2 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De C5 van Penny Lane - Persbericht
Jalu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 02 oktober 2020 04:00 PM
  [ # 16 ]

Nope, op mijn Berline V6 heb ik ze ook langs zien komen. En gebeurt kennelijk meer, vooral bij C5’en met een trekhaak die weleens een stevige caravan/trailer getrokken hebben.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 oktober 2020 06:07 PM
  [ # 17 ]

Nou ja, een trekhaak zit er niet eens onder, dus dat scheelt.

Vanmiddag heb ik de auto op bokjes gezet omdat ik een lek in de achterste pijp van de katalysator had gezien. Niks ergs, een paar kleine gaatjes in de overlangse naad. Er zat wel een serieuze klont onder gelast net bij de aansluiting van de tussenpijp, dus daar was al eens aan gefröbeld, maar op zich is die pijp nog wel sterk dus oplappen had zin.

Nu ben ik zover dat ik uit een ouwe einddemper van een Peugeot 205 die nog in m’n bultje oud ijzer zat een stukje van de wand heb geslepen en dat er netjes onderdoor gelast heb. Het is verdomd keurig dicht zo - alleen blijkt de oude reparatie redelijk poreus. Gaatjes die je tussen alle lasspetters door niet zomaar kunt vinden, behalve nu de pijp; voor de rest netjes gasdicht is Laughing Nou ja, het is veel beter dan het was en die andere reparatie slijp ik op de volgende gelegenheid wel vlak en zet er een postzegel over. Er is nog meer dan genoeg demperhuid over om er nog heel lang lekker ranzig pleisters overheen te blijven zetten Mr. Green

De reactiearm van de bovenste motorsteun was los van het voorste rubber gekomen, dus daar zit nu een nieuwe in. Er zit een soort anti-resonantie rubber blokje onder wat overgezet moet worden. Uiteraard kwam dat los van z’n boutje. Daar heb ik dan maar een gaatje met 5mm draad in gemaakt en er een origineel M5 Citroën boutje uit de sloop-DS door gezet. Geen idee hoe belangrijk dat is en of het nu nog werkt, maar het ding zit er weer netjes onder.

Voor de rest heb ik in één keer alle irritante plastic-geneuzel op kunnen lossen die gewoon bij een auto van 18 jaar oud hoort. De rest is te onbelangrijk om er iets aan te willen doen cq. niet haalbaar om daar tweedehands betere spuillen voor te vinden (hoera voor dat vreemde soft-touch plastic wat 20 jaart terug zo hip was). Met Eemspoort samen hebben we de voorbumper rechts beter op z’n plek gezet, maar hij zit eigenlijk te vroeg klem op het piepschuim erachter. Dat moet later, liefst met mooi weer en een biertje ernaast, nog maar eens helemaal opnieuw voor het echt strakke en het tam houden van m’n perfectionisme. Voor nu maakt het in feite geen bal uit.

Onder de auto zag het er heel erg naar uit dat behalve de rammelstokjes alles nog originele montage is. Of dat een goed teken is of niet is een tweede (je zal zien dat het er dan allemaal lekker aan zit te komen), maar het geeft wel weer aan de de kilometerstand gewoon klopt. Het geeft ook aan dat daar op hoofdlijnen nog nergens tinnef gemonteerd is en dat is ook fijn.

Dan zijn we bijna door de acute zaken heen. Blijft er nog wat gepland onderhoud over en een paar dingetjes die tegen keuringstijd aandacht moeten hebben, maar niks om over in te zitten. Als je een auto als dit koopt kun je verwachten dat je er wat achterstallig werk gratis bij krijgt, maar in dit geval ziet het er dik naar uit dat daarna de hoofdstructuur van dit apparaat nog prima een boel leven tegoed heeft. En dat sleutelt dan wel weer lekker.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 03 oktober 2020 11:58 AM
  [ # 18 ]

Ja, die bumper… beetje eigenwijs ding… Laughing

Maar verder geen gekke auto, hoor. Wink

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 oktober 2020 01:00 PM
  [ # 19 ]

Ik ben nog maar eens met de fout in de radio bezig geweest en ik weet nu in ieder geval zeker dat ik ‘m te zijner tijd in de kliko mik. Hij is overleden.

