Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020
- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Er komt natuurlijk nog wel wat arbeidsloon bij van rond de 25 a 30 uur in totaal schat ik, deze week hoor ik het maar hoe dan ook blijft het een flink project waar nog wat andere kleine zaken op mijn lijstje staan om de C6 100% tip top in orde te maken.
Eerst maar weer rijdend maken, dan de kleinere aandachtspuntjes, maar dat kan ik allemaal zelf.
De motor had ik ook wel zelf gekund, maar helaas heb ik de ruimte en de spullen er niet voor, en ik gun de collega’s ook wat werk.
Life is a race, enjoy iT!
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020
- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Morgen D-Day, we kunnen haar weer ophalen na de laatste controle door de garage geven ze het groene licht.
Alles bij elkaar 2k kwijt met de volgende onderdelen/werkzaamheden. vv = vervangen (alle olie en filters, koelvloeistof, radiateur zelf geleverd)
.
.
Auto aan huis ophalen met de bergingswagen
Motorblok V6 2.7 HDiF 24v UHZ uit- en inbouwen
Van Wezel Radiateur vv 40002296 1330P7
Waterbuis nieuw vv 6466HA + behandelen tegen roest
Distributieriemen vv 2x nieuw Bosch 85T/195T de- en monteren (preventief)
LDS olie nieuw van het merk Total 5L
Alle filters nieuw> M A N
Motorolie nieuw Castrol 5w30 Magnatec start/stop 6L
LDS leidingen> 5270VC 5270VL 5270VN 5270TV vv
Instrumenten cluster upgrade, 2jr garantie op werking
Nieuw type knipperlichten zijkant nieuwe versie vv
Koelvloeistof Valeo 13L vv
Automaat olie 6L vv
Dop sproeier reservoir vv (pleite, nieuwe erop)
Dit weekend gaan we nog wat kilometers maken om de demper verder schoon te blazen omdat daar nog wat olieresten in zitten, manueel regenereren met het nieuwe motorblok wil ik nog even mee wachten
Al met al ben ik er ondanks het bedrag toch zeer tevreden mee, en de garage waar ze staat is echt een specialist van ons merk, dus echt super gedaan!
Morgen zeker even een doos gebak voor de hele garage halen en afrekenen, en we gaan hopelijk genieten van nog vele zwevende kilometers!
Wordt ongetwijfeld vervolgd…
Life is a race, enjoy iT!
2 k voor een nieuwe motor, materialen, klusjes en loon? Vind ik keurig!
Waar koop jij voor 2 k een nette C6?
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Dat vind ik een heel nette prijs. Ik heb wel hogere rekeningen gehad en toen reed ik met dezelfde motor naar huis Veel succes en laat ons even weten hoe het vergaat!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
wow, nette prijs en goed geregeld!! ik vind de C6 ook erg mooi maar heb de ruimte nog niet klaar om te stallen en te onderhouden. Misschien eind van het jaar. Ad
cx 22trs ‘85
FGR bedankt voor de uitvoerige fotosessie van de reparatie, en welkom tot de C6 rijders.
Is de totaalrekening niet te optimistisch? De aanschafprijs lees ik nergens en het arbeidsloon is ook nog niet verrekend. Of kan dat met een doos gebak?
Maar al met al rijd je straks in een mooie C6. Veel plezier!
C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Dat is een zeer nette prijs, ik wens je hele fijne kilometers met de C6, maar dat gaat vast wel lukken
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Slecht begin maar mooi gedocumenteerd vervolg waar ik met plezier in gelezen heb als nieuwe C6 bezitter. Om het maar eens op mooi Nederlands met Franse slag te zeggen…Chapeau!
Wens je veel mooie kilometers toe in jouw C6 met nieuw hart.
Grtz,
Ingmar
Zie mijn logboek https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238793/
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020
- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Bedankt voor de reacties, graag gedaan.
De aanschafprijs zit hier niet in nee, die was 1950 euro, 1000 euro voor de nieuwe V6 motor en 2000 bij de garage voor de eerder genoemde werkzaamheden en nieuwe onderdelen en ja, dit is inclusief arbeidsloon.
(En 20 euro voor de monteur zodat hij in het weekend een extra biertje kan pakken!)
Vandaar dat ik eerder in het topic ook aangaf dat het totaalbedrag ongeveer de huidige waarde zou zijn, echter nu is de waarde denk ik wel wat gestegen met een nieuwe motor erin
Verder rijdt ze weer perfect, alles werkt en het is zoals de meeste wel weten geen straf om er mee te rijden
Vrijdag nog 1x terug voor een laatste controle en ik heb nieuwe D2S xenon lampen besteld omdat die er nu in zitten me niet bevallen dus die gaan ze nog even monteren.
Ook vervang ik de ruitenwissers zelf nog even voor Bosch wissers, de pompjes van de achterklep gaan er ook nieuw op en een mirrorlink interface komt er ook in (besteld bij Amazon) zodat ik mijn GSM op het videoscherm kan zien en horen via de aansluitingen in het opbergkastje.
