Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Goede middag,
Ik ben sinds kort eigenaar van een Citroën C6 3.0HDi, wat erg goed bevalt. Zeker als je bedenkt dat ik overgestapt ben van een BX TZD turbo break. Daar is opzich niks mis mee, maar het extra comfort en rust wat de C6 geeft blijft me elke keer weer verbazen.
Gisteren heb ik een veersysteem storing gehad, waarbij het leek of de wagen niet meer van hoogte kon veranderen. Nouja, alleen naar beneden ging perfect . Uiteindelijk via the interwebs gevonden dat de 40A zekering de boosdoener kan zijn. Deze was inderdaad kapot. Ik kon op za-avond geen 40A zekering in dit formaat vinden, alleen een 60A variant. Dus tijdelijk deze gemonteerd (niet doorvertellen), en alles is weer operationeel. Ik ga morgen de juiste zekering halen. Maar wat ik me afvroeg, is dit als voorteken te zien voor een langzaam overlijdende elektromotor? Met andere woorden, is het wijs om alvast een nieuwe/gebruikte motor te zoeken?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
60 Ampere… da’s we lef. Ik heb er zo al een paar (deels) uitgebrand binnen gekregen.
Drie opties: nieuwe monteren, andere/gebruikte monteren of deze laten reviseren
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb uiteraard zo snel mogelijk de 60A variant omgewisseld voor een 40A variant.
De elektromotor doet het weer goed, en ik zit dus nog in het stadium vóór de drie opties. Wat ik me af vroeg is of het doorbranden van de 40A zekering een teken kan zijn van een slechter wordende elektromotor, of te dikke / weinig LDS oid?
Stel dat het gezien kan worden als een elektromotor die op z’n eind zit, dan ga ik alvast op zoek naar een goede vervanger, zodat de wagen zo min mogelijk uit de running is. De km stand is overigens 244000.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Heb je het LDS nivo wel gekontroleerd als er te weing olie komt blijft de pomp natuurlijk ook veel meer draaien en kan hij oververhit raken.
Ik heb eens tijdens mijn vakantie in Frankrijk er vier keer één moeten wisselen. Terug thuis geen last meer gehad en nog anderhalf jaar mee doorgereden. Auto niet meer in mijn bezit. Dus ik zou niet meteen de pomp gaan vervangen.
Gr, Michiel
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ah kijk, daar heb ik wat aan, bedankt. Inmiddels is de 40A zekering nog 1x vaker gesmolten, maar nu gaat het wel een tijdje goed . Ik ga dit weekend eens naar het LDS niveau kijken.
Ja , dat blijkt toch wel ingewikkelder dan bij de LH emmers…
Al een Lexia gescoord?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
John Zegers!