De speakercircuits zijn makkelijk te testen als je de basic radio zonder losse eindtrap hebt. De bestekkering is gewoon ISO maar met +bat en +contact omgewisseld, niks speciaals. Dus dat betekent dat je de audio-bekabeling verder gewoon met een penlight en een eindje tweelingsnoer volledig op de ouderwetse manier kunt controleren: aansluiten op een pennenpaar van een van de uitgangen, een kant aan min van het batterijtje en dan de andere kant van het tweelingsnoertje over de plus aaien (niet vasthouden, gewoon aaien). Dan hoor je vanzelf een speaker ruisen. Dat werkt rondom goed, zelfs met een speaker met een verrotte conusrand, dus de bekabeling en de spreekspoelen mankeert niks aan.

De radio werkt verder helemaal goed, maar ook met een losse speaker op een van de vier uitgangen gebeurt er qua geluid niets. En vervolgens zien we dat, met alles aangesloten, je op een losgekoppelde speakerdraad aan twee kanten massa meet. Kortom, zeer waarschijnlijk is de eindtrap opgeblazen. Knap stukje werk wel. Zou dat misschien een melding kunnen veroorzaken waardoor de eco-modus telkens meteen bij het uitzetten van het contact inschakelt? Andere fouten die dat veroorzaken kan ik vooralsnog niet vinden.

Afijn. Die radio moet er dus op korte termijn uit, want ik heb liever wel muziek in de auto. Ik zou dan de aftermarket radio van de Xantia erin kunnen zetten, maar het is op z’n minst aardig om te weten of er opties met een aux-ingang waren voor de C5 want dan is een fabrieksradio waar een externe bron op kan worden aangesloten eventueel ook een optie.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 03 oktober 2020 01:25 PM
  [ # 20 ]

Als je de radio vervangt, hou er dan rekening mee dat er problemen kunnen ontstaan met de rest van de electronica.
Toen ik destijds een after-market radio wou plaatsen werd ik daar al voor gewaarschuwd op het C5-forum.
Het schijnt dat een (nieuwe) radio aangemeld moet worden. Als je een andere raio plaatst gaat ie het wel doen, maar de BSI kan het er niet mee eens zijn.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1797
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 03 oktober 2020 02:31 PM
  [ # 21 ]

Dat is enkel als je niet goed aansluit ( iso verloop gebruiken ), verder kan je in een PH1 prima een aftermarket radio plaatsen , aanmelden is enkel met een fabrieksradio het geval.

Je kan ook een yatour aansluiten op de originele radio ( uitgang wisselaar ) als je meer mogelijkheden wenst.


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 oktober 2020 06:23 PM
  [ # 22 ]

Is ook een mogelijkheid natuurlijk. In ieder geval zal deze headunit eruit moeten. Ik ga ‘m althans zeer hoogstwaarschijnlijk niet repareren, voor zover dat überhaupt haalbaar is.

Vanmiddag de rommel onder de achterbank maar eens opgeruimd. Blijft over: drie werkende aanstekers, twee werkende balpennen, een fidget spinner en een Apple netspanning-USB verloopstekker/Aaiphone laadadapter. Verder een oud zuurtje, een kleine hoeveelheid oud papier en een half omhulsel van een gordelsluiting weggemikt (er zit een intacte, doch verkeerd gekleurde, sluiting op die plek en dat is dan verder ook prima). ‘t Is elke keer hetzelfde onder de achterbank van zo’n gezinscruiser Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 oktober 2020 11:05 PM
  [ # 23 ]

Wat blijkt, de radio doet het wél. Althans, nadat de luidsprekerstekker volgejast is met contactspray. Eén voor een de speakers afkoppelen om de radio uit een eventuele veilige modus te lokken gaf geen resultaat en ook met de multimeter en met ouderwets testen met een batterijtje over plus en min van een speakeraansluiting in de din-stekker was er allemaal nergens iets op aan te merken, waardoor het beeld van een gepofte eindtrap gecreëerd werd. Maar om de één of andere vage reden kreeg ik geluid toen ik de stekker met de radio aan los maakte. Met contactspray erin bleef het geluid toen ik de stekker weer aandrukte, in plaats van dan weer uit te vallen.

Er is nu nog één maar: de radio doet het alleen als ik de versterker eerst wakker maak door die stekker eraf en er weer op te doen. En dat vervolgens weer alleen als je de radio ook werkelijk in het dashboard schuift. Dan blijft-ie wel spelen zolang je hem niet uit zet, maar zet je hem uit dan is het over en start de eindtrap niet meer op. Tenzij je de radio er dan even uit pakt en die stekker los en weer vast maakt. Dus als je dat ding gewoon in handen houdt is er eigenlijk niks aan de hand. Het is ook (nog) niet duidelijk aan het open of dicht doen van (een van de) deuren op te hangen. Zijn er mijns inziens twee opties, namelijk een probleem in de stekker of de streng voor de speakers kort achter de radio of, en die kans lijkt me ook heel reëel, het aansluitblok achterop de radio en de PCB zijn niet betrouwbaar met elkaar verbonden. Ik heb wel alle pennen achterop de radio zelf ook maar eens met alcohol schoongemaakt, maar dat is de oplossing van het wel/niet/wel/niet in veilige modus starten in elk geval niet.

