Lagerschalen 1300 blok
pimvdheijden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-08-2012

- Axel 11R
- C4 (1928-1932) AC41000kg Camion bâch
- LN/LNA RBRE
Gepost: 16 januari 2021 04:37 PM

Beste medeforumers,

Ik ben bezig met een speciaal project: Project “Raliul Oltcit”; het bouwen van een rally replica van het Oltcit fabrieksteam. Deze is op basis van een Axel 12TRS.

Ik ben bezig met het reviseren van een 1300 cc blok (T13)
Nu is 1 van de lagerschalen wat ingevreten door het lang stil staan; krukas is nog wel goed.

Ondertussen ook een incompleet GSA 1300 blok (G13) gevonden waarvan zowel lagerschalen als krukas goed zijn.

Nu zijn er verschillende maten lagerschalen.

Zijn de opmaten van de lagerschalen:

gebaseerd op de krukas?

of

gebaseerd op het carter?


met andere woorden:
Kan ik de krukas met lagerschalen uit het ene blok in het andere blok gebruiken?


Het gaat om een G13/646 blok en T13/653 blok

Met vriendelijke groet,

Pim

citroendyane.wordpress.com/

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 16 januari 2021 05:15 PM
  [ # 1 ]

Wat een leuk project! Als je foto’s hebt schroom niet er hier een paar te delen.

Ik zou de lagerschalen bij de krukas houden. Bij twijfel (je weet het natuurlijk nooit zeker met die Roemeense productie Wink) kun je ook het GSA-carter gebruiken, moet er alleen een blindplaatje op het gat voor de hydrauliekpomp (wel de Axel-oliepompaandrijving gebruiken).

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 januari 2021 10:14 AM
  [ # 2 ]

Foto’s!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 18 januari 2021 10:02 PM
  [ # 3 ]
MiGS schreef:

Wat een leuk project! Als je foto’s hebt schroom niet er hier een paar te delen.

Ik zou de lagerschalen bij de krukas houden. Bij twijfel (je weet het natuurlijk nooit zeker met die Roemeense productie Wink) kun je ook het GSA-carter gebruiken, moet er alleen een blindplaatje op het gat voor de hydrauliekpomp (wel de Axel-oliepompaandrijving gebruiken).

Bij het ombouwen van een GS-blok naar AMI Super of Oltcit blok moet je absoluut ook de pompaandrijving overzetten als je de motor heel wilt houden! Zou je dat niet doen dan valt de motoroliedruk weg.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 januari 2021 08:40 AM
  [ # 4 ]

Ik zie dat je een 11R in je lijstje hebt staan, vormt dat ook de basis voor je project? Of heb je nog een andere Axel?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook