Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
amen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
+1
Wim,
Disciplus Simplex
+1
Adri
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-12-2012
- C5 2.0i 16v Exclusive automaat
Ree schreef:En nee, ik rijd niet elektrisch, maar ik zou voor mijn regionale vervoer graag een trax op waterstof hebben. Lijkt me fantastisch.
Ga hier eens informeren: https://www.waterstof-centrum.nl/#onze-diensten
Wel opgemerkt dat ik hoop dat we nog lang na de conversie als hobby in een VROEM-VROEM auto kunnen rijden.
Adri
Voor mij is het milieutechnisch beter om een nog perfecte auto verder te rijden omdat slopen en een nieuwe bouwen ook veel onnodige energie vreet.
Maar niet enkel dat, de uitstoot is amper 25gram slechter, hij weegt ettelijke 100den kilo=s minder staat op vele kleinere banden waardoor hij minder fijnstof maakt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er is maar 1 probleem toch?
We zijn gewoon met teveel mensen wat nog steeds extreem blijft groeien.
Rond 1975 waren er dus 4 miljard mensen, inmiddels richting de 8…
De verwachting is rond 2040 naar de 12 miljard.
Onze moeite om het milieu te sparen wordt weer te niet gedaan door de groei.
Neemt niet weg dat we het milieu moeten sparen, maar wellicht moet er ook naar de groei gekeken worden.
In de praktijk natuurlijk zeer lastig en zal niet zomaar gelost zijn. Culturen, religie en ethische bezwaren.
Ik heb vorig jaar overwogen om elektrisch te gaan rijden en het ook gedaan. Ik heb mijn C6 2.7Hdi met pijn en mijn hart verkocht maar zou nu, een jaar later en 40.000 elektrische kilometers niet meer terug willen. Wel voor het comfort maar de kosten kan ik missen als kiespijn.
Ik heb een 2e hands Nissan Leaf gekocht, bj 06/2018 met 12.800km op de teller. Inmiddels ben ik de 50.000 ruim gepasseerd en heb ik de auto over een maand precies één jaar. Over hoe het rijdt hoef ik eigelijk niks te zeggen. Dat is gewoon prima. Vereist een aanpassing maar dat is na een paar ritjes over en sluiten. In de zomer op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk en ook dat zonder problemen en voor in totaal €32,50 aan stroomkosten 3000+ kilometer gereden. Ik heb een thuislader en de mogelijkheid op de zaak te laden. Verder heb ik 20 zonnepanelen.
Ik lees hier vooral heel veel vooroordelen. Ik heb nog mijn originele set banden, waarvan ik zeker weet dat die nog 10-15.000 km mee zullen gaan. Remmen doe ik nauwelijks dus met die fijnstof valt het allemaal wel mee. Hard optrekken is twee keer leuk maar daarna heb je het wel gezien dus door mij geen extra belasting van de wegen.
Ja, ik heb de financiele voordelen en daar schaam ik me niet voor. (Grote beurt ongeveer €180,-)
Ik ga, buiten mijn CX om, nooit een eigen ICE auto meer rijden. Deze Leaf batterij gaat waarschijnlijk nog zo’n 150.000km mee en komt dan in mijn schuur als opslag voor zonnestroom. Dan gaat er een nieuwe batterij in de Leaf en kan ik er weer even tegenaan.
Gr, Bliek!
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
@Arjan: dat is de oorzaak van het probleem. Plus de toenemende welvaart waardoor de consumptie ook nog steeds blijft groeien.
Ik heb het in discussies al vaker uitgelegd maar krijg dan steeds als weerwoord dat het noodzakelijk is dat de economie moet groeien zodat er winst gemaakt kan worden om de kosten te kunnen financieren. Tja, zolang we vanuit dat perspectief blijven redeneren blijf je in een vicieuze cirkel hangen en zal het gebruik van grondstoffen, en daarmee samenhangend de belasting van het milieu toenemen.
Wim,
Disciplus Simplex
Tja, ik weet niet wat ik nou moet met dit soort berichten en ik wil niet vervelend doen en ben zeker niet anti EV.
Maar als je nou zo’n mooie sportwagen hebt en er komen mankementen, dan mag je hem verder gaan gebruiken als plantenbak?
De computer kost 10.000? Is die van puur goud ofzo?
En dan die accu’s, we gaan er vanuit dat de accu’s beter en goedkoper gaan worden, maar het tegendeel blijkt waar volgens dit bericht.
Kan ook zijn dat het hele bericht opgeblazen is, maar ik heb ook een sportwagen en onlangs alle remblokken plus een remklauw vervangen. Het barreltje is 27 jaar oud, gaat nog als de brandweer, gebruikt na 220.000 km geen druppel olie en alles is nieuw uit voorraad leverbaar voor prijzen waar je heel vrolijk van wordt. Voor alle remblokken was ik geen 50 euro kwijt en voor de nagelnieuwe remklauw 107 euro.
Gaat met een Tesla niet lukken.
Wel zonde om zo’n best aardige auto na minder dan 10 jaar af te schrijven wegens economisch total loss.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt als typisch Tesla…
Wat er precies waar van is weet ik niet, maar ik heb al diverse berichten gehoord dat schades aan Tesla’s ook erg duur zijn.
Een normaal schadebedrijf mag ze niet herstellen. En er schijnt ook van alles gelijmd te zijn ipv gelast.
Waar je met een ander merk met een deuk in een paneeltje en wat spuitwerk snel 2500 Euro kwijt ben schijn je er bij Tesla dus een nulletje extra achter te kunnen zetten.
De verzekeringsmaatschappijen zijn hier ook niet blij mee…
Michiel Bliekendaal schreef:Ik heb een thuislader en de mogelijkheid op de zaak te laden.
Bliek,
wat is je woonwerk-afstand?
Nog veel tussenliggende ritten?
Collega van me is overgestapt op een e-golf en redt zich daarmee prima, maar die zit op een veel kortere woonwerkafstand dan mijn 90 km.
Han S schreef:maar ik heb ook een sportwagen en onlangs alle remblokken plus een remklauw vervangen. Het barreltje is 27 jaar oud, gaat nog als de brandweer, gebruikt na 220.000 km geen druppel olie en alles is nieuw uit voorraad leverbaar voor prijzen waar je heel vrolijk van wordt.
Dat was dan vast niet voor je Jag….
en dat is meer de klasse waarin Tesla speelt.
en ik denk niet dat een Tesla erg veel olie lust (zoals de 1 op 1500 van mijn bussie)
De onderdelen voor mijn oude Jag zijn redelijk goedkoop hoor.
EW schreef:Michiel Bliekendaal schreef:Ik heb een thuislader en de mogelijkheid op de zaak te laden.
Bliek,
wat is je woonwerk-afstand?
Nog veel tussenliggende ritten?
Collega van me is overgestapt op een e-golf en redt zich daarmee prima, maar die zit op een veel kortere woonwerkafstand dan mijn 90 km.
Mijn woonwerkafstand is 75km enkele reis. OP mijn werk laad ik tot 100% en kom dan meestal thuis met tussen 60-70% lading. Dan kan ik eigelijk alle normale huis tuin en keukenritjes nog gewoon doen. Dan vertrek ik de volgende dag en kom dan met tussen de 10-20% lading weer op mijn werk aan. Ik durf te beweren dat ik de afgelopen 40.000km minder lang heb stilgestaan dan een gemiddelde dieselrijder, bij het tanken. Ik laad zelden bij FastNed o.i.d.
Gr,
Bliek
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”