14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
   
2.5 TD break.
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 12 april 2024 08:58 PM
  [ # 196 ]

Hmm, vreemd, dan denk ik aan lucht in de leiding of een verstopte remleiding. Komt er helemaal geen LHM uit bij het ontluchten? heb je wel remdruk op de voorremmen? Is de hoogteregeling goed afgesteld?

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 18 april 2024 08:03 AM
  [ # 197 ]

Toen ik mijn XM weer opgebouwd heb, heb ik op goed advies een geriviseerd pignon in het stuurhuis gemonteerd. Helaas, deze lekte. Met veel moeite eruit gesleuteld, met zo’n revisiesetje van nieuwe ringen en afdichtingen voorzien, weer gemonteerd, en.. helaas, lekt nog steeds.

Ik ben dus nu op zoek naar een goed adres voor een geriviseerde, eventueel NOS.

Heeft iemand een tip?

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 09 augustus 2024 06:08 PM
  [ # 198 ]

Ik had een tijdje geleden een setje led H7 gekocht omdat de verlichting van de XM voor niet echt over houdt.
Nu was er een lamp kapot, dus vandaag 1 gemondeerd. Het is een type met passieve koeling. De “doppen"die normaal op de lampen zitten passen niet(of er een gat in maken)
Die koelstrips worden wel redelijk warm

Wat vinden we hier van? Bruikbaar?

Lichtbeeld was goed, kleur wel veel witter

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6150
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 augustus 2024 12:42 PM
  [ # 199 ]

Afgezien van dat het niet mag (...) kun je beter iets met aktieve koeling monteren. Zoals bijvoorbeeld de M2P H7 ledlampen. Die passen gewoon in de koplamp met normale sluiting.

Andere optie is ledlampen met E-keur kopen, o.a. bij xenonodijk.nl. Even zoeken daar. Dan nog is dat eigenlijk alleen voor auto’s die af-fabriek al ledlampen hebben, maar in ieder geval heb je dan E-keur op de lampen zodat oom agent of de keurmeeester er in principe weinig van kan vinden verder, mits het lichtbeeld goed is.

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 24 augustus 2024 09:23 AM
  [ # 200 ]

Heb maar weer gewone gloelampen gemonteerd.
Van de week lexia even aangehangen, blijkt dat de stuurhoeksensor niet helemaal goed staat. Hij staat 180 graden uit het lood. Dwz als ikeen halve omwenteling naar links maakt geeft tie 0 graden aan.
Reageert de vering op hoekwisselingen of op absolute hoekwaardes? Oftwel denkt de VC als ik rechtuitrij dat ik een bocht maak, en moet ik dit dan veranderen?

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 24 augustus 2024 09:57 AM
  [ # 201 ]

Ik had altijd een afwijking van een paar graden als het stuur in de rechtdoor stand stond. Dat naast het feit dat de stuurhoeksensor altijd in storing ging. Na reset ging het soms een paar dagen of weken goed en dan was die er weer. Met als gevolg dat het lampje van de HA niet ging branden bij het starten. Verder eigenlijk nooit iets van gemerkt met het rijden.

Maar 180 graden gedraaid… heb je het stuur er af gehad? En per ongeluk de sensor 180 graden gedraaid? Of je hier iets van gaat merken met het rijden… probeer het, hang desnoods de lexia er aan tijdens het rijden en laat een passagier die uitlezen…

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 24 augustus 2024 09:59 AM
  [ # 202 ]

de hele auto is uit elkaar geweest en idd, stuurhuis is eruit geweest

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 24 augustus 2024 10:52 AM
  [ # 203 ]

De sensor is een lichtsluis en zit in het stuur, niet in het stuurhuis. Volgens mij werkt je HA nog gewoon als daar een storing is, het systeem maakt onderscheid tussen storingen in de verschillende sensoren.

Voor een uitvoerige uitleg over de werking van de HA2 zie onderstaande link.

Daarnaast, verbaas je niet, heeft jouw Xm waarschijnlijk geen remsensor, ik kon hem op mijn 2.5TD destijds niet lokaliseren…

https://xmclub.nl/forum/hydractive-van-de-xm

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 24 september 2024 11:10 AM
  [ # 204 ]

Ik heb sinds enige weken last van het volgende. Bij acceleren vanaf ongeveer 2000 tpm in 4 en 5, (misschien lagere versnellingen ook) is er een vrij forse trilling waarneembaar die van linksvoor lijkt te komen.
Ik voel het niet in het stuur. Bocht of rechtuit maakt niet uit.
Geen geluiden daarbij.
Boven de zeg maar 2800 tpm voel je niets.
Als ik rustig optrek is er ook niets voelbaar
Waar te zoeken?
Linker motorsteun is in 21 vernieuwd, rechter 3 niet meer verkrijgbaar.
Stuurkogels, fuseekogels allemaal in 21 nieuw gemonteerd.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 september 2024 02:34 PM
  [ # 205 ]

Aandrijfas.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 25 september 2024 10:01 AM
  [ # 206 ]

Was mijn vermoeden ook.

Daar is zeker niets aan te repareren?

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 25 september 2024 05:18 PM
  [ # 207 ]

En zeker weten dat er geen motor- of versnellingsbaksteun de oorzaak is ?

Profiel  
 
Jaaps
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 25 september 2024 05:44 PM
  [ # 208 ]

Ik zal de diverse steunen even langslopen.

Profiel  
 
Ed P
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gepost: 27 september 2024 10:11 PM
  [ # 209 ]
Jaaps schreef:

Was mijn vermoeden ook.

Daar is zeker niets aan te repareren?

Bart Ebben heeft misschien wel een andere aandrijfas liggen toch? Of De Vos?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 28 september 2024 09:58 AM
  [ # 210 ]

Ik zou de as eens demonteren en kijken hoe hij er uit ziet. Mijn ervaring is dat het vet in de loop der jaren soms kan klonteren of uiteen kan vallen in stevige klonten en waterdunne olie. Als op de onderdelen van de as geen slijtagesporen zichtbaar zijn is de kans groot dat hij het weer prima doet als je het oude vet goed uitspoelt en hem verpakt met nieuw vet en als je toch bezig bent ook een paar nieuwe hoezen.

Profiel  
 
 
14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook