Lui.
Mijn dochter heeft een 2004 C2 VTR 1.4. Volgens mij zit hier nog de originele distributieriem in want ik kan nergens een aanwijzing vinden dat hij vervangen is. Hij is bij een Citroën dealer in onderhoud geweest en die plakken er altijd een sticker op als hij vervangen is. Ik denk dat het verstandig is om deze te gaan vervangen. staat inmiddels 118.000 op de teller.
Om de juiste onderdelen te bestellen, zoek ik de motorcode. Wie weet waar ik deze kan vinden? Wat ik heb kunnen vinden is dat de nokkenas tandriemschijf geblokkeerd moet worden met een 7,5mm pen Is dat juis? Ik kan deze draaien op mn werk. Verder zie ik dat het vliegwiel met een pen geblokkeerd moet worden. heeft iemand info hoe ik zo’n pen kan maken? tekeningetje of zo?
Voor achter de hand. Heeft iemand een stappenplan hoe de getande riem te wisselen?
Hoor het graag.
Groeten uit de Wormer.
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hydro-pneumatique schreef:Heeft iemand een stappenplan hoe de getande riem te wisselen?
Ja, het betreffende deel uit het originele WPHB.
Maar vervang dan wel alles:
. distributieriem
. span- en geleiderol
. waterpomp
Graag mailadres via PM.
Interval voor een TU3 is overigens 120.000 km of max. 10 jaar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Beste Citrofielen.
Bedankt voor de info. Klus plat zogezegd. Vervangingssetje gekocht en een setje pennen om het vliegwiel en de nokkenas vast te zetten. Was eigenlijk met een uurtje geklaart, maar er zaten een paar koffiepauzes tussen, dus ff langer.
Groeten uit de Wormer
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hydro-pneumatique schreef:Was eigenlijk met een uurtje geklaard.
Dan heb je naar mijn idee de waterpomp niet meegenomen.
Blokkeerpennen heb ik nog nooit gekocht, met boren of lange bouten/draadeinden heb ik het altijd kunnen doen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Hydro-pneumatique schreef:Was eigenlijk met een uurtje geklaard.
Dan heb je naar mijn idee de waterpomp niet meegenomen.
Blokkeerpennen heb ik nog nooit gekocht, met boren of lange bouten/draadeinden heb ik het altijd kunnen doen.
Jup, waterpomp ook vervangen. Zat in de kit. Wel de wagen op de brug gehad. Dat scheelt. Nou zal het 1 1/2 uurtje geweest zijn. In ieder geval redelijk makkelijk en vlot te doen als je een beetje handig bent. Ja, kan ook zonder pennen, maar een setje was ongeveer €20,-. Ook geschikt voor de 16V uitvoering.
Groeten uit de Wormer
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het koelsysteem goed ontlucht?
De TU3-tjes zijn redelijk weerbarstig wat dat betreft.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Het koelsysteem goed ontlucht?
De TU3-tjes zijn redelijk weerbarstig wat dat betreft.
Ja, helemaal goed gekomen. Géén raar gepruttel of wat dan ok. Kachel werkt ook top.
Bedankt voor alle info.
Groeten uit de Wormer en heel fijne dagen.
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.