Weet iemand hier een oplossing voor?
Als ik de kofferklep sluit dan valt ie bovenop de bovenzijde van het linker achterlicht. Nog geen barsten, maar ik laat de kofferklep altijd al voorzichtig zakken in plaats van gewoon laten vallen.
Ik heb het in het verleden vaker gehad, en het verdwijnt uit het niets weer. Ik heb geen idee waar dit van komt.
Links:
En rechts:
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Zoals met deuren ook wel eens wordt gedaan, openen en even een “ duw “ geven .... ? Al geprobeerd ?
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Dit weekend geprobeerd, zonder resultaat.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Omduwen (dwars) gaat je niet lukken, de achterruit houdt dat tegen, sterker nog, als je teveel geweld gebruikt kost dat je de ruit.
Heeft de auto ooit schade gehad?
Zitten de achterschermen er goed op?
Is er ooit een nieuwe achterruit in geplaatst terwijl de klep niet recht lag?
Meestal kun je door alle bouten/moeren van de klep iets te lossen de klep wel iets verplaatsen.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Of heeft ‘ie in de lengt half in de zon gestaan? Een mm uitzetting kan in die lengt net het verschil maken mss.
Op wat kleine schade aan de voorbumper na heb ik er geen schade mee gehad, maar ik ben niet de eerste eigenaar. Ik heb eerlijk gezegd nooit een schade historie opgevraagd.
De achterschermen op een Coupe zijn 1 geheel met de rest van de auto
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie regel 10 van het forum.
Nee hoor, ze zitten netjes dichtgeplamuurd, maar het zijn echt ‘losse’ spatborden
Als deze, door schade, ooit vervangen zijn, kan het zijn dat ze niet netjes geplaatst zijn.
Beun methode om de linkerachterstijl naar buiten te krijgen.
Verwijder achterlicht(en), leg in beide stijlgoten een balkje, zet daar een hydraulische ‘jack’ tussen en druk de stijlen iets naar buiten, of zet de auto met de rechterzijde strak langs een muur en zet de jack tussen de muur en de linkerstijl, daarmee voorkom je dan dat je de rechterstijl eventueel ook naar buiten drukt (e.e.a. geheel op eigen risico)
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
maestro12 schreef:Nee hoor, ze zitten netjes dichtgeplamuurd, maar het zijn echt ‘losse’ spatborden.
Echt niet, origineel is het 1 groot zijpaneel.
Wat jij laat zien is een reparatiedeel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie regel 10 van het forum.
Wat ik probeer te zeggen is, dat als de auto schade heeft gehad en dus wel degelijk zo’n deel op kan zitten.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 13-05-2007
- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Ik heb even gezocht in de service-box, maar ik kan daar niets vinden voor het afstellen van de achterklep.
Wat ik wel kan vinden is het verwijderen aanbrengen achterklep, maar ik denk dat je dat wel weet welke bouten dat zijn, misschien kan je daar iets mee stellen dat het wel lekker past en aansluit op het achterscherm.
Wil je dat document hebben, geef even een PM met je mail dan zal ik het toesturen als pdf.file
C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).