3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
ami electrique
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 18 november 2020 03:24 PM
  [ # 31 ]

Het gezin wordt vervoerd in de C5 Aircross. De Ami One is een tweezitter en is in mijn beleving alleen maar een alternatief voor de fiets als het regent.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
key
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-11-2020

Gepost: 18 november 2020 04:44 PM
  [ # 32 ]

zij is inderdaad minder veilig denk ik dan C1, maar voor stadsverkeer lijkt mij dat geen probleem. De kosten zijn natuurlijk veel lager. Ik zou zeggen hij is veiliger en handige dan een snelle E fiets. parkeren is net als fiets en brommer veel handiger.
Mijn auto staat inderdaad in Leiden, nu nog met Frans nummerbord, maar de Nederlandse plaat ligt in huis.
Iemand die heel graag wil mag er wel een keer in rijden, want het is een belevenis die ik velen gun.
Op dit moment heb ik een probleem met laden, de adapter. De kinderziektes horen bij de earlyadapters.
Tot mijn verrassing en die van de garage beschikken zij al over de diagnose software, zonder dat zij het wisten. Nu de garantie op gang brengen en het komt weer voor elkaar.

Ik denk dat hij precies interessant is voor dagelijkse bewegingen in de stad.

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 18 november 2020 10:45 PM
  [ # 33 ]

Geinig karretje zo’n Ami, echt basic, elektrisch vervoer voor 2. Ideaal voor binnenstad en korte afstand. Er is op bepaalde aspecten best nagedacht over dit karretje: Om de kosten te drukken zijn linker en rechter portier gelijk, net als voor- en achterkant. Scheelt productiekosten. Ook binnenin totaal gebrek aan luxe: alleen het hoogst noodzakelijke. Maar ook met een aantal tekortkomingen zo blijkt uit verschillende testen: geen binnenspiegel, kleine buitenspiegels, ontwaseming laat bij vochtig weer te wensen over en het laadsnoer rolt niet automatisch terug na gebruik.

In Frankrijk is er zelfs een Youtube-kanaal aan gewijd met testen en praktijkervaringen.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
key
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-11-2020

Gepost: 19 november 2020 10:48 AM
  [ # 34 ]

Ben het eens met de bevindingen. De kleine spiegels went heel snel. Ik was gewend aan mijn gesloten berlingo alleen met buitenspiegels te rijden. het ontwasemen valt erg mee, gaat snel. Er komen wel druppels water bij harde regen naar binnen. Maar alles is van plastic en de stoel blijft droog.

Alles is identiek; de deuren, met raambediening en sloten etc. Ook de zijraampjes allemaal het zelfde. Als het goed gaat wordt vandaag een fout in het Europese registratiesysteem gecorrigeerd. Er ontbrak op de fiche in het register een date de livraison. Als dat goed zit kan in Nederland de chargeur/lader worden vervangen.

Gisteren gereden in de zo goed als nieuwe C5 van 15 jaar oud van onze zoon. Wat een verschil in het hoeveelheid knopjes bijvoorbeeld. Ami heeft alleen handel, zoals eend, voor claxon en richtingaanwijzer. daarnaast knopje voor alarm, fan en verwarming. De eenvoud is wel erg charmant. Het rijden is fantastisch, maar ben langzaam ook verslaafd aan het skelter achtige rijden in de AMI.

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 19 november 2020 10:52 AM
  [ # 35 ]

Ik vind die nieuwe ë-Ami ook leuk door z’n eenvoud. En een binnenspiegel plak je zo tegen de voorruit aan natuurlijk. Net als dat je vroeghar bij de 2CV een zonneklep en buitenspiegel moest bij bestellen.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 november 2020 11:21 AM
  [ # 36 ]

Je krijgt met dit ding precies het zelfde als met de bejaarden auto’s. Ze gaan te langzaam voor op de weg en zijn te groot voor het fietspad…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 november 2020 12:36 PM
  [ # 37 ]
key schreef:

parkeren is net als fiets en brommer veel handiger.

