Na een irritant geluidje en voelbare trilling in het stuur.
Heb ik na goed zoeken kunnen constateren dat mijn linker draagarm kogel/fusee kogel kapot was.
Dus na dit vervangen te hebben, en ook buitenste stuur kogel vervangen te hebben dacht ik klaar te zijn.
Echter zit er helaas nog een kleine speling op de linker spoorstang, dus kogelgewricht wat richting stuurhuis gaat.
Nu wil ik dit zeker opgelost hebben, alleen mijn vraag is: is dit zelf te doen, heb je hier speciaal gereedschap voor nodig.
En zijn er belangrijke zaken om op te letten, aangezien dit de eerste keer aan een Berlingo heb.
Tja eens moet de eerste keer zijn, wie heeft hints of tips alstublieft.
Groet JD.
Ben je zeker dat de speling op de spoorstang zit en niet gewoon op de tandlat?
Ik vermoed een Berlingo II? Ik denk bijna dat je die niet zomaar ter plaatse kunt vervangen en dat je wss het onderstel er van onder moet halen…
Persoonlijk al bijna 10 jaar werkend bij Citroën/Peugeot en nog nooit gehad, wel een stofhoes van het stuurhuis aan de rechterkant.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ja die binnenste kogels gaan vaak ruim
Kan je vervangen onder de auto
Er is een speciaal gereedschap voor maar een griptang kan ook eventueel
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004