Het betreft Berlingo 1400 van 2003. Als het contact is ingeschakeld staat er keurig 12V op zowel de rode als de gele draad naar de radio. Na het uitschakelen van het contact staat er geen spanning meer op de rode draad en valt na 1 minuut de spanning weg van de constante 12V voor de radio. Daar door zijn dus ook alle instellingen van de radio verdwenen. Radio komt uit mijn andere Berlingo en is goed ingebouwd met de juiste verloopkabeltjes. Het lijkt erop dat een relais vertraagd afvalt en accesoires spanningsloos maakt. Kent iemand dit verschijnsel?
Lijkt er meer op dat je het draadje te pakken hebt van de binnenverlichting o.i.d.
Nee, deze zit in de bundel voor de auto radio en komt ook met de andere draden direct uit de boom links van het gat waar de radio geplaatst wordt.
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Ecomode? probeer het eens met draaiende motor.
Verloopkabeltjes ? Komt dus uit een oudere Berlingo? Bij de facelift in 2002 is de electronica gewijzigd. Je 2003 Berlingo heeft al een CAN bus systeem, daar hoort een Berlingo Radio in zonder verkoopkabeltjes. Weet je zeker dat je geen Can +12 volt hebt gebruikt ? Dat schakelt ook na een minuut uit.
Maar ik geef de ecomodus ( zoals terecht opgemerkt door Partijsraam) nog altijd de meeste kans: Bij een matige accu schakel die heel snel in, die was er ook niet voor 2002.
To err is human, not to err is divine.
Hoe kan ik zien of eea in de eco modus staat en zo ja kan ik dat wijzigen en hoe doe ik dat?
Kan zijn dat je Berlingo nog geen eco-modus had anders zou je een melding krijgen op het dashboard. Maar uitschakelen kun je die sowieso niet.
Kijk hier eens: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/222178/#1756176. zelfde type probleem. Ik zou nog eens serieus naar je bekabeling kijken.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Uitschakelen aanpassen van de ecomodus kan via de diagbox , zo wordt dit soms ook bij de C5 gedaan ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Ik vermoed dat je geen verloopkabeltje hebt gebruikt. In de 307 had ik verloopkabeltje met artikelnummer 9706.86 nodig. Grote kans dat je deze ook nodig hebt.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Even opletten: bij (onder andere) de Berlingo I/facelift met BSI zitten de geschakelde en permanente plus om verder onduidelijke redenen omgewisseld in de bedrading ten opzichte van normale ISO-audiobestekkering! Als je dan pak ‘m beet een ‘universeel’ verloop van ISO naar Pioneer o.i.d. gebruikt heb je die twee mogelijk ongemerkt omgewisseld zitten. Meestal kun je dan in het ISO-naar-radio verloopje geel op rood en rood op geel stekkeren (stekkers zitten er meestal al) en dan werkt het ineens wel op de normale manier.
Ook in eco-modus hoort het geheugen van je radio namelijk wel gewoon gevoed te worden. Als dat niet gebeurt, zit het geheugen niet op permanente 12V.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!