Helaas mag je, omdat het geen invalidenvoertuigje is, niet op de stoep parkeren en moet je in bepaalde steden gewoon parkeergeld volgens personenautotarief betalen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 19 november 2020 06:21 PM
  [ # 38 ]

Al die creativiteit en tussenvormen van vervoer maken het de wetgever niet gemakkelijk. Er is een Ami, net geen auto en net geen invalide karretje. Er zijn SUV’s die het formaat van een kleine truck hebben. Er is nu ook een motorfiets met 4 wielen en een vliegende auto bijgekomen. En op brom- en e-fietsgebied is er ook van alles wat niet meer lijkt op fiets en fiets met hulpmotor.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 19 november 2020 08:25 PM
  [ # 39 ]

Leuk zeg, zo’n avontuur ingaan met niet zomaar een nieuw model, maar een nieuw concept voor Citroën! Het lijkt me zeker niet in alle gevallen handig, maar dat kan ieder voor zich bepalen. Ik ben benieuwd wat Citroën Nederland hier nog mee gaat doen, zo gauw de leveringsproblemen zijn opgelost en er genoeg aanbod is.

Profiel  
 
key
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-11-2020

Gepost: 23 november 2020 11:56 AM
  [ # 40 ]

AMI is nu geregistreerd in Nederland. zie foto.
Het systeem heeft geantwoord. Mijn auto zit eindelijk in het centrale Citroen systeem en bestaat! Op de Franse manier; een beetje knorrig gereageerd en niet geantwoord, maar wel alles in orde gemaakt. Wij willen maar communiceren, zij doen meer.

Afbeelding Bijlagen
ami_brommobiel_(500_x_243).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
willemvreeland
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-01-2007

- CX GTi Turbo VEMS
- ID/DS 23 IE M VEMS
Gepost: 23 november 2020 02:56 PM
  [ # 41 ]

heel gaaf autootje. Een Twizzy rijdt 85 km/u, dat zou deze Ami ook moeten kunnen.

Willemvreeland

lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2020 03:05 PM
  [ # 42 ]

Die franse plaat moet er nog af natuurlijk want die mag niet blijven zitten en het NL (brommer)plaatje moet op de plaats van de Franse plaat omdat die plaat verlicht moet zijn.

Zie o.a. hier…

https://www.kronkelroutes.nl/blog/de-kentekenplaat-op-jouw-brommobiel.html

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
key
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-11-2020

Gepost: 23 november 2020 03:15 PM
  [ # 43 ]

85 km/hr lijkt mij gevoelsmatig wat hard. Als je aan het rijden bent heb je wel het idee dat het ook wel 60 km/hr zou mogen. Dat lijkt ook nog wel veilig en comfortabel. Net wel ontdekt dat bij nog 8 km en het schilpadlampje aan je nog maar 30 kunt en de trekkracht flink afneemt. Bij uitgaan spoortunnel wel wat spannend. Normaal met 45 makkelijk de weg omhoog, nu rond de 20 km/hr
Was op weg naar garage voor nieuwe lader. Deze is aangekomen en de garantie is geregeld.

ben wel gehecht aan nummerplaat met 07 ardeche erop.

Bij het afleveren zei ik “wat mooi dat jullie er 07 op hebben gezet” wel in het Frans natuurlijk.Er kwam een schrik reactie. Het bleek dat ik dat zelf bij de bestelling had mogen invullen.

Profiel  
 
key
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-11-2020

Gepost: 01 december 2020 10:15 AM
  [ # 44 ]

pech blijft nog even. Het vernieuwen vn de lader heeft niet geholpen en het idee om het laadsnoer te vernieuwen heeft een week wachten gekost. Dit was natuurlijk niet het probleem. De auto reageerde op stekker in stopcontact met oplichten dashbord. Alleen het laden kon niet beginnen. De auto reed nog prima, dus de suggestie dat er iets met de accu’s zou zijn fronste mijn wenkbrauwen.
Bij navraag blijkt dat Citroen in Frankrijk AMI electrique specialisten heeft opgeleid. De auto, het mobiel gaat nu naar Lomme (bij Lille). Ik hoop dat ze daar gaan zoeken en het kunnen vinden. Het lijkt er op dat de auto niet vrij wordt gegeven om te gaan laden.

Ondertussen als troost een “aminiatuur"gekregen. Deze zijn te krijgen in Frankrijk bij la boutique citroen lifestyle

Afbeelding Bijlagen
aminiatuur_ami_(550_x_267).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25563
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2020 11:02 AM
  [ # 45 ]

damn! Het lijkt wel een echte citroen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook