Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
De Lexia zit in de Diagbox.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Weet ik, ik krijg de keuze tussen diagbox en lexia, itt mijn C5 waar ik alleen met lexia kan werken. Ik bedoelde hoe je in diagbox de remschakelaar kan controleren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bart1989 schreef:
Voor wat betreft de cruise control en service melding, het wieltje flink heen en weer rossen wil nog wel eens helpen. Zelf krijg ik ongeveer eens in de 3 maanden die melding. Even het wieltje een paar keer flink rollen en ik ben er weer voor een flinke poos vanaf.
Advies is daarbij ook om hem gewoon in de cruise stand te laten staan altijd en niet uit te zetten
Dat is wel alleen als dat ook de oorzaak van het probleem is. Als de remlichtschakelaar de oorzaak is, dan kun je dat wieltje heen en weer rossen tot je een ons weegt.
Dat wieltje daar zit 15 jaar aan smeer, vettigheid, huidschilfers en stof achter. Stuur uit elkaar en schoonmaken (of naar de dealer gaan, de mijne wilde het printplaatje vervangen á 400 euro).
Ik heb bij mij de remlicht- en koppeling schakelaar al vervangen (ruim 4 jaar terug), dat ging heel erg lang goed. Heb nu ook dat gedoe met het wieltje sinds kort. Beetje contactspray achter het wieltje spuiten helpt ook, maar is tijdelijk.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zoals al eerder gezegd, als ik aan het wieltje draai verschijnt gewoon de melding reg of lim op de display. Als het wieltje aan een behandeling toe is zou je dat niet zien.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
jantje1948 schreef:Weet ik, ik krijg de keuze tussen diagbox en lexia, itt mijn C5 waar ik alleen met lexia kan werken. Ik bedoelde hoe je in diagbox de remschakelaar kan controleren.
Duidelijk, dan had ik jou verkeerd begrepen. Als ik me niet vergis was dat een setting onder de BSI. Zou zelf even moeten zoeken waar het ook alweer precies stond.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ok, dan probeer ik het gewoon.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Schakelaar + kabeltje opgehaald bij de dealer.
Ik heb hier wel een vraag over: er loopt nu een kabeltje van de schakelaar naar het koppelingspedaal en vandaar lopen weer 2 kabeltjes weg. Moet die extra kabel tussen de oude kabel en de nieuwe schakelaar gezet worden? Waarom is die modificatie er trouwens?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat loste zichzelf op.
Volgende vraag: Het doorvoerrubber in de carrosserie van de achterklep zit los. Lekt een beetje bij regen.
Hoort dat gelijmd te zitten? Het is namelijk nog wel in goede staat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Het doorvoerrubber zit met een kunststof klik systeem vast.
als dat gebroken is zit het idd los.
lijmen weet ik niet of dat sterk genoeg is, even op de sloop zoeken.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een vreemd probleem wat eigenlijk geen probleem is.
In de tank moet 60 liter kunnen. Echter, als het lampje gaat branden en het dashboard aangeeft dat ik nog ongeveer 70 km kan rijden krijg ik er niet meer in dan 48 liter.
Tevens brandt dan het bovenste streepje niet, of gaat al vrij snel uit.
Bij een metalen tank zou ik denken aan een flinke deuk, maar voorzover ik weet is dit een kunststoftank.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Niemand??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
arnobruin schreef:Het doorvoerrubber zit met een kunststof klik systeem vast.
als dat gebroken is zit het idd los.
lijmen weet ik niet of dat sterk genoeg is, even op de sloop zoeken.
Dit is opgelost. Bekleding van de C-stijl er af gehaald. het rubber was uit het kunststofdeel. Met enig gepeuter is het nu weer dicht.
Bedankt voor de tip!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Een vreemd probleem wat eigenlijk geen probleem is.
In de tank moet 60 liter kunnen. Echter, als het lampje gaat branden en het dashboard aangeeft dat ik nog ongeveer 70 km kan rijden krijg ik er niet meer in dan 48 liter.
Tevens brandt dan het bovenste streepje niet, of gaat al vrij snel uit.
Bij een metalen tank zou ik denken aan een flinke deuk, maar voorzover ik weet is dit een kunststoftank.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?
Nog 70km kunnen rijden is best fors. Ik tank meestal als er geen afstand meer wordt weergegeven (lager dan 30km gaat ie niet, dan staat er gewoon—).
Net even mijn fuellog bekeken, ik heb er nooit meer dan 56,90 liter in gekregen, dan is het onderste streepje dus weg, knippert ook niet meer.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan zal de opgave van de tankinhoud wel wat optimistisch zijn….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 26-01-2015
- DS 3 1.4 HDI met EGS bak
- C4 (2004-heden) 1.6 16v Image
Nog effe over die cruisecontrol…..
Toen ik mijn C4 gekocht had dacht ik ook dat de cruisecontrol het niet deed.
Maar dat was omdat hij pas vanaf de 4e versnelling werkt. Mijn vorige auto’s deed het ook in de 3e versnelling al.
Dus nu op de randweg in het dorp waar je 50 mag, dus altijd op de CC in de 4e versnelling
Patrick
In bezit van DS3 1.4 eHDI 2011 en C4 Image 1.6 16V 2007