René Jongejan schreef:Paul.M. schreef:De distributieketting is door mijn huidige garage vervangen.
Was daar een reden voor of gewoon preventief?
Omdat de ketting behoorlijk rammeld en bij het zien van de oude ketting was het ook echt nodig.
René Jongejan schreef:Paul.M. schreef:De distributieketting is door mijn huidige garage vervangen.
Was daar een reden voor of gewoon preventief?
Omdat de ketting behoorlijk ramelde en bij het zien van de oude ketting was het ook hart nodig.
Sorry al mijn eerste borrel op.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
6januari gaat mijn C4 de garage in en blijft daar een paar dagen of indien nodig langer.
Er gaat grondig gezocht worden naar de oorzaak van alle trameland.
Ook mijn garage houder, met een lange loopbaan bij Citroén, begrijpt het niet meer.
Sensor van de nokkenas vervangen op 30 december en na die tijd is het er niet beter op geworden.
We zullen zien.
Vandaag 2 jan.ook even gebeld met JWA autoservice en de foutcode P0016 door gegeven.
Het resultaat wat JWK op noemde was kijken naar de timing van de nokkenas en nokkenas versteller.
En of de nokkenassensor de originele of universeel is, schijnt veel uit te maken.
Dit gaf mijn Garage ook al aan om daar op 6 jan mee te beginnen.
Wordt vervolgt.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik lees net nog even in een ander programma dat ik heb (autodata) over de storingscode P0016 dat het: de bedrading, de “CKP sensor en/of “CMP” sensor, en een mechanisch probleem kan zijn.
Ik hoop dat de garage het opgelost kan krijgen (ga ik wel vanuit).
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Rene Hoekstra schreef:Ik lees net nog even in een ander programma dat ik heb (autodata) over de storingscode P0016 dat het: de bedrading, de “CKP sensor en/of “CMP” sensor, en een mechanisch probleem kan zijn.
Ik hoop dat de garage het opgelost kan krijgen (ga ik wel vanuit).
Dat staat ook al op het lijstje van volgende week.
Op de nokkenas die in mijn C4 zit zit maar een sensor.
Mijn C4 heeft een turbo.
Maar na alles wat ik van JWK en hier van het forum heb gelezen heb ik wel meer vertrouwen in mijn garage gekregen.
We zitten allemaal in de zelfde hoek te zoeken.
We wachten gewoon af.
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Paul.M. schreef:Op de nokkenas die in mijn C4 zit zit maar een sensor.
Inderdaad, per nokkenas 1 sensor en 1 versteller.
Maar er zitten wel 2 nokkenassen in, 1 x inlaat en 1 x uitlaat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Precies, ik probeer zoveel mogelijk te helpen en te verzamelen van documenten, alle suggesties worden onderbouwd door de documenten, dus het moet goed gaan komen
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Ik ben ook heel dankbaar en blij met jullie hulp.
Volgende week meer nieuws, hopelijk positief, over mijn C4.
Wordt vervolgt.
Maandag en Dinsdag is de C4 goed nagekeken en we hebben wat gevonden.
De variabele nokkenas en het regel ventiel.
Er zat heel veel rommel in het regel ventiel, er waren twee zeefjes van het regel ventiel verdwenen ( ik denk dus dat dit al een bestaand geval was ) dus een nieuw regel ventiel er in gedaan de olie en olie filter vervangen omdat er troep op de regel ventiel te vinden was.
En dan nu maar hopen dat dat het was.
Tot zover dit verhaal en Dank aan allen die hebben mee gedacht.
Groet Paul.M.
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Paul.M. schreef:Er zat heel veel rommel in het regel ventiel, er waren twee zeefjes van het regel ventiel verdwenen.
Dat is niet het geval geweest, de eerste versie van de nokkenassteller had maar 1 zeefje.
De verbeterde versie 3.
Zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2020519/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hey Rene.
Het nieuwe regel ventiel zaten er inderdaad 3 zeefjes op maar bij de oude helemaal geen zeefjes meer.
Op jou foto te zien is de bovenste net zo als die van mij met alleen de middelste een zeefje.
Nu zit er een in zoals de onderste op jou foto.
Maar in die van mij zaten er allemaal van de lange stukjes in, je kon ze er zo uittrekken, en dat zou dus de werking beïnvloeden en de storing weer geven.
Totaal aantal Berichten: 9404
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Van welke nokkenas is nu de steller vervangen, inlaat of uitlaat?
En is de andere steller ook nog bekeken/schoongemaakt/vervangen?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986