@Maus Ah ja goeie, dat komt natuurlijk overal en dus ook daar. Ben benieuwd wat ik ga zien de volgende keer.
Ondertussen heb ik weer een klein stapje gemaakt. De extra versnellingsbakken heb ik (eindelijk) opgehaald. De ene kan ik nog wat kaler maken, daarna zal ik toch echt aan de slag moeten met de ingewanden. Voordat ik dat ga doen moet ik mij eerst nog maar een beetje verdiepen in waar ik op moet letten / naar moet kijken. Deel III van het WPH zal vast iets te melden hebben hier over. Maar aanvullingen zijn welkom
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Probeer eerste een vast te stellen wat voor type bak je nu hebt. In de loop van 79 is het carter van de bak aangepast, zodanig dat de gaffel langer is en een hoger draaipunt heeft. Deze krijg je niet in je auto zonder ook pook een verbindingsstang te vervangen. Stang komt anders te hoog en de slag van de pook wordt opeens heel kort.
Weleens gezien in een auto, heel rare gewaarwording moet ik zeggen. Als je zo’n GSA 4-bak hebt heb je wel de langste overbrengingsverhouding. Ook GS 1130 (Special) 4-bakken hebben deze lange overbrengingsverhoudingen.
De GS-versnellingspoken schakelen wel veel beter, omdat deze nog zijn voorzien van een veer die de speling in de kogel opheft.