Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6 GDi PHEV
Verbaast me niets, altijd wel gedacht.
Adri
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ach, op deze manier heb ik in ieder geval iets om naar uit te kijken in deze lastige tijd.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43328
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik herken dat gevoel. Troost je, we gaan echt nog wel op pad. De Alpen lonken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Amen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Voor een cabrio ziet de A4 er prima uit. Alleen zou ik eerder voor zwart kiezen. Is het trouwens de quattro model? Het is zeker een fijn gevoel om op volle snelheid te toeren. Heb je toevallig ook radio ontvangst problemen? Ik had dat toen ervaren met mijn oude B4 model. Lastige van de A4 cabrio’s is het olieverbruik.
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Een Audi (of elk ander VAG-product) lekt of verbruikt olie. In het geval van onze auto betreft het een lekkage van de pakkingen voor het klepdeksel en de distributiekettingspanner. Echt verbruiken doet de 1.8T niet, dat zijn met name de latere TFSI’s.
Afijn, we gaan het aanpakken, samen met de distributie, waterpomp, multiriem, en nog een zwikje aan preventief onderhoud.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Lekkere bruggen. Werkt zo makkelijk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vooral heel gemakkelijk inderdaad, en ook makkelijk weer op te bergen. Zijn ook stabiel genoeg om kort onder de auto door te kruipen, maar voor het betere duw- en trekwerk aan de auto (onderstel, wielophanging), zou ik wel een paar extra steuntjes plaatsen.
Afijn, lekker aan de gang hoor.
Eerst het elektro-pneumatisch bediend handgas (Forté flush doe je op 1500 tpm met af en toe een trapje naar 3500)
De hoeveelheid black sludge viel me enorm mee. Of de Forté heeft echt wonderen verricht. Carter geïnspecteerd met de endoscoop en dat is zo schoon dat hij er niet af hoeft. Oliepompzeef niet kunnen inspecteren dus dat is een klein gokje. Misschien een keer preventief de oliedruk meten.
Speciaalgereedschap om de distributiekettingspanner te ontspannen. Geeft nét genoeg ruimte om de pakking (bij de dealer vandaan) er tussen te pielen.
Notoir ‘elleboogje’ van de PCV (carterventilatie) wat altijd stuk gaat. En het halve blok onder de olie blaast. Nieuwe erin is makkelijk, als je eerst het koelsysteem leeg laat lopen, alle leidingen aan de kant legt en het inlaatspruitstuk verwijdert
Injectorgalerij eruit, vlak voor het wegnemen van het spruitstuk. Injectoren worden nog getest en ultrasoon gereinigd voor ze terug gaan. Uiteraard maak ik alle onderdelen ook netjes schoon voor ze terug gaan.
Kunststof van 14+ jaar oud wil nog wel eens breken. Gelukkig staat overal een onderdeelnummer in. Deze kostte nieuw bij de dealer acht euro. Hij is alleen geel nu.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En weer bijna in elkaar:
Stiekem best trots op mezelf, want dit is officieel mijn eerste distributieriemwissel! Weliswaar een redelijk eenvoudige (één krukastandwiel, één nokkenastandwiel, een waterpomp, hydraulische voorspanner en spanrol), maar toch. Klepdeksel ook weer gemonteerd (met OEM pakkingset), en gelijk ook nieuwe spanner en looprol voor de multiriem gemonteerd.
Op zich is het geen ingewikkelde auto om aan te werken, maar echt straight forward is het ook niet. Heel veel eenvoudige stappen maken het toch wel een uitdaging. Het helpt om alles te documenteren, op de foto te zetten, bevestigingsmateriaal gelabeld in zakjes opbergen, etc. En een goed werkplaatshandboek natuurlijk. Bovendien is er op youtube ook veel te vinden.
Nog iets wat ik wel wist, en waar ik nu wat aandacht aan geef: roest in de paravan door een lekke accu. Door de vorige ‘garagist’ wel onder de tectyl gebaggerd, maar niet ontroest. Gaan we netjes maken dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Oei, die lekke accu. Ik neem aan dat je goed gekeken hebt waar het allemaal naar toe heeft gelekt? Ik heb dit ooit bij een Corsa A gehad. De accu was vervangen, garage had alles schoongemaakt en bijgewerkt. Toch later lekkage bij de bijrijder op die plek. Meerdere keren bijgewerkt, tot en met vervangend ingekit plaatwerk aan toe, maar de roest was daar terplekke echt een doorwoekerende ellende.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De strijkkit was overal nog intact, dus ik vermoed dat alles via de uitloop naar beneden is gegaan en er alleen oppervlakkige schade is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7815
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gister overigens alles weer in elkaar gezet en de eerste shakedown-rit gemaakt. Afgezien van een kleinigheidje (mistlamp rechts werkt niet, volgens de boordcomputer) is hij weer helemaal pico-bello. Nu het weer nog!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
boeman schreef:Oei, die lekke accu. Ik neem aan dat je goed gekeken hebt waar het allemaal naar toe heeft gelekt? Ik heb dit ooit bij een Corsa A gehad. De accu was vervangen, garage had alles schoongemaakt en bijgewerkt. Toch later lekkage bij de bijrijder op die plek. Meerdere keren bijgewerkt, tot en met vervangend ingekit plaatwerk aan toe, maar de roest was daar terplekke echt een doorwoekerende ellende.
Vaak wordt het accuzuur niet geneutraliseerd, met als gevolgd dat het zuur rustig door kan vreten. Dan krijg je dit soort ellende,.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Lekker bezig hoor!
Totaal aantal Berichten: 1388
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Neutraliseren gaat met soda en water, toch? Misschien alsnog doen als je de tectyl hebt verwijderd. En afwerken met RX5 ofzo.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn