Ik ben al geruimwe tijd lid van het forum en dachr wat spullen en autos te koop te zetten.
Maar ik heb nog 0,0 reacties bij heel veel views. Is er geen animo voor bijv 2 Visa scheremn? zijn ze nog genoeg te koop? Gaat er nooit een Visa bak stuk? Of een 11RE motor of een HY motor/bak? Of heeft iedereen alls piekfijn on orde?
Ik begrijp het niet goed.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik vermoed, en ik zal het zachtjes zeggen, dat het aantal gebruikers hier op het forum niet meer is wat het geweest is. Sociale media hebben al veel specifieke fora om zeep geholpen en ik ben een beetje bang dat ook hier de klad er stevig in zit. Natuurlijk kan ik daar geen cijfers op plakken, maar als ik gewoon kijk naar het aantal reacties en nieuwe topics dat hier verschijnt, dan zie ik vooral dezelfde habitués en mensen met een recente Citroën die hier antwoorden komen zoeken (en daar ook nauwelijks reactie op krijgen). De hoogtijdagen lijken helaas een beetje voorbij. Als verkoopplaats heb ik exact dezelfde ervaring als jij. Nul komma nul reacties.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Elke dag log ik in en zie de topics waar reacties gepost worden en dat zijn er toch wel aardig wat.
Ook komen er nog elke dag nieuwe leden bij.
Jan, als ik naar je advertenties kijk, zie ik al geen prijs, geen foto van de staat en de omschrijving is ronduit minimaal.
Op Facebook zijn er inderdaad groepen waar je Citroën spullen kunt verkopen en kopen. Persoonlijk vind ik ze niet zo heel goed. Als je later een item terug wil zoeken, ben je wel even bezig.
Maar goed, we hebben er wel wat last van. Het delen van technische informatie is onze core en dat gaat prima.
Jan, je hebt me tweemaal om hulp gevraagd en ik heb je tweemaal een reactie gestuurd. Daarna heb ik niets meer van je vernomen.
Heb je die wel gelezen?
klopt helemaal,het is een selectief groepje,dus om iets wijzer te worden hoef je niet op dit forum te zitten.
58429 topics is niet genoeg?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ruud59 schreef:..dus om iets wijzer te worden hoef je niet op dit forum te zitten…
Wat een vreemde constatering is dit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René schreef:.. Het delen van technische informatie is onze core en dat gaat prima…
Precies. Wat we overigens niet moeten vergeten is dat er minder en minder auto’s van het merk Citroën rondrijden die door liefhebbers onderhouden worden. Er zijn gewoon steeds minder bx’en, Xantia’s, Visa’s en CX’en op de weg, en de auto’s die er over zijn worden minder intensief gebruikt. Dat heeft dus ook invloed op wat er op dit forum gebeurd.
Facebook is een leuk medium voor “de waan van de dag” maar als technisch naslagwerk is het compleet waardeloos. Berichten van 2 dagen of ouder zijn vaak al niet meer terug te vinden terwijl je hier alles tot in de puntjes kunt nazoeken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij forum denk ik aan kennis delen, bij verkoop komt Marktplaats bij me op. Je kunt niet afdwingen dat iemand je handel direct koopt. Verder is dit een prima forum. Veel haantjes, dat wel…
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Over de haantjes krijgen we trouwens ook nagenoeg geen klachten.
Dus als je dat tegen komt zou het fijn zijn als je dat even meldt met de knop.
Dan roepen we Lowieke de vos
Er zijn wel varkens hoor. Die sturen je een mail of pb zonder af te sluiten met groet en een naam.
Dan krijg je een mail als;
“Waarom is mijn topic op slot.”
Geen beste, geen groet, geen link naar het topic. Maar goed, dat was even offtopic, maar ik wou het wel even kwijt.
ik lees met veel plezier de nieuwe posts en vergeleken bij sommige andere fora is het hier nog redelijk bezet. Hoe het eerder was weet ik niet. En inderdaad kun je hier de kennis goed terugvinden.
@Rene: je berichten heb ik gelezen. Hartelijk dank voor je hulp/adviezen. Slordig van me om niet te reageren. Normaliter doe ik dat wel maar nu vergeten, ws omdat ik in een zeer hectische periode zit.
Excuses.
Onder andere was ik hiermee bezig:
Geeft niks. Soms vraag je je wel eens af of je antwoord wel aankomt.
Ik doe anders genoeg moeite op Facebook om ze naar hier op het forum te krijgen, vaak zie ik ze wel niet verschijnen.
Pas nog eentje met een XM en een stuurprobleem, niet zien verschijnen.
Visa gaat er inderdaad wel snel uit, staan er nog regelmatig te koop, soms ook nog een LN-A maar ze gaan geen drol, laat staan dat er geld voor de onderdelen gaat gegeven worden. Binnen een paar jaar als er niets meer is misschien.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
@Rene: t geeft wel wat vind ik, de maatschappij verarmt in een rap tempo.Zorgelijk.
Dat de vIsa er rap uitgaat is jammer, ik denk dat de auto ondergewaardeerd is, ook de 2 cilinder. Eigenlijk een comfortabele auto, beetje lawaaiig maar uitermate practisch in streekverkeer. En kost niks.
Herken het helaas, meerdere aspecten van wat in de bovenstaande posts.
Dat spullen, ondanks een bijna weggeef prijs, bijna niet te slijten zijn. Alternatief is weggeven, maar zelfs dan…
In onze “vloot” hebben we oude Citroens en Volvo’s. Citroenspul zit geen handel in, Volvospul is meestal redelijk vlot weg. halfjaar terug heb ik een stapel onberispelijk XM 1e serie plaatwerk weg moeten gooien, zelfs gratis kwam niemand het ophalen en zelf heb ik niet genoeg ruimte. Maarja, wie rijd er nou XM
Dat er steeds minder zelfklussers zijn is iets dat ik ook meen te merken. Bijna iedereen die ik ken vanuit “sleutelhobby” zit ver weg, in de nabije omgeving van werk of woonplaats zijn het er maar bar weinig.
Dus… laten we elkaar hier dan gezellig blijven opzoeken! Wat ik zelf probeer te doen het afgelopen jaar is op heel Cifo reageren, dus ook bij andere subfora’s. Want de sjeu erin houden, daar kan ik zelf aan bijdragen.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ChrisB schreef:
Dat er steeds minder zelfklussers zijn is iets dat ik ook meen te merken
Dat is zeker zo. De moderne auto’s blijven langer heel, hebben minder onderhoud nodig en zijn soms zo gecompliceerd (je mag ook lezen: stom gemaakt) dat de drempel om zelf te gaan klussen hoog is. En van de auto’s waar je zelf aan kon (en moest ) klussen zijn er minder en minder.
Wat ook meespeelt is dat klassiekers best wel duur geworden zijn waardoor ze veel minder bereikbaar zijn geworden voor liefhebbers met wat minder budget. Daarbij wordt er minder en minder met die (dure) klassiekers gereden en wordt er minder geklust.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gecompliceerd, vertel mij wat, ben een Saab 9-5 aan het slopen, haast alle componenten hebben een eigen stuurkastje, allemaal gecodeerd met het chassisnummer , anti diefstal. Even snel op een andere wagen overbouwen is een hele klus.
Heb trouwens vandaag net het interieur weggegeven, gaat in een Wartburg waar ze de mongol rally mee gaan rijden, in euro’s niets waard maar wel nog in zo goed als perfecte staat.
Best is inderdaad het oudere spul met zowat max jaar 2000, daarna is het niet meer plezant werken al zit het wel allemaal super uitgekiend in elkaar.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017