In de oriëntatie naar een Gs break probeer ik lag vh koren te scheiden.
Wat zijn de bouwjaren van het mooie dashboard?
Let wel; het gaat uitsluitend om een break.
Dank Alvast!
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik had ooit een GSpecial - maar ik ben geen echte GS kenner. Toch een poging: in 1976 kreeg de GS andere achterlichten met een aluminium strip erboven. Toen werd bij mijn weten ook het dashboard met de drie ronde instrumenten geïntroduceerd. Dus als je de ‘Mause-kino’ snelheidsmeter in het dashboard wilt hebben, gaat het om bouwjaren tot en met 1975. Slechts een deel van die auto’s heeft de ‘waaier’toerenteller. De 1220 Club heeft die toerenteller dacht ik wel altijd.
De Pallas (of was het een hele vroege GS 1015?) had hem ook nog donkerder. Nog mooier vind ik…
En die van de X/X2 was het helemaal super: (helaas niet in break)
Persoonlijk vind ik de GSA ook best om aan te zien
Ze zijn makkelijk te verwisselen volgens mij, dus ook wel in een break te proppen.
Alleen de X/X2 is zeer zeldzaam.
De 1220club break had idd de waaiertoerenteller (en chromen randjes om de ruiten)
degene die ik postte komt uit en 1015 uit 1970
Dank allemaal.
Met name fijn te weten dat de dashboards verwisseld kunnen worden.
En type motoren? Ook uitwisselbaar?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
H@ns schreef:De Pallas (of was het een hele vroege GS 1015?) had hem ook nog donkerder. Nog mooier vind ik…
En die van de X/X2 was het helemaal super: (helaas niet in break)
Persoonlijk vind ik de GSA ook best om aan te zien
Ze zijn makkelijk te verwisselen volgens mij, dus ook wel in een break te proppen.
Alleen de X/X2 is zeer zeldzaam.
De 1220club break had idd de waaiertoerenteller (en chromen randjes om de ruiten)
Merci! Deze combinatie vind ik zo mooi!
Het onderste plaatje is van welk type?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
De onderste is van een GSA
Die is ook leverbaar met 5-bak wat ik wel een pré vind.
Stuk rustiger op de snelweg
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Het is heel eenvoudig, eerste type (met oude achterlichten) het het paneeltje met snelheidsmeter achter het vergrootglas (eerste 2 foto’s). Dit is t/m model 76 (tot juli 1976 dus). X en X2 modellen van serie 1 (vanaf model 74 was deze uitvoering er) hebben de ronden instrumenten a la Birotor (foto bij de 2e post). Pallas serie 1 heeft het chiquere paneel met snelheidsmeter achter vergrootglas.
Serie 2 GS loopt van model 77 t/m 80, vanaf medio 76 dus. Deze hebben het paneel met ronde tellers, waarbij de Pallas een goedkleurig paneel heeft (geen foto’s hier gepost). GSA (vanaf model 80) heeft het paneel met snelheidsmeter en toerenteller achter vergrootglas en satelieten. Toerenteller overigens alleen op Pallas en X3. Bij de GS hadden de Club, Pallas en de X modellen een toerenteller. Alleen de Confort/Special moest het zonder stellen.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
En als je bij een GSA special of club toch een toerenteller wilt, dan is dat gewoon een kwestie van een unit opzoeken van hetzelfde merk en dan is het verder plug & play.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30