Totaal aantal Berichten: 1375
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Mijn huidige C4 met TU5JJP op LPG uit 2005 is wel aanvervanging toe. Economisch is het wel aan zijn eind, ondanks dat het blokje wel goed blijft lopen. Maar met een bijna defecte drukgroep en wat andere, vervelende dingen erbij is het wel klaar denk ik.
Nu kom ik toch zo langzamerhand op het punt terecht dat je iets binnen de PSA groep met een VTi blok treft. Al van alles rond EP3/EP6 motoren gelezen over olieverbruik, nokkenasverstellers e.d., maar wat ik nog mis is ervaringen met LPG in een EP6. Het kan zomaar weer een C4 worden, maar ook een zustermodel (207, 308), vandaar de vraag.
Ervaringen als: meer/minder olieverbruik, valvetronic problemen, kettingrek e.d. Wie heeft er ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Citroensmgz heeft er 1, zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2080970/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986