Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lekker bezig Derk!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi werk weer zeg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat zijn dan weer de leuke klusjes, lekker fabriceren.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dit is in ieder geval op tijd in orde. Morgen kan dat apparaat eronder. Ik zag dat de aftapplug van de bak bij die E46 ook een beetje kwijlt (maar niet op een schaal zoals die 1602 dat deed) dus daar moet in ieder geval een slokje bakolie bijin voor het geval die kar mee op vakantie moet. Maar dat zou normaal gesproken geen moeilijke actie moeten zijn (ook al kun je verrekte slecht met een fles olie bij de vulstop komen).
De rest is dan weer een kwestie van ‘is goed, voorlopig afblijven’.
Het dicht maken van de bak van die 1602 zit alleen nog vast op de levering van de silent blocs voor de schakeltoren. Dat zit allemaal zo krap op elkaar in een nauwsluitend cardantunneltje dat dat wel gewoon even in één keer in orde moet, want het is een vervelend klusje om daar de boel om de haverklap achter vandaan te moeten schroeven. Maar ook dat zou, GLS volente, zo tussen dinsdagavond en donderdag ergens weer in elkaar moeten kunnen zitten.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Penny Lane schreef:GLS volente
De mens wikt, GLS beschikt?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zoiets Als het over die silentblocs gaat momenteel dus wel.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Penny Lane schreef:Dit is in ieder geval op tijd in orde. Morgen kan dat apparaat eronder. Ik zag dat de aftapplug van de bak bij die E46 ook een beetje kwijlt (maar niet op een schaal zoals die 1602 dat deed) dus daar moet in ieder geval een slokje bakolie bijin voor het geval die kar mee op vakantie moet. Maar dat zou normaal gesproken geen moeilijke actie moeten zijn (ook al kun je verrekte slecht met een fles olie bij de vulstop komen).
Grote spuit met slangetje eraan gebruiken…
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Is in dit geval denk ik amper nodig. Ik heb een volle fles bakolie staan en de ervaring leert dat je de eerste halve liter er altijd rechtstreeks uit de fles in krijgt (zo kom ik ook aan die volle fles bakolie: bij de Compact heb ik twee flessen gebruikt en de overgebleven halve liters bij elkaar in gemikt). Meer dan dat zal er wel niet bij hoeven en als dat wel zo is kan ik altijd nog iets verzinnen. Maar ik denk eerder dat ik dan al heel andere problemen had gehad
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, die steun zit eronder en dat zit me wel prima naar de zin. De verf zal er wel weer afbranden, maar het scheelt dat ik vooraf weet dat de hele zooi er nog onder vandaan moet om de tank te kunnen laten zakken, dus zorg ik wel dat ik tegen die tijd wél hittebestendige verf in huis heb.
Het scheelt dat de vulplug van de bak van die 323i rechts zit, want dat is de kant die je opkrikt voor die steun. Ik kan ‘m momenteel niet op bokjes netjes vlak stellen om de bakolie te peilen (die bokjes staan onder een zekere groene 1602), maar nu zat de vul/peilstop aan de hoge kant van de bak en dan durf ik wel te peilen met m’n pink. Er kon een goeie 100cc in om de bakolie bij schuinstand nét aan de onderkant van de opening te krijgen en dat is net mooi gelijk met dat ‘Ho maar! Vol! Loopt over!’ moment wat je krijgt als je de volle liter olie na verversen er weer in gemikt hebt. Goed genoeg.
Verder kwam ik een verloren stuk ijzerdraad (kwijt geraakt bij het doorhengelen van een lambdasensor-strengetje) nu weer tegen omdat-ie eindelijk door naar beneden was gevallen. Ook weggehaald. En voor de grap nog even olie en koelvloeistof gepeild: beide keurig op peil, niks aan de hand. Na het wisselen van de bovenste koelslang en het wegwerken van alle lucht uit het systeem is dat ook echt nooit meer een probleem geweest en dat geeft een heel wat beter gevoel dan het om de haverklap moeten bijvullen van de koeling van die Compact. Het olieverbruik is ook praktisch nihil als ik de peilstok moet geloven en dat verbaast me eigenlijk wel een beetje. Maar ik noem het goed nieuws.
