Breeze schreef:Hierbij claim/reserveer ik een GS plek voor een familielid.
Adri
Ree schreef:Daar heb je als organisator natuurlijk alle recht toe.
Precies, als Adri al die moeite op zich neemt om dit helemaal te organiseren, dan is het mee laten rijden van een GS wel het minste wat ‘we’ kunnen doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Tja, ik weet het niet Ree (en Niels(je)). Mw. Breeze verklaart me voor gek als ik over 4 jaar weer mee wil rijden. Terwijl ik dan toch pas 78 ben.
Adri
Breeze schreef:Tja, ik weet het niet Ree (en Niels(je)). Mw. Breeze verklaart me voor te gek als ik over 4 jaar weer mee wil rijden. Terwijl ik dan toch pas 78 ben.
Adri
Fixed that.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Nielsje schreef:Ik denk dat je met een GS wel wegkomt als je zegt dat ‘je hem boven de 60 graden hebt gewassen.
In dat geval schrijf ik mij ook in, heb de sneeuwbanden voor onder de GS al
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Jawel, altijd al een CX bij de verzameling willen toevoegen.. eindelijk de juiste reden om te doen..
Dsuper5 ‘71, AZU 250 ‘75, TA 11BL ‘49, Gs ‘77 CX2000 super ‘78
Voor wie nog een mooie CX zoekt, Hendrik van Asselt neemt afscheid van zijn CX. Te luxe voor hem..
Totaal aantal Berichten: 298
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
In dat geval schrijf ik mij ook in, heb de sneeuwbanden voor onder de GS al
Wat voor winterbanden zijn geschikt?
Nog geen CX, dus de optie voor een “heet gewassen CX” houd ik nog even open
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 652
- GS/GSA 1220 Club break
Dyane_ac078 schreef:
Wat voor winterbanden zijn geschikt?
met spijkers!
... een “heet gewassen CX” ...
chronologisch gezien is het andersom: CX = obese GS
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
En wat zijn de kansen voor een met liniaal behandelde CX?
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Nu
Acadiane
Nee Chris, je koopt maar een ongestreken exemplaar
Breeze schreef:....Terwijl ik dan toch pas 78 ben.
Adri
78 is het nieuwe 60
2CV6 1980 Verte Embrun
Totaal aantal Berichten: 9348
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Robcap schreef:Breeze schreef:....Terwijl ik dan toch pas 78 ben.
Adri
78 is het nieuwe 60
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Vorige week 7 en 8 januari waren er 2 Rail away afleveringen van een rit met een lullig enkelspoor diesellijntje genaamd “Inlandsbanen”, van Mora naar Gällivare. Dus allemaal langs plekken en stadjes waar wij in 2014 ook zijn geweest.
Van harte aanbevolen. Bij de PTT kan je maximaal één week terugkijken, dus haast u.
Adri
Totaal aantal Berichten: 199
- ID/DS 21 Pallas
- Xantia Exclusive break
- CX 2400 GTi
Bedankt voor de tip Adri. Mooi om het landschap weer eens te zien. Wat is Zweden toch een mooi land ...
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zo, we zijn inmiddels anderhalf jaar verder, dus ff het stof eraf…
Als we in 2024 naar Kiruna willen dan moeten we nu serieus gaan nadenken en ook aan de slag. Laten we eerst eens beginnen met een peiling. Wie heeft interesse om mee te gaan?
Dit is uiteraard nog helemaal vrijblijvend, het is nog geen aanmelding…
In de beste forumtraditie gaan we een lijstje maken. Onderaan zie je mijn naam staan. Plak dit in een reply en zet je eigen naam eronder.
Ik ga ervan uit dat je meerijdt in een CX. Mocht je interesse hebben om in een GS mee te rijden, zet dat er dan even bij. We beslissen later of we de rit openstellen voor alleen CX’n of ook voor GS’n.
Doel om te rijden is wat mij betreft weer eind augustus, begin september.
Alleen rijden is niet handig. Je zit dan lange dagen alleen in de auto en het is niet handig met kaartlezen. Bovendien, als je met een maatje gaat dan kan je de kosten delen.
Hou er wel rekening mee dat die kosten aanzienlijk zullen zijn. Het is een lange afstand, Kiruna naar Parijs is ruim 3000 km en je moet ook nog naar Kiruna toe en terug vanuit Parijs. Daarbij komen nog hotelkosten, maaltijden, ferrykosten, tol, entreegelden…
Ben benieuwd naar de reacties!
N.B. we hopen het niet, maar de oorlog of corona kunnen natuurlijk roet in het eten gooien…
par ExeMple! (Peter)