Het motortje loopt. Nog even zonder koeling, dus heel kort, want ik mis een waterslang, maar hij startte goed nadat ik de contactpunten even had gevijld.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat gaat allemaal lekker snel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Je gaat als een speer!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Han S schreef:
Vanavond het stuurhuis er uit gebeund om het lekker schoon te maken, nieuw lakje er overheen en de olie op peil gebracht. En dan even mooi afstellen en dan kan ie der weer in.
Opvallend is de stuurinrichting van zo’n klein busje. Je ziet dat Renault ook vrachtwagens maakt, want het is best wel zwaar voor zo’n klein en licht busje. Overigens is de hele ophanging vrij zwaar en het bestaat uit twee subframes waar een vrachtwagentje zich ook niet voor zou schamen.
Geinig, precies hetzelfde systeem als in de J7. Hoe zwaar is zo’n Estafette? Mijn J7-stuurinrichting moet slechts 1690 kilo de bocht om hoeken (althans, voordat ik de boel had volgetimmerd tot camping-car).
Wat een superleuk ding trouwens! Wat zijn je plannen, naast opknappen en rijdend krijgen, er eigenlijk mee?
Mooi Han! Fijn dat je weer een leuk hobby project hebt om mee bezig te zijn! Estafettes zijn zo ontzettend leuk om te zien. Niet té mooi maken hè?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Van dat torretje kun je ook meteen weer eten. Prachtig vind ik dat Ik ga dit draadje weer met veel plezier volgen!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mkatgert schreef:Han S schreef:
Vanavond het stuurhuis er uit gebeund om het lekker schoon te maken, nieuw lakje er overheen en de olie op peil gebracht. En dan even mooi afstellen en dan kan ie der weer in.
Opvallend is de stuurinrichting van zo’n klein busje. Je ziet dat Renault ook vrachtwagens maakt, want het is best wel zwaar voor zo’n klein en licht busje. Overigens is de hele ophanging vrij zwaar en het bestaat uit twee subframes waar een vrachtwagentje zich ook niet voor zou schamen.
Geinig, precies hetzelfde systeem als in de J7. Hoe zwaar is zo’n Estafette? Mijn J7-stuurinrichting moet slechts 1690 kilo de bocht om hoeken (althans, voordat ik de boel had volgetimmerd tot camping-car).Wat een superleuk ding trouwens! Wat zijn je plannen, naast opknappen en rijdend krijgen, er eigenlijk mee?
De Estafette weegt volgens het kentekenbewijs rijklaar 1200 kg, maar volgens diverse specificaties op het www weegt hij 975 kg. Maakt niet uit, hij is belastingvrij.
Ik wil hem naar origineel restaureren, dus geen camper van maken. Zou je dat willen, dan moet je een verhoogde hebben want die heeft binnen een hoogte van 1.85 m, deze heeft 1.54 m hoogte. Maar ik vind deze lage en korte versie de leukste om te zien en dan die schuifdeur aan de bestuurderskant, super.
Mooi klussie.
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010
- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Leuk man, mijn vorige Estafette was ook een verhoogde, heb ik heel fijne herinneringen aan. Ik heb begrepen dat de Estafette net als de DS een cult aan het worden is en een echt goede en mooie vind je niet meer onder de 10.000 euro.
Ik zag er een te koop staan in Engeland voor 36.000 pond, goeiesmorgens, dat is serieus geld. Mijn twaalfde DS restaureerde ik van casco naar heel nette voiture en ik verkocht haar voor 10.500 euro. Ik had haar beter kunnen houden want ik denk dat die auto nu veel meer waard is geworden.
Die food truck gekte heeft de prijzen opgedreven van HY / Estafette / T1 / T2 / J7
hoi Han, nu op deze site ipv Ht. hopelijk gaat de restauratie voorspoedig en zit er niet al teveel tegen.
groet, Ruud2
Kijk, dat krijg je nou als je de plamuur en de polyestermatjes wegbikt. Ik heb weinig op met mensen die gaten wegwerken met plamuur. Gewoon nieuw metaal er in lassen, zoals het hoort.
Ik heb het achterscherm verwijderd en dat ga ik ook met de drie andere schermen doen, kijken wat ik daar binnen allemaal ga tegenkomen. En ik ga denk ik maar een zetbank aanschaffen.
We gaan gewoon door tot het klaar is en we weer een auto hebben gered.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Lekker bezig!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Lekker op het gemak met dit weer. Goed bezig geweest alweer!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*