Mijn C4 1.6VTI berline uit 2012 heeft weer wat leuks. Die dikke gele schuim bekleding onder de stoelen aan de passagiers zijde is drijfnat en verzadigd met blauwe schuimende vloeistof. Ik denk ruiten sproeier vloeistof.
Koelvloeistof blijft op peil. Kort geleden is de lekkende waterpomp vervangen. Ik heb ook niet het idee dat de tank van de ruitensproeier vloeistof snel leeg raakt of zo. Sproeit ook voor en achter goed. Vloer begint al te roesten. Nou hoop ik dat iemand een keer een hele verpakking vloeistof leeg heeft laten lopen. Of lopen er slangetjes of zo bij de bodem langs? Richting dashboard lijkt het droog te zijn. Komt daar dus niet vandaan denk ik.
Ik ga morgen weer verder met uitknijpen en dweilen
Jullie nog tips/suggesties?
Gevonden dus, slangetje lek ter hoogte van gordel spanner locatie.
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Misschien afvoer van de airco verstopt, controleer deze even.
Ga ik inderdaad ff naar kijken, maar het leek me zo onwaarschijnlijk dat er blauw schuimende condens water af zou komen.
Gevonden dus. Slang voor de achterste sproeier loopt door de kabelboom bij de rechter dorpel. Aangezien bedrading en vocht prima samen kunnen. Is lek, zit een scheur in.
Dus iedere keer als ik de achterste sproeier gebruik wordt een deel van het sproei water gebruikt om de bedrading en het schuim op de bodem te doorweken. Ongeveer 2,5 liter er uit gehaald en gelijk een mooie barst in de voorruit gemaakt toen ik de voorstoel onhandig neer zette.
Dus ik mag weer naar de garage. En kijken of de verzekering de ruitschade dekt.
O ja, twee roestplekjes boven de voorruit gevonden. Leuke extra bonus.
en dat allemaal vanwege een plastic slangetje. ik ken dat….
Tja, mijn duurste en nieuwste auto ooit, met zes maand garantie zelfs. Water pomp vervangen, en wegens een hardnekkige airbag storing een nieuwe ABS computer, nieuwe detectie mat in de passagiers stoel, nieuwe versnellings meet dinges tussen de stoelen. Nieuwe gordel spanner. Navigatie vindt ineens geen sattelieten meer, nieuwe antenne op het dak, maar dat heeft nog niet geholpen. Nu dus dit er bij. Nog nooit zo veel gedoe gehad. Grappig dat de VTI motor het prima lijkt te doen maar dat komt vast ook nog wel. De garage heeft alles betaald tot nu toe, noemt het “een leer moment”. Dat is dan weer leuk van die garantie. Ik denk dat ik hierna een Xantia koop. Of een Toyota
Nou, het is gemaakt. Nieuwe ruit, roestplekken gerepareerd en gespoten (was steenslag en toch een flinke plek) Slangetje sproeier gemaakt, roest bij massapunt weg gehaald, (daardoor had ik airbag fouten) roest op de bodem schoongemaakt en roestwerende coating er over. Bekleding is weer droog. Garage eigenaar vond dat het nog onder de garantie viel, dus heeft me niks gekost.
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 23-01-2005
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Je boft toch maar met zo’n garage eigenaar!
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Zeker weten, daarom kom ik er al jaren.
Ik dacht dat ik pech had met mijn C4
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Tja, mijn eerste auto ooit met garantie
Motor lijkt het goed te doen, dus dat valt dan weer mee. Nu alleen nog een keer de navigatie weer aan de gang krijgen.