Daarmee kan ik dan ook weer de radiozenders streamen via 4G waar ik graag naar luister en de Agama car-launcher gebruiken die in erg handig vind.
Vandaag is poetsdag, dus ik ga zelf even douchen en daarna is de auto aan de beurt!
Groeten,
Michael.
Die launcher ziet er zo uit..
De link naar de mirrorlink interface:
https://www.amazon.de/gp/product/B07YWTD27S/ref=ox_sc_saved_title_7?smid=A2PG1S5G2LUPI&psc=1
Life is a race, enjoy iT!
Waar koop je nu voor €1950 een C6? Die is toch in onderdelen al veel meer waard?
Ad.
cx 22trs ‘85
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
De C6 is net zo’n auto als vroeger de DS. Goedkoper kon je een grote, comfortabele auto tweedehands niet aanschaffen. En ineens stijgen de prijzen en wordt het een liefhebbersauto.
Overigens is dit niet voorbehouden aan Citroen. Alle grote auto’s van alle nationaliteiten volgen zo’n curve.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020
- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Ja dat vond ik ook voor die prijs voor een auto van 2008, vandaar dat ik er ook meer geld ingestoken heb dan de auto kostte, uiteraard heeft de prijs van de nieuwe motor daar ook aan bijgedragen met het vooruitzicht dat daar voorlopig buiten onderhoud weinig aan hoeft te gebeuren.
Maar ik klaag zeker niet hoor, het is een echte, aparte en iedere dag mooiere droom auto waar je even aan moet wennen maar daarna op slag verliefd op wordt, het is net een Rivella, een beetje vreemd maar zeker wel lekkerrrrrr
Mijn zoon is bezig met een videoverslagje van het geheel, zodra het klaar is zal ik de YouTube link wel even plaatsen zodat er meegekeken kan worden.
Ondertussen hebben we vanaf vrijdag alweer 400km erop zitten, niet omdat dat moest maar gewoon omdat het kon, verder alles schoon gemaakt en aan de gang geweest met de wax dus ze staat er in de verwarmde garage weer tres bien bij
Life is a race, enjoy iT!
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020
- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Zoals beloofd het filmpje van mijn zoon, hij heeft zijn best gedaan en het is volgens mij best leuk geworden!
Het plaatje van het sleepoog is bij de spuiter en kan ik vandaag ophalen, aankomende vrijdag nog de nieuwe Osram Xenarc Night Breaker Laser D2S erin en de gasdrukveren van de achterklep vervangen en dan zijn we er wel bijna.
Life is a race, enjoy iT!
Ik zie ze maar zelden, maar ik moet zeggen: een bijzonder mooie auto. Beetje vreemd inderdaad maar als je effe blijft kijken één en al schoonheid. Gefeliciteerd ermee.
Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 14-01-2020
- C6 (2005-2012) Exclusive 2.7 HDiF automaat
Bedankt, ik ben er weer blij mee.
jantje1948 schreef:Enig idee waarom het oude blok overleden is?
Mijn theorie na er nog eens over nagedacht te hebben, tijdens het rijden 1 van de keerringen van een turbo stuk gegaan en de olie werd steeds minder in het carter doordat dit ongemerkt mee-verbrand werd tijdens het rijden en het lek langzaam groter werd op de snelweg, vervolgens te weinig olie om het geheel goed te koelen waardoor de melding kwam dat de olie te heet aan het worden was.
Daarna na het afkoelen 1x opnieuw de motor gestart op de parkeerplaats waar de motor op zijn eigen motorolie is gaan lopen en niet meer op tijd stil te leggen was, tot er echt te weinig in zat en alles is vastgelopen, RIP motor.
Tip, mocht je het ooit zien of meemaken (uiteraard liever niet!), leg een handdoek of iets wat je in de luchtinlaat kan proppen in je auto als je er snel genoeg bij bent, manuele versnellingsbak, zet hem in de hoogste versnelling en laat de koppeling snel los zodat de motor afslaat, spuit een Co2 blusser leeg in je inlaat/luchtfilterhuis, niet het beste maar altijd beter als een vastloper of rondvliegende zuigers, neem 1 van de factoren weg van een spontaan verbrandingsproces en je hebt een kans dat het te herstellen is zonder dat je motor een dodelijke hartaanval krijgt…
Het oude luchtfilter vertoonde duidelijk sporen dat er olie in het inlaattraject is gekomen die richting de motor is gegaan en aangezien de compressie genoeg warmte gegenereerd heb je een spontane runaway engine. (zoek maar eens op op youtube, er staan er genoeg), vandaar mijn theorie na wat zoek- en denkwerk.
Het oude motorblok is trouwens ook nog verkocht dus de nieuwprijs van de huidige V6 UHZ staat op nog maar 850 euro.
Life is a race, enjoy iT!