Na diverse Saxo’s te hebben gereden, gesloopt en verkocht, bleef er altijd de drang naar de ULTIEME Saxo. Dat het een sportieve variant was, was duidelijk, dat het een pre 2000 facelift moest zijn, was ook duidelijk, dan blijft een vroege VTR of een 16v over, alleen zie je die simpelweg niet meer zo veel.
Vorige week was het zover. Een originele 16v stond te koop, veel te ver rijden, maar ik had “even” niets beters te doen, dus er naar toe getuft met de aanhanger. Een uitermate vriendelijke liefhebber die absoluut geen prioriteit er meer voor kon vrij maken, gunde mij de auto, dus de deal was snel gemaakt.
De toulouse velgen, de kleur en het interieur maken de auto in combinatie met de motor, dus dit is er eentje om te koesteren. Uit de RDW data blijkt dat deze de oudste op kenteken is in Nederland en daarmee een extra tikkie bijzonderder.
Door het tellerrapport is duidelijk dat de auto meer dan 3 ton gereden lijkt te hebben, maar ondanks dat is de auto wel netjes, dus waarschijnlijk altijd goed onderhouden. De motor startte bij aankoop niet vanwege een dooie accu, maar de koppakking is ook door. Deze ga ik dus sowieso vervangen. Daarnaast verwacht ik dat de achteras aan een revisie toe is, dus die staat ook op het lijstje. Verder wil ik de auto in technische topstaat maken.
Dan nog het uiterlijk. Het dak lijkt een keer gespoten te zijn, alleen de randen zijn wat verweerd. Op de motorkap en de kofferklep zit een lelijke roestplek, deze ga ik vervangen.
Ik kon daarna toevallig een sloper kopen in dezelfde kleur waar nog veel goeie delen aan zaten (maar 193k gelopen). Deze gaat binnenkort uit elkaar en de bruikbare delen voor de 16v gaan opgeslagen worden.
Ik zal proberen de komende tijd een topic hierover blijven bijhouden (Ik ben er niet supergoed in). Het doel is om deze komend jaar weer netjes rijdend te krijgen en origineel te blijven behouden.
Groet,
Puck
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011
- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Ha Puck, ik zit even te bladeren. :... Hoe staat het er mee?
Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.
Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Succes met het opknappen, daarna veel rijplezier.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Geheel per toeval kwam ik langs het Citroën forum en zag ik tot mijn verbazing dit topic hoog staan. Aangezien hier geen reacties kwamen op de eerste post, nooit de behoefte gehad om vorderingen hier van te posten.
Maar de vordering is heel simpel: ik heb de auto verkocht in de staat zoals ik hem kocht wegens tijdgebrek. De auto is rijdend gemaakt en inmiddels meerdere malen over de kop gegaan in prijs.
Ik hoop dat het de auto goed gaat!
Prijzen van vooral leuke auto’s zijn echt niet meer normaal.
Hopelijk is deze Saxo in goede handen.