Na het aanschaffen van deze auto bleek het display voor op 2 plaatsen niet te branden en de koeling bediening brandde helemaal niets.
Na diverse topics bekeken te hebben heb ik lampjes gehaald en eerst de bovenste console gedaan en deze branden weer.
Toen de radio verwijdert en midden console gelicht om de ventilatie regel unit de lampjes te vervangen.
Tijdens deze werkzaamheden stopte de ventilator, en krijg deze niet meer aan de praat.
De regelunit is nu wel verlicht en geeft ook aan dat de ventilator zou moeten draaien echter niets.
Heb 2 instructie boekjes erbij daarin staan 2 verschillende afbeeldingen van de zekeringkast. en heb gekeken welke zekering het zou moeten zijn echter staat deze niet als ventilator beschreven.
Heb alle zekeringen gemeten en nergens is een spanning onderbreking.
Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie.
Vroeger citroen 1.6 BX automaat
Nu Citroen Xsara Picasso 1.8 16V
Opgelost
Ben even langs de dealer gereden bleek een verkeerd instructie boekje bij de auto te zitten.
Vandaar dat ik de defekte zekering niet kon vinden en deze vraag.
Met het goede boekje de goede zekering gevonden en 40A deze was geheel gesmolten.
De climate control doet het nu weer.
Groeten Theo
Vroeger citroen 1.6 BX automaat
Nu Citroen Xsara Picasso 1.8 16V
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Waardoor is de zekering gesmolten?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Flinke kortsluiting gemaakt bij het plaatsen van de lampjes: Hij schrijft al ” de ventilator stopte met lopen”. Ik zou die lampjes verwisselen met de spanning eraf.
To err is human, not to err is divine.
Gezien de zekering is dit waarschijnlijk al lange tijd geleden gebeurt.
Plastic is gesmolten en 1 poot is zwart.
Het vermogen wat deze zekering (40A) kan hebben is 480 watt.
Climat control en aanjager zal ik even moeten meten wat het totaal vermogen is wat deze trekt
Heeft niks te maken met de lampjes vervangen gezien de zekering
Vroeger citroen 1.6 BX automaat
Nu Citroen Xsara Picasso 1.8 16V
Kan best: Als ik de zekering zo zie dan had die al langere tijd een slecht contact dat tot warmte ontwikkeling leidt. Die aanjager doet bij startup op maximaal vermogen misschien 10-15 ampere. Maar als o’n zekering langere tijd te heet wordt dan veranderd de werking van de “zekeringsdraad” wel degelijk. Over die warmteontwikkeling: Als er een gemiddelde stroom van 15 ampere loopt en je hebt een beetje overgangsweerstand, zeg 1/20 ohm dan eruit je lokaal al met 10 watt, en dat wordt na een tijdje best wel heet.
To err is human, not to err is divine.