Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Op een auto uit 1995 wel, ja. Vanaf 14-12-1993 (ORGA 6246) is anti-zink standaard op de Xantia.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dus 8 bolletjes om Het goed te doen. Kosten per stuk 25.50ex bij Ruijgrok zie ik net. Ook meteen ff nieuwe LHM en even goed de remmen doorspoelen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Achteraan zitten er 4 bollen in totaal.
2 naast de wielen en 2 in het midden achter.
1 van de 2 in het midden zit horizontaal en één zit schuin op een vierkant bakje met draden en leidingen.
Ik zou beginnen met de twee te vervangen naast de wielen.
Kun je even tonen in de lijst wat ik koop? Dank u.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
artikelnummer SP8065
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank u Waterman, maar nog iets, er staat bij : vanaf 6-1995 en mijn xantia is van 3-1995.
Met electronische dempregeling, heb ik dat ook dan op de wagen?
Mvg.
Met elektronische dempregeling wordt hetzelfde bedoeld als hydractive.
Mag ik je een oprecht gemeend advies geven?
Gezien je vragen vind ik dat het zelf vervangen van twee veerbollen een klus is waar je niet aan moet beginnen. In ieder geval niet zonder hulp van iemand met ervaring.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat idee had ik ook.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vind ik ook!
bogaard77 schreef:
Anders even contact zoeken met Walter Bogaerts hier op het forum.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Mee eens. Ga naar Chyparse of bv Renard. Kost niet al te veel en het is goed. Met alleen twee bollen vervangen rijdt de auto waarschijnlijk nog slechter. Helemaal uit balans.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@windstein e.a.
Velen willen meteen besparen door het zelf te doen, heel begrijpelijk. Maar vergis je niet, autotechniek van toen en nu is complex. Een beetje aanklooien met veiligheid is geen wenkend perspectief. Een betere aanpak is dus om een reparatie of beurt door een “master” te laten doen die je meeneemt in de techniek (als leerling), Voor als je het ooit zelf wilt doen. Pas daarna kun je voorbereid in de basis zelf aan de slag, en dan nog….
Vraagje: waarom zou jij meteen Hydraulisch expert zijn als de ervaren monteurs van destijds er ruime tijd voor nodig hadden om de materie te doorgronden? Neem de tijd dus om monteur te worden.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Het is nou ook weer geen rocketscience, systeem drukloos maken, bol er af schroeven, nieuwe bol er op schroeven en systeem op druk brengen.
Het is wel handig als je de juiste bollen hebt en het is ook handig als je schoon werkt.
En een plas LHM op straat mag niet meer.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Klinkt simpel. Maar is het niet als je er als leek aan begint. Zie ook het advies van Wimb.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han S schreef:Het is nou ook weer geen rocketscience, systeem drukloos maken, bol er af schroeven, nieuwe bol er op schroeven en systeem op druk brengen.
Het is wel handig als je de juiste bollen hebt en het is ook handig als je schoon werkt.
En een plas LHM op straat mag niet meer.
Gezien de vragen die de TS stelt betwijfel ik of hij weet dat je het systeem drukloos moet maken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als je een bol er af schroeft wordt het vanzelf drukloos Jan.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.