Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heel tof! Han S, mede-forummer, heeft ook zo’n te gekke auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klopt en ik heb hem al 44 jaar, maar de mijne is een serie 1 van 1969 en deze is een series 2.
Gisteren een nieuwe accu er in gehangen en hoewel hij gewoon heel goed rijdt, kom ik er zelden toe om hem uit te laten.
Hij is nog zo goed als roestvrij en er is nog nooit aan gelast.
Het enige minpuntje is zijn onbegrensde dorst, maar verder vind ik dit een van de weinige auto’s waarvan je zou kunnen zeggen dat hij qua vormgeving en slijl gewoon tijdloos is en dan gaan we het niet hebben over de sublieme wielophanging.
44 jaar en hij heeft me nog geen minuut verveeld.
Succes met je mooie Jag.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het blijft een prachtig apparaat, Han.
Wat ik er zo bijzonder aan vind is het volgende: het was het laatste ontwerp waar de oprichter van de fabriek, sir William Lyons nauw bij betrokken was en met deze auto kwam alles bij elkaar: de briljante XK motor, waarmee vijf keer Le Mans is gewonnen, de achterwielophanging van de E type, de tijdloze en mooie vormgeving, het rijgenot en veel andere dingen.
Hij kwam in 1968 en 52 jaar later is het geen straf om de auto te moeten aanschouwen, net als de Citroen DS, ook zo’n tijdloze vormgeving.
Wat me alleen verbaast is dat de waarde van een goede en mooie XJ6 nauwelijks stijgt. Een E type series 1 is onbetaalbaar geworden en voor de zg flat floor betaal je al veel meer dan een ton, terwijl de briljante XJ6 maar blijft hangen op een duizend of tien voor een echt mooie.
Ik denk er wel eens over om de mijne weg te doen, maar dan zie ik hem staan en kan ik het niet. Hij is ook helemaal compleet met alle boekjes en papieren, inclusief het garantiebewijs op naam van Max Tailleur en dat maakt hem wel wat apart.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
‘Succes met je mooie Jag.’
Dank je, Han.
Jij bent nu eenmaal n series 1 liefhebber, ik n series 2 zoals we beide al jaren weten.
De series 1 heeft n iets mooier kontje maar dat komt alleen door de subtielere frutseltjes.
De voorkant van de series 2 vind ik veeeeeel mooierder.
Overigens heb jij toch zelf ook n XJ topic hier?
Demeerdantevredene
Het maakt niet uit Bertus, het is puur smaak en ik vind ze allabei mooi en zelfs de series 3 kan ik wel waarderen.
Maar bij Jaguar is vaak de eerste serie de mooiste volgens velen. Het dashboard van de 1 vind ik ook prachtig. En ik vind de SWB mooier dan de verlengde.
Maar jij hebt een coupe gehad en dat is de mooiste.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Die klassieke dashboards waren sowieso mooier dan de iPad schermen van nu. Er wordt nu een klassiek uurwerk klokje als bijzonder premium in het dash geplaatst.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
De XJC is sowieso de mooiste, heb m nog.
Gaat ook niet weg. Als ik ga leggen ze mij dr maar in, zetten m op n houten bootje en met afgaand water…....
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Ga je die coupe nog restaureren? Het is wel de meest waardevolle XJ.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Nee, hij gaat weg, heb de ruimte niet meer.
Ik zou zo’n auto best willen restaureren, maar helaas heb ik die loods waar er wel 20 in kunnen verkocht.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Same here maar ik ben wel erg blij met het nieuwere kleine huisje met all mod cons en de kleinere tuin.
Alleen de garage mocht 5 keer zo groot, is nu 3,5 X 6…...
Heb je die Renault niet binnen dan?
Ik heb tussen het huis en de garage een meter of acht en zo’n zeven meter breed en over de helft van de breedte heb ik een overkapping gemaakt en over de andere helft een tijdelijke overkapping, dus alles staat droog.
En toevallig heb ik vanmiddag de Jag onder die overkapping gezet en de Estafette in de garage omdat het te koud is om te lakken buiten, dus dat doen we in de garage met een beetje warmte.
Het is behelpen, maar dat doe ik mijn hele leven al.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Hahaha, voor deze schoonheid ga ik ook n overkapping/carport maken.
De garage is met werkbank, zijkasten tegen een lange wand, twee motoren en twee fietsen vol zat.
Pleur m ook lekker vol met Mike Sander vet, de auto dat is.