storing is vervelend, maar ik ging er voor als eerste gebruiker. Dit heeft kinderziektes,maar is nodig voor ontwikkleing tot volwaardig product. Met Renault trouwens meer electrische problemen, niet laden van 12 volt accu kangoo Ze en niet meer te starten Avantime.
Net de verzekering binnen voor AMI. 36 Euro per maand WA. Ik had geen oude polis met schade vrije jaren. Het wordt dus wel goedkoper in loop der jaren (hoop ik). Je kunt autopolis met schadevrije jaren meenemen naar brommobiel, maar niet anders om. In Parijs zag ik dat iemand 900 Euro per jaar moest betalen.
dramatisch lange tijd aan het wachten op het verhelpen van storing bij laden. Ben er nu achter dat er door Citroen France al een note technique is over dit probleem. Deze is op internet te vinden. Daarin blijkt dit een meer voorkomend probleem. het oplossen lukt nog niet zo. De lader en snoer zijn vervangen en nu staat het accupakket op de planning. Er is ook nog een mogelijkheid in storing in connectiestekker achter linker voorwiel. Het accupakket is moeiljk hier te krijgen omdat dit met speciaal transport gaat. Als zij weer rijdt zal ik verslag doen van wat er bij de volgende pechvogel zou moeten gebeuren.
Tegelijktijd ook een terugroepactie via de Leidse garage voor aanpassing van de remmen. Ik zag dat dit in Frankrijk aan de orde was en vind het kanp dat het systeem in de gaten heeft waar de Ami nu staat en er voor zorgt dat deze aanpassing aan rem ook direct gebeurt. Ik hoop dat de lol snel weer terug komt en ik andere heb geholpen met deze problemen voor een zorgeloze toekomst met de AMI. k denk dat beide problemen zullen zijn verholpen bij de nieuwste exemplaren.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Lijkt wel op de M35 test perikelen. Hou vol
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is als met IEDERE nieuwe citroen. Koop die nooit van het eerste bouwjaar…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat is bij vele merken, niet enkel bij Citroën.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
het is toch een uitdaging om een nieuw model te testen.Snel weer goede berichten
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@key. De juiste instelling. Geen vernieuwing zonder aanloopproblemen, testen is om te leren. Over een aantal jaren zijn jouw ervaringen waarschijnlijk een prominent hoofdstuk in een Citroen boek.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Hoestaat er nu mee ?
dank voor deze belangstelling. het wordt een klucht. Na snoeren, lader is nu ook accupakket vervangen. En zoals voorspeld (de auto reed nog prima) dit heeft ook niet geholpen. Het bezorgen van accupakket heeft drie weken geduurd, ivm speciaal vervoer, veel schakels en corona.Nu is het verhaal dat in Nederland niet de juiste stekker voor update reset is.
Morgen ben ik van plan de auto naar een van de 10 amispecialisten van Citroen in LIlle te brengen.
hopelijk dat daar meer kennis, diagnose deskundigheid en kortere lijnen zijn.
ik hoop dan betere en oplossende berichten te kunnen plaatsen
nu gaat het beginnen
Eindelijk bericht, Brief gekregen van AMI. Ik had de auto naar Llle gebracht en daar zeiden ze u kunt hem meteen hier laten; terug naar de fabriek.
Wat gaat er gebeuren
1 deur afdichting en spatschermafdichting om lekkages binnen te verminderen/verhelpen
2 sloten vervangen
3 motor ruitenwisser aanpassen
4 pilotage de la batterie herprogrammeren/batterijmanagement
5 robustheid lasverbindingen chassis “nalopen”
6 aanpassen remverdeelsysteem ( is bij mij al eerder gedaan)
7 en als laatste, maar het belangrijkste, handremmechaniek onderdelen vervangen om blokkage van laden te vermijden
Wat ik eigenlijk al dacht is dat handremsignaal een soort vrijgave geeft voor laden.
Dit alles leidt volgens AMI tot een gemoderniseerde AMI met een nieuwe garantietermijn. AMI versie 2
Daar heb ik dan aan bijgedragen!!! . Over ongeveer drie weken klaar. drie maanden zonder mijn oogappel
Wie kan mij vertellen wanneer de Citroën Ami in Nederland te bestellen is. In België staat hij al in de showroom te pronken. (Volgende week een proefrit geregeld voor de Ami ) Zijn er mensen die ervaring hebben met een Ami electrique naar Nederland te halen.
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Ik ben daar ook benieuwd naar, maar ik begreep van mijn dealer dat Citroën Nederland helemaal geen plannen heeft om de e-Ami naar Nederland te halen. Dat heeft alles te maken met de wetgeving, waardoor de auto als brommobiel geregistreerd moet worden. Dat betekent eveneens dat de auto formeel gezien geen bijdrage levert aan de verlaging van de gemiddelde Co2 uitstoot.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Houd dat dan in dat bij import je ook geen BMP hoeft te betalen?
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik blijf me verbazen over de centrale EU en de vele nationale regelgevingen op het gebied van automotive ;-(.
Dat de importeur geen brood ziet in de Ami verbaast mij niets. De importeur is al jaren van het “Padje van Enthousiasme” af en lijkt in toenemende mate op een club die de handdoek al lang geleden in de ring heeft gegooid. Niks dan afslanken, bezuinigen en inkrimpen. Oxidatie tot er niets meer van over is.
Zo’n initiatief als de Ami is voor (rand)stedelijk vervoer een praktische en ook innovatieve oplossing. Als het dan wettelijk een brommobiel is, dan gaat het natuurlijk hetzelfde als met de geniale Daffodil. Dan is het bij voorbaat al mislukt door de introductie. Misschien moeten de grote gemeentes hier maar weer een gemeentelijke uitzondering van maken: in 010, 020 en 030 is de Ami een echte automobiel.
Maar goed, het is mijn overweging. Nu weer on topic.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Je betaald geen bpm: 100 Procent electric en je betaald ook geen motorrijtuigenbelasting voor een brommobiel, dus zo ver als ik, weet moet je vevoer regelen om hem naar Nederland te halen en een afspraak plannen bij het RDW ( +/- 160,00 ) voor keuring . Zo is het mij medegedeeld. En de btw kun je in België betalen bij aflevering.