Na 35 jaar weer eens serieus aan een GSA gewerkt van een kennis.
In 3 dagen de motor er uit, “drooggemaakt” en weer gemonteerd.
Het is net als fietsen: je verleert het niet. Meeste handelingen hoefde ik niet uit te zoeken.
Er ligt nu geen druppeltje olie meer onder!!
En zoals je ven een DS-TT er mag verwachten: alles is gefilmd. Maar montage van 280 shots zal nog wel de nodige maanden kosten
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Dat is een nuttige operatie!
Geen meurende verwarming meer…
Speciale aanpassingen of alleen nieuwe O-ringen?
De O-rngen van de retour pijpjes vanaf de koppen waren snoei hard. Dat is een bekende GS kwaal. Vervangen door Viton ringen. Ook de O-ringen van de oliekoeler vervangen.
Als je dan toch bezig bent, uiteraard ook de distributie snaren en spanrollen vervangen en de achterste nokkenas keerring bij de ontsteking.
Koppeling en uitlaat voorpijpen waren nog vrij nieuw, dus hoefden niet
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
280 shots… wow!
Goed bezig hoor. Altijd leuk als een GS/A weer lekker kilometers kan gaan maken.
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 6310
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Leuk zeg! Alles wat helpt om de GS(A) toegankelijker te maken is tof!
Totaal aantal Berichten: 1337
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Droogmaken van een GS/GSA blok is 1 van de leukste en dankbaarste klusjes om te doen. Het is even sleutelen (zoals Egbert aangeeft, meteen andere zaken aanpakken als je toch bezig bent) en daarna heb je er jarenlang plezier van dat je geen enkel oliedruppeltje onder de auto ziet.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Na de klus en het maken van de video opnamen, is Ron druk bezig met de montage.
Voor de film zou het erg mooi zijn als wij een plaatje hebben hoe de beplating om de cylinder koppen zit en waar de boutjes zitten.
In het Onderdelen boek en WPH kan ik geen plaatje vinden.
Heeft iemand een mooi plaatje ( exploded view) hoe de beplating om de cyl koppen zit en waar de boutjes zitten?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Voor wie van plan is deze winter deze klus te doen:
Het zijn 4 films geworden. De Beta versie van de films is beschikbaar als je mij een Pb stuurt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper