Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je zegt: 22TRS ‘87. Volgens mijn Olving is de 2200 motor niet geleverd sinds 1976.
Wat voor motor staat er nou eigenlijk in? Want in mijn reacties was ik uitgegaan van een 2200 motor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De rit van de verkoper naar huis heeft die met de oude verdelerkap en rotor gedaan (hortend en stotend dan). Kreeg er een nieuwe verdelerkap bij met rotor. Deze in dezelfde volgorde op de verdelerkap gezet (enigszins te zien op de foto?). Mijn aanname is nu dat deze ook nog afgesteld moet worden.
Ik ben net 19 en heb een groot tekort aan kennis haha. Misschien een vraagbaak dan maar aanschaffen? Of heeft iemand toevallig eentje dubbel
jantje1948 schreef:Je zegt: 22TRS ‘87. Volgens mijn Olving is de 2200 motor niet geleverd sinds 1976.
Wat voor motor staat er nou eigenlijk in? Want in mijn reacties was ik uitgegaan van een 2200 motor.
Voor mijn weten een “J6 TA 500” een Douvrin dus.
bogaard77 schreef:heeft een douvrin niet altijd elektronische ontsteking?
- Nee, volgens mij ook klassiek geleverd, maar elektronisch is natuurlijk wel zo relax. Zo om te bouwen, dus absolute aanrader.
- Een Douvrin is er zowel in 2 alsmede 2.2 Liter.
- Haynes behandeld het Douvrin blok dacht ik niet, de vraagbaak en het WPH wel.
- Een vraagbaak heb ik nog wel (over), bij interesse kan je een PB sturen.
- WPH’s zijn een must voor goed sleutelen. Veel delen zijn online wel te vinden met een beetje zoeken (of stuur een pb )
@ Rico: welkom! Gefeliciteerd met je aankoop! Er zijn gelukkig veel specialisten in Nederland, dus qua onderdelen zijn geen problemen. Ook willen zij zeker raad verstrekken. Laten sleutelen kan flink geld kosten. Ben je al lid van de club?
Waarom heb je overigens een auto gekocht die bij aankoop al slecht liep..?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De slang die mist kan de warme lucht slang zijn die op je luchtinlaat hoort aangesloten. Dan kan de carbu bevriezen en gaat ie wel stotteren. Vooral bij koud regenachtig weer…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DonRico schreef:De rit van de verkoper naar huis heeft die met de oude verdelerkap en rotor gedaan (hortend en stotend dan). Kreeg er een nieuwe verdelerkap bij met rotor. Deze in dezelfde volgorde op de verdelerkap gezet (enigszins te zien op de foto?). Mijn aanname is nu dat deze ook nog afgesteld moet worden.
Ga dat nog even na. als er twee verkeerdom zitten loopt ie wel maar verrot. Volg de kabels en kijk hoe ze op de kap zitten. je moet ook weten welke kant de rotor opdraait. Verdeler ‘lees’ je linksonder, links boven, rechts boven rechts onder. Of precies andersom.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nielsje schreef:bogaard77 schreef:heeft een douvrin niet altijd elektronische ontsteking?
- Nee, volgens mij ook klassiek geleverd, maar elektronisch is natuurlijk wel zo relax. Zo om te bouwen, dus absolute aanrader.
- Een Douvrin is er zowel in 2 alsmede 2.2 Liter.
- Haynes behandeld het Douvrin blok dacht ik niet, de vraagbaak en het WPH wel.
- Een vraagbaak heb ik nog wel (over), bij interesse kan je een PB sturen.
- WPH’s zijn een must voor goed sleutelen. Veel delen zijn online wel te vinden met een beetje zoeken (of stuur een pb )@ Rico: welkom! Gefeliciteerd met je aankoop! Er zijn gelukkig veel specialisten in Nederland, dus qua onderdelen zijn geen problemen. Ook willen zij zeker raad verstrekken. Laten sleutelen kan flink geld kosten. Ben je al lid van de club?
Waarom heb je overigens een auto gekocht die bij aankoop al slecht liep..?
-Klinkt goed! Nog verdere bronnen hoe dit zelf om te bouwen is (onderdelen)?
