Hoi,
Als deze topic niet correct is (geplaatst), dan zal ik dit corrigeren. Ik heb de zoekfunctie eerst gebuikt, maar ik kan niets over deze topic vinden.
Na jaren gedwongen oldtimerloos te zijn ben ik nu kansen om er weer 1tje te hebben. Ik zit wel serieus na te denken om dat uit la belle douce France te halen (i.v.m. kwaliteit en prijs). Zo te zien Zuid Frankrijk.
Bezichtigen zal wel lukken.
Maar de voiture in Nederland krijgen is een ander koek.
Welke goede en betrouwbare bedrijven zouden dit kunnen doen? Aan welke prijs moet ik dan denken? Is het via groene kentekenplaat te vervoeren?
Graag lees ik terug.
Alvast dank voor het meedenken, Goof
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
De basis informatie vind je op de site van de RDW.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
RDW: Ik meen dat dat papieren afhandeling is?
Mij gaat het erom dat de auto vervoerd wordt en wat de ervaringen van de forum hieromtrent zouden kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb in 2012 mijn CX uit ZW-Frankrijk laten ophalen door https://www.tingaauto.nl/
Geen idee of ze nog steeds autotransporten verzorgen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
GoofdeWijze schreef:Is het via groene kentekenplaat te vervoeren?
f
Altijd leuk zo’n avontuur!
Voorzover ik weet zijn groene platen alleen rechtsgeldig in NL.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
O.a. de KNAC verzekert auto’s (initieel) ook op chassiscode, pas na invoer voegen ze daar het NL kenteken aan toe. Ook wel zo fijn voor de rit van huis naar de RDW.
Op deze wijze kun je met de Franse platen naar huis rijden. Belangrijk is wel om bij de belastingdienst het formulier Vrijstelling voor een motorrijtuig met een buitenlands kenteken invult en uitprint (al zal ‘t digitaal onderhand ook voldoen).
Wel zorgen dat je bij de auto een Carte Grise (CG) hebt - doorgehaald en de opmerking “vendu” erop, als ik me goed herinner. En een geldige Controle Technique (CT).
Vanuit Duitsland is ‘t lastiger, daar moet de verkopende partij zijn kentekenplaten inleveren. En jij als koper moet dan naar een Strassenverkehrsamt om exportplaten (dat zijn andere dan de “kurzzeitschilder”!!) aan te vragen en te laten maken. Kost ook 100-150€, o.a. de reden dat ik mijn XM daar met een gehuurde oprijwagen heb opgehaald.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
25trd schreef:Voorzover ik weet zijn groene platen alleen rechtsgeldig in NL.
De handelaarskentekenplaten mogen sowieso niet door particulieren gebruikt worden.
Het voertuig waarop ze gebruikt worden moet tot de bedrijfsvoorraad behoren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10240
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de wagen nog in gebruik en verzekerd is kun je misschien met de verkopende partij afspreken de verzekering een paar dagen door te laten lopen? De verzekering blijft sowieso geldig tot middernacht van de verkoopdatum. Van dat laatste heb ik gebruik gemaakt toen ik mijn sm hier naartoe reed. Dat was vanuit Tours, dus dat kon wel in één keer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René Jongejan schreef:25trd schreef:Voorzover ik weet zijn groene platen alleen rechtsgeldig in NL.
De handelaarskentekenplaten mogen sowieso niet door particulieren gebruikt worden.
Het voertuig waarop ze gebruikt worden moet tot de bedrijfsvoorraad behoren.
Ze zijn in enkele omringende landen gewoon te gebruiken en dat mag ook door een particulier mits de garagehouder de papieren meegeeft en een verklaring.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Goof, je leest daar over kentekenplaten, daar gaf ik mijn antwoord op.
. De groene plaat staat bij de RDW niet bij voor buitenlands vervoer. Wel kentekens die je kunnen helpen bij verdere Invoerafwikkeling,eenmaal in Nederland.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Even Artikel 44 Kentekenreglement lezen und dus nix met uitlenen of een ” verklaring “.
Ik had bijna 40 jaar lang de beschikking over een handelaarskenteken en van begin af aan was ” uitlenen” of hoe men het ook noemt, niet geoorloofd.
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
klever33 schreef:Even Artikel 44 Kentekenreglement lezen und dus nix met uitlenen of een ” verklaring “.
.
Van de Rdw: Het handelaarskenteken mag alleen door u of een door u aangewezen persoon worden gebruikt. ergo: aanwijzen dmv verklaring en klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heel fijn, al deze reacties.
Dank je wel.
Daar ben ik zeer zeker mee geholpen.
Ik heb nu namelijk een start-sheet vanwaaruit ik kan werken.
En kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Zo te zien zeker.
Fijne vaderdag!
Goof
PS. ik kreeg van mijn kinderen voor de vaderdag een pak hazelnoot Brownies per post. Heel erg leuk en erg lekker!
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:Van de Rdw: Het handelaarskenteken mag alleen door u of een door u aangewezen persoon worden gebruikt. ergo: aanwijzen dmv verklaring en klaar.
Artikel 44 gaat verder dan lid 1, waarin het bovenstaande staat.
In lid 2 t/m 4 staan aanvullende voorwaarden, waarmee het gebruik om een voertuig uit het buitenland op te halen wordt uitgesloten.
Er wordt veel oneigenlijk gebruik van het handelaarskenteken gemaakt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43263
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René Jongejan schreef:
Artikel 44 gaat verder dan lid 1, waarin het bovenstaande staat.
In lid 2 t/m 4 staan aanvullende voorwaarden, waarmee het gebruik om een voertuig uit het buitenland op te halen wordt uitgesloten.
Goed, daar gaan we weer….
U mag het handelaarskenteken alleen in Nederland gebruiken. Er zijn 3 landen waar het gebruik ook is toegestaan, maar met beperkingen:
In België en Luxemburg: uitsluitend voor het afleveren of ophalen van een voertuig voor koop en verkoop van het voertuig. Dus niet voor een proefrit.
In Duitsland: alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. U moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij u hebben waarmee dit kunt aantonen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
https://www.youtube.com/watch?v=tt3L-0moy6c deze man?
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII