Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:In principe is 361-GV-4 natuurlijk ook een moderne combi, maar zoals jij het op je kentekenplaatje hebt gespoten doet het wel heel Frans aan.
Precies wat je zegt, ik had liever een GV-01-01 gehad maar de RDW vertelde dat die serie echt helemaal op is. Soit, beter dan TBB-01-B. En, ik hoef pas vanaf 2025 de verplichte plaat te voeren dus tot die tijd lekker a la francaise.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En daarna een paar kleine gaatjes erin waar je de echte kentekenplaat dan mee over deze heen kunt schroeven, zodat je eventueel ook weer helemaal terug naar de ouderwetsche Franse uitstraling kunt?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik monteer dat tzt met een klemmetje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Wacht even, ik snap het niet. Een NL kenteken aangevraagd voor een trekker in Frankrijk? Of komt hij op termijn naar NL?
ps leuk ding trouwens, lijkt me heerlijk zen om hier op over het veld te rijden.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je bent te snel Boeman, de historie is nog niet compleet denk ik. Maar ergens tussendoor schreef Waterman dat de trekker nu bij een maat op 10 km van zijn woonplaats staat. Een ding is zeker, Waterman woont niet in Frankrijk
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ok, ik ben ook veel te ongeduldig Maar ja, leuk verhaal he…
Dit (en vorig bericht) mag dan ook wel uit de rij gehaald worden als je dat liever hebt Waterman.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Haha, mooi! De trekker staat inmiddels al 2 jaar in NL. Maar dat verhaal volgt nog
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
voorlopig waren we nog even in la France. Tijdens een zomerverblijf tijd om koplampen te scoren te netjes te spuiten:
De steunen had ik thuis al met industrielak gespoten:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Dat wordt weer een hele fraaie machientje. Hij heeft ook een opvallend grote bodemvrijheid met die hoge vooras.
Gaaf ook dat papierwerk. Zie dat er ook een vigneron-uitvoering bestaat (extra hoog en smal neem ik aan?).
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nu nog even een kilverbak van 4 m scoren.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GS1970 schreef:Zie dat er ook een vigneron-uitvoering bestaat (extra hoog en smal neem ik aan?).
Dat is een extra smal model, maar staat niet hoger op z’n pootjes.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dit hele topic doet me denken aan een ex collega van me, die ook een tractorhobby heeft. Hij had een enorme tractor met een 10 liter eencilinder diesel, met een enorm vliegwiel aan de zijkant en ik ben wel eens met hem meegereden. Dat apparaat kon je twee dorpen verder nog horen.
En hij had een kleinere, een Weltmeister en die stond op de zolder van zijn bedrijfsruimte. Dus die werd buitenom omhoog en omlaag getakeld. Nou stond ik daar wel eens bij en waarschuwde hem dat hij wat al te makkelijk was met dat takelen.
Op een dag kwam ik bij hem langs en was hij niet thuis. Koppie gedaan bij zijn vrouw en die zei: heb je het gehoord van de Weltmeister? Nee, vertel. Nou, die is naar beneden gevallen en alles lag op de straat, tandwielen, olie, de hele inhoud van het apparaat kwam er uit vliegen.
Leuke hobbie.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han, heb je op de BBC wel eens de programma’s van Fred Dibnah gezien?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Han S schreef:Dit hele topic doet me denken aan een ex collega van me, die ook een tractorhobby heeft. Hij had een enorme tractor met een 10 liter eencilinder diesel, met een enorm vliegwiel aan de zijkant en ik ben wel eens met hem meegereden. Dat apparaat kon je twee dorpen verder nog horen.
En hij had een kleinere, een Weltmeister en die stond op de zolder van zijn bedrijfsruimte. Dus die werd buitenom omhoog en omlaag getakeld. Nou stond ik daar wel eens bij en waarschuwde hem dat hij wat al te makkelijk was met dat takelen.
Op een dag kwam ik bij hem langs en was hij niet thuis. Koppie gedaan bij zijn vrouw en die zei: heb je het gehoord van de Weltmeister? Nee, vertel. Nou, die is naar beneden gevallen en alles lag op de straat, tandwielen, olie, de hele inhoud van het apparaat kwam er uit vliegen.
Leuke hobbie.
Een Lanz Buldog of een Vierzon, prachtig. Met eencylinder gloeikopmotor.
Maar wat een verhaal, geen gewonden hoop ik?
jantje1948 schreef:Han, heb je op de BBC wel eens de programma’s van Fred Dibnah gezien?
Nog te vinden op youtube!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!