Natuurlijk is nu nog niet alles helemaal voor elkaar zoals je dat eigenlijk zou willen, maar zoals ik al opmerkte: de rest werkt gewoon, dus daar blijven we eerst lekker af. Waar we nu zijn met deze auto en gerekend met het idee dat de hele vloot op tijd genoeg in orde is om ermee op vakantie te gaan durf ik wel te stellen dat ik al wel met veel beroerdere rotzooi naar oost-Duitsland heen en terug ben gereisd, dus de kans dat dat goed gaat is nu wel echt veel groter dan de kans dat dat niet goed gaat. Maar als ‘t nog lukt om met die 1602 op pad te gaan…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Inmiddels het verschil uitgeprobeerd nu die steun eronder zit en ik heb de indruk dat dat meer beweging in die pijp scheelt dan je zou denken. Vooral omdat die Eisenmann cat-back set eng krap onder de bumper hangt is elk beetje beweging wat ontbreekt natuurlijk mooi meegenomen, maar dit lijkt toch nog wel een heel verschil. Ik zie wel of die indruk stand houdt, maar: so far, so good.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De handrem werd weer matig. Deze keer kreeg ik ‘m ook niet echt lekker afgesteld, dus ik heb nu maar eens de binnenwerken van de handremtrommeltjes van de Compact erin gebeund. Dat was allemaal vrijwel nieuw, dus dat moest het wel redelijk oplossen. Gelukkig is dat dus ook zo. Het is nog niet helemaal ideaal, maar daar heeft een niet al te fruitig remtrommeltje wegens verkeerd ingelopen schoentjes ook wat mee te maken. Komt bij dat de handrem van een E46 sowieso best wel underwhelming is. Maar voor nu eerst is het wel weer gewoon goed genoeg en deze actie was rond het opknappen van de bodem toch al gepland, dus het is gewoon iets eerder klaar.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb er nog een paar kilometer mee rondgereden voor wat boodschappen en dat heeft de nieuwe segmentjes nog wat laten settelen. Nog een keer opnieuw afgesteld en nu keurig volgens het boekje omdat dat weer betrouwbaar werkt. En nu werkt de handrem zoals je dat van een ouwe E46 mag verwachten: goed & that’s it. Niks over, maar ook niks tekort.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Op & neer naar v/h de DDR, gemiddeld verbruik nog altijd 1:13,5, geen misse slag gedaan, geen olie verbruikt & geen koelwater verspeeld, speelt met de heuvels daar & heeft zich all-round keurig gedragen. Inclusief de handrem. Kortom, lekker relaxte vakantiecruiser!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met de echte auto durfde je het toch niet aan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vanwege het ontbreken van een ijsblokjesmachine & aangekondigde bloedhitte vooral. Want dan is een kleine auto met veel glas, een bakelieten stuur & antieke Skai® bekleding niet écht goed voor het vakantiegevoel.
Uiteindelijk hebben we maar 1 dag vieze hitte gehad, maar dat weet je van te voren niet. Maar daar staat tegenover dat het onderweg terug vanaf Bremen ongeveer echt onwijs regende en dan ben je ook weer blij dat je met een wat modernere auto onderweg bent. Vanwege ontwaseming, echt goed werkende wissers & veiliger weggedrag onder dergelijke omstandigheden bijvoorbeeld.
En natuurlijk heb ik precies lang genoeg onder die nultwee m’n rug liggen toetakelen om enigszins redelijke stoelen ook wel lekker te vinden tijdens een autorit van pakweg een dag (files meegerekend).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!