Hoi,
Was bezig een storing op te lossen van mijn mistachterlampen. Bleek uiteindelijk geoxideerde contacten te zijn van het zekeringskastje. Kwam er achter dat er een relais zit tussen de kabels van de achterruitverwarming. Daar zal vast een reden voor zijn. Het zag er alleen alles behalve professioneel uit. Het had slechte stekkerverbindingen en zat met plakband aan de relais vast. Ik ga er van uit dat standaard in een GSA deze geen relais daarvoor had? Wat is wijsheid. Alle contact verbinding vernieuwen met goede connectors zoals het hoort. Of deze relais er uit halen, wat is wijsheid?
Groet Erwin
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik zou het relais er in laten en netjes maken. Dan voorkom je een grote stroom door de schakelaar met eventueel als gevolg inbranden van de contacten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
En zoals Jantje 1948 schreef het relais overnieuw aansluiten. Achterruitverwarming is al heel snel 100W en dus een flinke verbruiker.
Zover ik weet komt de plusvoeding naar de schakelaar direct van het contactslot en is het raadzaam deze kabel met een zweefzekering te beveiligen.
Ik ga morgen de connectoren vervangen. Dat is een goede tip van een extra zekering. Bedankt voor jullie adviezen.
► Instagram •
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Als je in het instructieboekje kijkt en in de Olyslager zul je zien dat de achterruitverwarming al op een gezekerde groep zit (16A). Deze zekering zit vóór het contactslot.