De interval is 120K en/of 10 jaar voor de distributie van een Xsara P uit ‘06. De teller staat nu pas op 56K en 4 jaar. Kan het tóch zo zijn dat de lagers van de spanrol en/of omlooprol gaar zijn? En kan ik die voorzichtig vervangen zonder de hele handel op tijd/slot te moeten zetten? Wat is wijsheid?
Reden dat ik het vraag is ook omdat ik de motorsteun niet hoef te verwijderen als ik de riem laat zitten. De waterpomp niet wisselen scheelt ook veel gedoe. Die riem/pomp zijn immers pas krap 4 jaar oud. Destijds heb ik waterpomp, rollen en riem in enen gedaan, als set. Nu alleen de rollen vervangen is een eitje…
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Als je de rollen gaat vervangen moet toch de spanning van de riem af. Spanning van de riem af = de boel op tijd/vast zetten.
Persoonlijk zou ik er geen risico in willen nemen en alles vervangen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Je hebt helemaal gelijk… Tis koud in die werkplaats, vandaar!
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006