Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ja, zag t net ook. Ongebruikelijk denk ik. Bij de sleutelclub waar ik bezig ben had niemand m. Maar ik hoopte dat iemand er ervaring mee had. 2.5 TD is n tikkie zeldzaam
Kijk het toch nog eens na: Zo’n T35 is echt heel zeldzaam. Als je te veel vuil of verf in een Torx gat hebt zit je er ook naast.
Meestal zit er een T30 in een M6 en dan een T40 voor een M7 of M8 en een T45 voor M8 of M10, waarbij een M10 ook een T50 kan hebben.
Bij die Torx wordt eigenlijk alleen het maximum moment aangeven: Een “gewone” 8.8 M8 ( of zwakker) heeft dan T40 maar een 12.9 M8 een T45.
Ik heb me ook al een vergist tussen Torx en Inbus en een Torx gebruikt om een inbus aan te draaien omdat ik de goede inbus dop niet ter plaatse had.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
T is een simpele bout die de spanner moet vergrendelen. Veel hoeft hij niet tegen te houden. Zit alleen diep in de spanrol, nogal lastig te zien
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Stuurhuis gedemonteerd. het silent bloc middenin kon er met de hand uithalen, de andere aan de rechter kant heeft geen speling. Toch maar beide vervangen. In tegenstelling tot eerdere berichten gewoon leverbaar voor ongeveer €2.50
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Jaaps schreef:T is een simpele bout die de spanner moet vergrendelen. Veel hoeft hij niet tegen te houden. Zit alleen diep in de spanrol, nogal lastig te zien
Het is een inbus 8 mm. Je kijkt “te diep” in het gat zogezegd. met de inbus schroef je de hele spanrol los van de geleider.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Jaaps schreef:Vandaag distributiezijde aangepakt. Nieuwe krukaskeerring, belansasriem en rollen, en distrinutie.
Stuurhuis eruit om eea aan te repareren.
Standkachel eruit om van nieuwe onderdelen te voorzien.
Versnelllingsbak van nieuwe keerringen voorzien.
Gaat met origineel Citroen gereedschap toch net ff wat makkelijker
Je kunt er zo wel veeeeeeeel makkelijker bij.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Dank Ed, zal volgende wk kijken.
En idd, om die stuurbekrachtigingspluner te demonteren op de auto…
2 grote torx schroeven zaten goed vast, en de hydractiefbol zit daar precies in de weg…
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Waterpompriem zit, distributie en balansasriem ook.
Dus, de bak er weer op….nou, dat krijg ik dus in m’n eentje niet voor elkaar. Prise as lijkt op de koppeling te blijven hangen, die bak is ook een beetje onhandig zwaar.
Dan zit tie aan de bovenkant goed, en wijkt tie weer beneden…gek word ik ervan
Als iemand nog een tip heeft
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je de koppelingsplaat goed gecentreerd? Goede model en gepast op de prise-as voor montage?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Weet je zeker dat je de koppelingsplaat goed gecentreerd hebt ? Als dat niet zo is dan drukt de prise as tegen het lager in plaats van erin te schuiven en dat wil de bak er niet op. Dat speelt pas op de laatste centimeter.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
er zat zo’n centreerpin bij, en die glijdt er nog steeds soepel in en uit
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Niet te soepel?
Heb vorig weekeinde ook een koppeling gedaan en de centreerpen moeten aanpassen.
Met alu-tape iets in diameter moeten vergroten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Hmm, zo’n valeo setje, zou toch goed moeten zijn. Voelt niet echt als veel ruimte erom heen
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik vond het , ook goed gecentreerd, vaak best wel een gepiel als je het in je eentje op de stoep deed. Totdat hij er dan een keer wel precies voorzit en dan is het “klonk”.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Zo, bak zit erop met dank aan dr Emiel.
Koppelingplaat bleek toch niet helemaal in lijn te staan. Daarna was het ook niet wrikken en wringen, tot opeens: “kloenk”, daar ging ie. HD pomp en startmotor er weer op. Turbo bleek geheel vast te zitten, die moet er dus even af, eerst maar een de ontroester gezet.
Ik kwam nog 2 onderdelen tegen waar ik nog geen plaats voor weet, iemand een tip?