-Ah check, stuur je zo een pb
Dankjewel Nielsje! Het lijkt me wel leuk om te sleutelen, maar begin op dit moment echt “op 0” haha. Ben onlangs lid geworden van de CX Club (+verzekering). Wacht helaas al bijna 2 weken op acceptatie van m’n lidmaatschap
De CX op een ludieke manier gekocht (Catawiki veiling die minimumbod niet haalde). Het stotteren leek mij zelf (financieel) niet een erg lastig iets om op te lossen.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Douvrin is bij mijn weten alleen in beginjaren (Serie 1) nog zonder transistorontsteking geleverd, de 20 Athena en 20 Reflex toen.
De latere typen 20 RE en 22 TRS volgens mij altijd met elektronische ontsteking, mijn 1989 (een late dus, inderdaad) 22 TRS in elk geval wel.
De slang die moet voorkomen dat de carb bevriest klinkt als een goede tip.
Wel leuk zo’n Catawiki-verrassing. Jammer dat ik niet in buurt woon, anders kwam ik even de 22 TRS bewonderen.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Dankje Rogier. Je bent welkom om de 22 TRS te bewonderen als je in de buurt bent!
Ik neem aan dat mijn 22 TRS dus ook een elektronische ontsteking heeft?
Die slang heb ik proberen te vinden, maar ben er niet in geslaagd. Iemand een idee waar ik die vandaan kan halen?
Ik heb zelf maar weinig onderdelen die geschikt zijn voor een Douvrin, ik heb een 2400 uit ‘77, das een compleet andere auto. Ken wel mensen met Athéna’s, wellicht dat die nog wat hebben. Maar, eerst moet je maar eens uitzoeken of je auto al een elektronische ontsteking heeft.
Iedereen moet bij 0 beginnen, bij een CX kan je een prima steile leercurve hebben
Je zou de ledenadministrator nog eens kunnen mailen, Theo is altijd vrij druk, dus een herinnering sturen kan geen kwaad.
Online bij de cx club kan je ook veel technische artikelen vinden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DonRico schreef:jantje1948 schreef:Je zegt: 22TRS ‘87. Volgens mijn Olving is de 2200 motor niet geleverd sinds 1976.
Wat voor motor staat er nou eigenlijk in? Want in mijn reacties was ik uitgegaan van een 2200 motor.Voor mijn weten een “J6 TA 500” een Douvrin dus.
Ja, ik zag aan de foto dat het een Douvrin is. Dat is dus niet de 2200, want dat is in feite de 2175cc ds motor.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hey Rico, welkom!
Ik kom zelf uit Enschede, Delden is bekend terrein. Helaas woon ik nu in Den Haag, anders was ik je graag komen helpen. Komende donderdag ben ik wel in de buurt (Neede), misschien moeten we maar even contact hebben als je wilt sparren/hulp wil.
Edit: Wat hier onderstaat was met de aanname dat ie nu helemaal niet meer aanslaat, misschien hebt ik dat fout begrepen.
Er zijn al een hoop suggesties van mensen met een stuk meer kennis dan ik heb, dus doe daar vooral je voordeel mee. Wat je nog even zou kunnen proberen - don’t shoot me - is een beetje remmenreiniger in je luchtinlaat sproeien en dan te starten. Misschien kan je haar dan net even over een dood punt helpen. Als je een vonk hebt, slaat ze geheid aan, tenzij je echt ongezellige problemen hebt… Je kan ook één van de bougiekabels van de bougie af halen, dan tijdens het starten in de buurt houden van je motorblok, dan kan je zien of die wel een vonk geeft - niet onbelangrijk hierbij: die kabels kunnen nogal een schok geven, dus gebruik wel iets dat ervoor zorgt dat je geen schok krijgt
Briljante manier om een auto te kopen overigens! Ik heb op een soort gelijke manier mijn CX Prestige gekocht, hopelijk is de jouwe er wel beter aan toe..
Totaal aantal Berichten: 1375
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@ Rico. De Douvrin motor heeft als groot voordeel dat Renault de motor lang en in veel types* heeft toegepast. In die hoek zijn wisselstukken nog goed leverbaar. * zie o.a. Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Douvrin-motor
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bougie test: neem een startkabel. zet die op de minpool en het andere eind op de zijkant van een reserve bougie die in het eind van de losse bougiekabel zit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>