Een ietwat eigenwijze / zich niet van de wijs laten brengen volhouder. Goed bezig
Bedankt voor het compliment!
Nou of het allemaal zo slim is zoals je het hebt aangepakt kan ik niet beoordelen maar ik mag het graag zien als mensen wat tegendraads te werk gaan en dan toch iets neerzetten.
Ik heb dit draadje met plezier gelezen.
Netjes!
Vandaag weer eens de Pluriel Riëlle helemaal uitgekleed.
In de schuur ophangpunten gemaakt voor de twee daktogen, lekker hoog dus geen kopstoters.
Twee CV pijpjes 15mm iets schuin omhoog in de muur geboord en vastgeslagen.
De daktogen worden er aan een kant met het achterste bevestigingsogen opgeschoven, de andere kant ligt gewoon los.
Wel vrij zwaar om de daktogen op te hangen en weer af te nemen.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Daar is een originele kapstok voor, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/234395/
Helaas is de foto niet meer zichtbaar.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Mijn oplossing is sterk genoeg en hangt ook nog eens uit de weg.
Doordat de pijpen iets schuin omhoog in de muur zitten zullen de dagtogen er niet afvallen.
Totaal aantal Berichten: 2115
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Handige oplossing, zeker als je op de vloer wat minder plek hebt.
Ik gebruik wel de kapstok, maar dat is vooral omdat ik het een grappig ding vind.
Omdat we nog geen reservedelen voldoende hadden voor Riëlle, vanmiddag een Mitsubishi vol onderdelen uit Twente gehaald.
Deze onderdelen geven in ieder geval voldoende inkijk in de kwetsbaarheid hiervan. Maar ook nog bruikbare dingen zoals een achterruit en dakmotortjes.
De dakmotortjes en tandwieltjes die ik nu in mijn voorraad heb, verkeren in diverse stadia van slijtage.
Vreemd dat de spoed aan de buitenkant van het wormwieltje over het algemeen nog wel goed is maar dat de splines in het asgat gedeeltelijk zijn weggesleten.
De asjes van de dakmotortjes zijn ook geheel of gedeeltelijk ontdaan van hun splines.
De wormwieltjes hebben een vlakke kant en een verzonken kant. Je zou denken dat die verzonken kant richting dakmotorasje hoort, maar dan is de afstand waarover de splines dragen, minder dan met de montage van de vlakke kant naar het dakmotortje!
Hoe hoort het nu eigenlijk, want ik heb er slechts een vage tekening van.
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Celosse schreef:Je zou denken dat die verzonken kant richting dakmotorasje hoort.
Niet dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dat had ik ook al begrepen, maar logisch is het niet voor een verbinding die “blind” in elkaar geschoven moet worden!
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een kwestie van opletten bij de demontage van de dakmotor, niet meer dan dat.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Het zal waarschijnlijk pas stuk gaan als het motortje niet vastzit of een of meer van de bevestigingen zijn losgebroken. Maar wordt deze enig juiste stand bij de montage van het wormwieltje nog ergens genoemd of af te leiden uit een tekening of foto? Het dakje van onze Pluriel blijft het overigens voorbeeldig doen, vandaag nog een open rit gemaakt en regelmatig de stand van het dak veranderd.