Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik merk het aan de respons op XM onderdelen die ik te koop aanbied. Of je nu veel vraagt of weinig, niemand reageert. Volgens mij gewoon omdat niemand het meer nodig heeft omdat niemand meer in een XM rondkachelt. Spullen voor een diesel zijn al helemaal niet meer te slijten. Dan rest er dus vaak maar 1 ding, onderdelen die 5 a 10 jaar geleden makkelijk voor de hoofdprijs had kunnen verkopen de container in. Ik vrees dat dit door het hele milieu-onvriendelijke sentiment rond ‘vieze ouwe auto’s niet beter wordt en ook het zelf sleutelen aan de auto is sinds ook de particulier private leaset gewoon overbodig.
We merken hier op het forum trouwens dat sinds de opkomst van Facebook de interactie wel wat afneemt en bezoekersaantallen zijn heus wel iets teruggelopen, maar zeker niet dramatisch. Vergeleken met papieren media en diverse andere fora doen we het feitelijk gezien eigenlijk nog opmerkelijk goed.
Ik deel je ervaring.
Ook ik bood onderdelen aan op dit forum, nieuw uit een oud magazijn.
Voor de XM-onderdelen had niemand belangstelling, zelfs niet toen ik ze aanbood tegen gratis ophalen. Ja, een paar reacties dan, of ik het wilde toesturen.
Alleen voor BX-onderdelen was belangstelling.
Ik denk dat de meeste XM-liefhebbers niet zelf sleutelen, in tegenstelling tot de BX-liefhebbers.
Alles wat bleef liggen is uiteindelijk weggegooid, daar zat zelfs voor de C6 nog wat spul bij.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Dus je garage is nou echt leeg? Heb nog steeds plezier van het bagageruimtevloerkleed.
Mijn ervaringen met een professionele (2e hands) onderdelen-database op het oude Xantiaforum waren ook niet onverdeeld positief.
Adri
KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
Wat ook meespeelt is dat klassiekers best wel duur geworden zijn waardoor ze veel minder bereikbaar zijn geworden voor liefhebbers met wat minder budget. Daarbij wordt er minder en minder met die (dure) klassiekers gereden en wordt er minder geklust.
Nou, echt wel!, mijn interesse in oude auto’s is best breed, lees, ik vind heel veel mooi
Kon ik voorheen van de verkoop opbrengst wel weer wat anders kopen, helaas is dat nu voorbij.
Ik heb me er nu bij neer gelegd dat ik gewoon langer ga genieten van mijn cx gti van 1986.
Gelukkig is deze redelijk mooi en goed, dus dat moet kunnen!
Breeze schreef:Dus je garage is nou echt leeg?
Hmm, eh ja, wás.
Slechts voor maar eventjes.
Ik snap dat ook niet helemaal…
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.