Morgen ga ik kijken of ik er achter kan komen waarom die radio op zo’n vreemde manier op veilig schiet. De speakerstekker kan open en gecontroleerd worden, ik kan eens in de middenconsole kijken of er ergens iets raar klemt of onder spanning zit, vooral de bochten in het kabelstrengetje kunnen de moeite van het controleren waard zijn en anders wordt het stoeien met een ander toestel. Dan hoeft daarna op comfortgebied alleen de eco-modus nog van z’n rare trekken afgeholpen te worden. Maar dat is weer een ander avontuur. Eigenlijk wil je dat natuurlijk andersom voor het testen van de radio, maar het is even niet anders.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 oktober 2020 12:43 PM
  [ # 24 ]

Het probleem zit rechtsachter, of althans in dat kanaal. Je kunt er niks geks aan meten en als dat kanaal afgekoppeld geweest is werkt-ie ook gewoon. Om het uiteindelijk te kunnen vinden heb ik de ISO-luidsprekerstekker uit de Xantia Break geknipt, de eindjes draad gestript en vertind en vervolgens dat geheel gebruikt om alle kanalen één voor één aan de radio te kunnen hangen. Rechtsachter is er kennelijk iets niet in orde, want als ik één van beide aders aansluit gaat de boel op veilig, althans: als ik de radio dan uit en weer aan zet start-ie met de versterker uitgeschakeld. Maak ik ze los, dan is de radio weer terug; zet ik ze er daarna weer op dan blijft de boel wél werken. Nu dat apart kan meteen op de radio zelf is het probleem eindelijk vindbaar.

Het leuke van dit probleem is dat alles gewoon ouderwets is wat de eindversterking betreft en je dus toch nog iets op de ouderwetse manier kunt herleiden. Blijft voorlopig wel de vraag wat er nu fout gaat. Als ik die luidspreker afkoppel in de deur blijft het probleem, dus dan moet het m.i. ergens in de bedrading zitten. En dan is het weer raar dat ‘t wel werken kan als je eerst dat kanaal even loshaalt. Als ik rechtsachter (of beide achterste speakers) nu domweg af zou knippen werkt de rest in ieder geval alvast wel, dus dat is een optie. Er is later altijd een mogelijkheid om dat te herstellen als de oorzaak gevonden is en het is helemaal niet ondenkbaar dat daarvoor de boel sowieso eerst los moet worden geknipt (nieuwe bekabeling aanwerken op de stekker bijvoorbeeld). Het zou ook nog kunnen dat er in de radio zelf een onderdeel niet meer binnen specificatie is. Dat uitvogelen is weer een andere sport…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 oktober 2020 02:24 PM
  [ # 25 ]

Vaak ontstaat er sluiting in de bundel die in de doorvoer tussen de deur en de koets zit. Die draden eens checken zou een begin zijn denk ik.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 oktober 2020 03:09 PM
  [ # 26 ]

Dat is altijd verdacht, maar het is best moeilijk voor een speakerkabel om daar sluiting tegen de koets te maken, in zo’n rubber doorvoer. Want dat is er dus duidelijk aan de hand: één ader naar de speaker RA ligt maakt sluiting naar de koets en dat accepteert de versterker bij het opstarten niet. Als-ie eenmaal opgestart is en signaal geeft maakt het geen bal meer uit, en als mijn meetwerk klopt ligt de massakant van die bekabeling tegen de koets. Met een testkabeltje heb ik er een losse luidspreker aan gehangen op het kanaal RA en dan werkt alles perfect, dus ik denk dat de beste manier is om er gewoon lekker buiten de kabelboom om een eind rood/zwarte speakerkabel bijlangs te leggen en daar de stekker voor de speaker weer aan te knutselen. Die sluiting/beschadiging opzoeken is op zich geinig als puzzeltje, maar dat hoeven we in feite helemaal niet te weten omdat het geen bal uitmaakt als die speakerdraden volledig uit een bypass bestaan. Als je het heel netjes wilt doen zorg je dat aan beide kanten de adernummers erop blijven staan en wat er dan verder tussen de middenconsole en de speaker voor snoer ligt en waarlangs precies is niet van invloed op het functioneren van het geheel.

