Hallo
Ik kamp al een tijdje met een rare storing , waar ik maar niet uit kom .
DE auto start s, morgens goed , oke bij heel koud keer 2x gloeien .
Maar als de auto warm is geweest , en hij staat +/- 20 min stil .
Start hij niet , en soms ook weer wel , ja door remmen reiniger in de inlaat te spuiten .
staat hij weer langer of korter stil , niets aan de hand .
ik heb al verschillende dingen geprobeerd, injectoren , nokkenas sensor enz .
Ik verdenk nu het brandstof circuit , brandstoffilterhuis vervangen ?
ik heb ook nog een raildruk sensor liggen , maar de auto loopt verder goed , dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Motor storing- lampje gaat niet branden in dit hele verhaal .
Iemand ideeën ?
Groet Benno
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Euh, wat voor auto betreft het?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Dat was ook mijn eerste reactie!
Hoogstwaarschijnlijk een Citroën
Ik vermoed een Xantia…
Oja sorry slordig , ja een xantia hdi bj 2000 , de eerste hdi dus met 8 kleppen
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
mijn eerste gedachte is de bobine.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Een HDI heeft geen bobine….. wellicht bedoel je de gloeispiralen?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
In de situatie waarin de auto niet wil starten , gloeien de spiralen ook niet .
niet nodig , in de zomer geheel niet.
Ook S,morgens in de winter maar heel kort .
product eigenschap eerdere geen common rail diesels die ik hier voor had, hadden een langere gloeitijd.
ook allen citroen,s
Weet iemand wat de Druksensor op de hogedruk pomp doet ?
groet Benno
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die geeft een signaal naar de BMI die dan via de drukregelaar de raildruk eventueel bijstelt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Wanneer je het zoekt bij de druksensor op de hogedruk pomp,
als er bij starten minder dan 120 bar op de common rail wordt gemeten, dan wordt er niet ingespoten.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Al geprobeerd op remmenreiniger te starten?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
wanneer is het brandstof filter voor het laatst vervangen?
het kan heel goed de drukregelaar op de hogedruk pomp zijn die wat stroever gaat lopen. Hierdoor bereikt de common rail niet de minimum druk om “te mogen” starten.
Op deze generatie HDi’s komt dat vaker voor. Kan prima vervangen worden op de pomp zonder al te veel gedoe mits je een beetje handig bent.
Zou wel even checken met een Lexia of inderdaad de minimum druk common rail druk niet wordt bereikt voor je dingen gaat los trekken.
waar rook is, is…
LHM only!
de auto start altijd met remmen reiniger .
computer zegt rail druk te laag .
ik ga voor het regel ventiel op de pomp , zoals Rinus zegt .
even shoppen
Ik laat het weten hoe het afloopt .
hallo
Ik heb het opgelost , nouooo hoe
De egr afgedopt .
Naar een half miljoen km was deze dusdanig vervuild dat die waarschijnlijk bleef hangen ??
Het is 90 pk uitvoering .
ik kan goed met deze oplossing leven , loopt mooier , zuiniger .
een ding ik heb geen vacuüm meer voor mijn cruise control.
Kan ik een slang pilaar op mijn inlaat zetten , voor vacuüm.
Deze is denk ik niet constant?
Groet Benno