Waarschijnlijk vuil in de LHM en dus ook in de hoogteregelaars, De plunjers die er in zitten hebben maar een speling van een honderste millimeter. Een paar keer van de hoogste naar de laagste stand wil wel eens helpen, maar thuis zou ik de LHM eens spoelen.
To err is human, not to err is divine.
Ik heb filters en vat goed schoongemaakt, was behoorlijk vies, drap onderin, en met nieuwe lhm gevuld. Spoelen, hoe doe je dat precies?
De vering loopt vanzelf door met LHM, dus het zou moeten weggaan. Ontlucht je remmen maar eens als je terug komt, daar moet ook nieuwe LHM in. Anders moet je een schoonmaken met Hydraurincage, die “rode” schoonmaakolie van Total. Maar als je vat al vol zat met “drab” dan zit er ook nog vuile LHM in je systeem.
Hoe zie je of de LHM nog schoon is: Kijk er naar als een glas wijn: Kleur moet fluo groen zijn en hij moet “helder” zijn in een glas.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb pas de hoogteregelaar van mijn DS nagelopen.
Dit zat erin…
Geheel uit elkaar en alles schoon gemaakt.
Het filter in het vat wordt altijd wel vies na een tijd rijden. Maar LHM blijft lang groen, als dat echt zwart was dan is er erg lang mee gereden.
Het zou ook nog kunnen dat doordat je met het systeem bezig ben geweest er lucht in de hoogteregelaar is gekomen.
Dan zou het vanzelf minder erg moeten worden.
Maar ik vermoed dat er ook nog vuil in zit.
Die kleine ronde plaatjes op de foto bevatten een heel klein gaatje, amper een spelden prik.
Deze hebben een dempende/vertragende functie, je kan wel voorstellen dat zoiets verstopt kan komen te zitten.
O dank jé! Is dat uitelkaar te halen met weinig gereedschap in eenvoudige werkplaats?.. ben op reis..
Snachts zakt de auto achter niet in. Bij hendel in laagste stand zakt hij achter ook niet in. Achter blijft hij in rijstand, ook wanneer je de hendel naar boven of beneden zet. Rechter bol achter heeft geen vering lijkt. Alsof hij stuk is. Maar wat ik vreemd vind is dat hij dan toch wel gewoon naar zijn laagste stand moet gaan. De bollen zijn twee jaar oud. Rijden gaat vooralsnog redelijk goed.
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
steuntje van je HR afgefloept?
Bokjes eronder en eronder gaan liggen en kijken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
pietjan schreef:O dank jé! Is dat uitelkaar te halen met weinig gereedschap in eenvoudige werkplaats?.. ben op reis..
Snachts zakt de auto achter niet in. Bij hendel in laagste stand zakt hij achter ook niet in. Achter blijft hij in rijstand, ook wanneer je de hendel naar boven of beneden zet. Rechter bol achter heeft geen vering lijkt. Alsof hij stuk is. Maar wat ik vreemd vind is dat hij dan toch wel gewoon naar zijn laagste stand moet gaan. De bollen zijn twee jaar oud. Rijden gaat vooralsnog redelijk goed.
De klus is thuis goed te doen, je moet alleen even een tooltje maken om de borging eruit te halen van de demperschijfjes.
Zoals hierboven al gezegd kan het zijn dat de bediening van de hoogteregelaar niet werkt.
Of de hoogteregelaar zit intern vast.
Nou hij doet t weer hoor.. beiden hoogteregelaars zaten vast.. na uit en in elkaar werkt t weer als nieuw.. er zitten wel minder onderdeeltjes in als op de foto hierboven van de DS. Benieuwd of de cx nu goed blijft…
Heb je dat daar ter plekke gedaan? Of laten doen…
Zelf gedaan hoor.. op oprit van een vriend, heerlijk paar uurtjes sleutelen
Ging prima, paar blokken hout eronder
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het lijkt alsof er een soort virus in dr cx rond waart. Eerst blijft safety valve hangen, daarna hoogteregelaars, en nu dit de stuurbekrachtiging vreemd. Soms gaat hij superlicht dan weer heel zwaar..? Is daar iets aan te doen?
Met de CX nooit problemen gehad maar bij een eerdere BX met ook wat vreemde “kuren” het systeem gespoeld met Hydraurincage. Daar een paar duizend km mee gereden en weer verse LHM erin.
Ik geloof dat de meningen hierover verdeeld zijn maar het hielp in ieder geval.
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
pietjan schreef:Is daar iets aan te doen?
Ja, vaker de LHM verversen en het filter schoonmaken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986