is.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De Adriatique velgen zijn vervangen door Persique velgen met winterbanden.
Ik liep tegen een redelijk mooie set aan en deze heb ik laten voorzien van 4 nieuwe Michelin Alpins.
Leuk detail is dat de Persique velgen de vorm hebben van een sneeuwvlok
Het wordt tijd om na te denken wat ik met mijn Adriatique velgen ga doen. Ik heb de auto gekocht met deze velgen maar er zit best wat schade op en zover ik heb begrepen zijn ze al eens opnieuw gespoten dus en dat is ook wel te zien.
Ik kan helaas niet vinden hoe de velgen precies geleverd werden, inmiddels al gevonden dat ze in 3 varianten kwamen (latere jaren in de oude folders staat maar 1 variant).
Ik ben er vrijwel van overtuigd dat mijn Persique velgen nog origineel zijn, hier is goed te zien dat de platte buitenste vlakken afgedraaid zijn.
Er is ook goed te zien dat de Adriatique velgen een tint donkerder zijn, uiteraard daarvoor gekozen zijn bij het overspuiten. Ze zijn ook volledig 1 kleur.
Adriatique links, Persique rechts.
Dat roept een aantal vragen op”
- Wat is het verschil tussen de Adriatique Epta en Hephaïs?
- Zijn de platte vlakken net als Persique velgen afgedraaid? Of zijn ze in 2 kleuren gespoten?
- Wat is de kleurcode van de buitenkant?
- Wat de kleurcode van de binnenkant, deze is namelijk veel lichter, lijkt meer een gebroken metallic wit/beige
Foto’s zijn originele varianten zijn ook welkom!