21 van de 21
« Eerste  < Vorige 19 20 21
   
Ja, ik heb er een gekocht, de Estafette.
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9482
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 maart 2025 07:52 AM
  [ # 301 ]

Respect Han, dat je nog altijd lekker aan het sleutelen bent. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6184
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 31 maart 2025 08:50 AM
  [ # 302 ]

Zeg dat. Ik hoef maar naar een auto te wijzen en ik heb rugpijn. En ik ben pas 52, in Han zijn beleving kom ik net pas kijken…

Het is je gegund, Han Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4940
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 31 maart 2025 05:47 PM
  [ # 303 ]

Nou, daar zeg je wat, maar ik was een paar weken geleden aan een 70 jaar oude motorfiets aan het sleutelen, kom overeind en ik kon niet meer rechtop staan. Grote rugspier beschadigd daar aan de onderkant, waar de boel aan vast zit.

Dat heb ik wel eens eerder gehad, je maakt dan een verkeerde beweging en je ‘verrekt’een spier.

Dat duurt een paar dagen, maar je moet wel goed uitkijken en genoeg rust nemen en dan is het weer voorbij.

Ik heb de afgelopen dagen onder de bus liggen beunen en geen last meer gehad en dat op je 82e, dan heb je niks te klagen.

Nou was ik voor de APK bij de garage waar ik de laaste jaren kom, twee hard werkende mannen die de boel niet belazeren en die ene heeft de bus uitvoerig bekeken, maar ze zijn naar een ander gebouw moeten gaan en hebben daar geen remmentestbank.

En die bus heeft aan de achterkant een begrenzer zodat als hij leeg is en je moet hard remmen, dat de achterwielen dan niet blokkeren. Hij kon de remmen dus niet goed testen en raadde me aan om naar de collega om de hoek te gaan, die alleen keuringen doet.

Dus ik haalde de portemonnee uit mijn zak, maar hij wilde er niets voor berekenen, dus ik vroeg hem of hij slagroom of mokka wilde. Maar dat wilde hij ook niet want hij is al veel te zwaar.

Dus vanmiddag ben ik er ff langs gegaan en ze hebben nu voorlopig genoeg te drinken.

Profiel  
 
Dirk D
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 24-10-2011

- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Gepost: 31 maart 2025 05:53 PM
  [ # 304 ]

Dat is inderdaad een behoorlijke klus Han. Ik heb vorig jaar mijn aandrijfassen vervangen bij mijn Estafette. Dat is een beste work-out.
Respect dat je dat toch maar weer gefixt hebt!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4940
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 31 maart 2025 10:16 PM
  [ # 305 ]

Dank je Dirk. Maar het is goed te doen, alhoewel, als je de as uit de wielnaaf moet halen word je niet vrolijker.

Het mooie van de Estafette is dat de fusees niet conisch zijn, maar gewoon rechte tappen welke net als bij de trapas van een fiets op zijn plaats worden gehouden met een soortgelijke spie als bij de fiets.

Alleen kan de stuurkogel behoorlijk vast zitten en je krijgt er geen trekker op, dus een flinke ram met de hamer en dan niet op het draadeind waar de kroonmoer op zit, maar tegen het bonk staal waar het spul in vast zit.

Profiel  
 
 
21 van de 21
« Eerste  < Vorige 19 20 21
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook