De GS heeft een prachtige 4 cilinder boxermotor, maar deze lekt soms akelig veel olie. De oorzaak is meestal dat 6 o-ringen ingedroogd zijn. Om dit te verhelpen moeten o.a. de cilinderkoppen gedemonteerd worden. Al met al een flinke klus.
DS-TT heeft in samenwerking met de GS/GSA vereniging een reeks van vier films over deze reparatie gemaakt. Ze zijn ook heel goed te gebruiken voor andere reparaties aan de motor, je kunt ze bekijken op:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLyFCbEAVrpdakI0PSHEECBYErrS1g77JV
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Mooie films Egbert!
nu wil ik ook van die lange T-sleutels met cardandop…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Brings back memories…
Maar motor eruit is toch wel handiger denk ik.
Misschien meteen nieuwe koppelingsplaat erin als die al een tijdje zit…
Of een hele nieuwe set…
MiGS schreef:Mooie films Egbert!
nu wil ik ook van die lange T-sleutels met cardandop…
Ja, erg handig, Beta is erg goed
Alleen de T 11 is niet eens meer makkelijk verkrijgbaar…
En die heb je juist nodig.
O wacht…
Ik zie nu dat Facom 11 wel te leveren is.
Er zit best verschil in die dingen.
Dat tussenblokje moet niet te groot zijn anders wil ie niet lekker draaien om een hoekje.
Beta doet het goed en die van Facom lijkt er erg op.
45 euri’s…