Maar dat is voor een andere keer, want om nu nog een paar uur met eindjes snoer en oude bekledingsclips te gaan liggen vechten heb ik geen zin meer in.

Wat dit hele verhaal wel oplevert is dat ik die ISO speakerstekker die ik uit de Xantia Break geknipt heb nu met passende stekkertjes ga ombouwen tot een nette ISO speaker break-out, zodat het in het vervolg zonder al te veel gedoe mogelijk is om alle kanalen één voor één en desnoods zelfs per ader te testen. Dat zal vast nog wel eens van pas komen. Vooral omdat het weer eens te zien is dat je soms zo’n storing met een gewone multimeter ook niet zomaar kunt vinden en als het probleem niet in een gare luidspreker zit helpt het dan ook niet altijd om die af te koppelen. Dat moet dan op de radio zelf en dan is zo’n break-out toch wel erg handig.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 oktober 2020 05:55 PM
  [ # 27 ]

En jawel! Storing uitlaatgas!

Dat was wel heel vreemd, zo out of the blue. Thuis eerst maar ‘s gekeken of er niks bijzonders te zien was. In ieder geval wat aanslag in de bestekkering en een onhandige kabelloop met betrekking tot de lambdasondes, terwijl daar toch heel sympathiek overal langs de route nette oogjes voor zijn opgesteld. Zelfs op de kachelslangen. Dus de boel maar eens wat beschoond en op een geschiktere plek gelegd waar het contragewicht van de schakelhevel op de bak niet telkens de stekker van sonde 1 een lel geeft en weer kijken. Storing weg! Joepie!

Nou ja, de auto stond naast me stationair te draaien en sloeg pardoes weer af. Weer die storing uitlaatgas… Stekker nog eens los en vast ter controle en daarna een paar kilometer gereden naar de bouwmarkt op en neer en de storing is niet meer teruggekomen, ook niet over een paar gemene richels. Toch houd ik er vagelijk rekening mee dat er ergens een beschadigde ader op sensor 1 zit, dus dat er vroeger waarschijnlijker dan later een nieuwe op moet. Verderop lag de bekabeling daarvan ook wel eng dicht bij het uitlaatspruitstuk (kom je dan op de tast achter, lekker warm!).

Dat zal hoe dan ook nog een paar dagen moeten wachten en in ieder geval over het weekend heen kunnen we dan mooi kijken of die storing wel of niet een goeie kans van wegblijven maakt. Voor hetzelfde geld was ‘t merendeels aan een vuile en/of niet al te strakke stekker te wijten en is het eerst weer tijden goed. En ergens mag je dit verwachten van een auto die sinds augustus 2010 (tot nu) nog geen 3500 kilometer gedraaid heeft: stilstaan is ook niet goed voor een auto. Maar dat dat zoveel was weet ik pas sinds ik bij het opruimen van de laatste bewoningsresten een paar oude APK-rapporten heb gevonden Rolling Eyes Het kan dus zomaar gebeuren dat er nog eens een keer ergens een stekker gaat muiten omdat de boel door het stilstaan de kans gekregen heeft om te oxideren. Aan de andere kant is het dus in geval van storing zinnig om daar toch even naar te kijken, want de kans is voorlopig redelijk dat het niet meer dan een vuile stekker is.

Verder heb ik dus nu een ISO-speaker-breakout kabeltje voor elkaar; ik heb de stekker die ik uit de Break had geknipt voorzien van 2,8mm stekkertjes door de isolatie van dergelijke kabelschoentjes af te snijden en de boel dan te solderen en bekrimpkousen. Aangeknepen op de normale manier passen die stekkertjes niet lekker naast elkaar in zo’n ISO-stekker, dus dan maar zo. Dat kan nog wel eens behulpzaam zijn bij vage audioproblemen.

Nu is het in ieder geval mogelijk om op elk kanaal zowel de speakers als de headunit apart af te koppelen, wat soms duidelijkere resultaten geeft dan een multimeter.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 oktober 2020 07:02 PM
  [ # 28 ]

Kijk ook even naar de stekkeraansluiting van de bobinerail. Een bobine die een keer overslaat geeft al een emissiestoring!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11742
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 oktober 2020 07:09 PM
  [ # 29 ]

Goeie, zeker met het uitvallen bij de laatste keer dat-ie in storing viel. En dan hopen dat zoiets ook een vuile stekker is en geen gare bobinerail Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 oktober 2020 08:38 PM
  [ # 30 ]

Die bobines kosten je de kop niet bij winparts.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
2 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook