Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
jantje1948 schreef:Op het C5 forum is Willy4 actief. Is een garagist in Westerlo.
Of een pb’tje naar Walter Bogaerts, ook actief op dit forum (wbogaerts). Die woont iets ten zuidoosten van Antwerpen.
In Zandhoven.
Dat zijn er al twee. Stuur ze een bericht.
Willy heeft, zoals gezegd, zelf een garage. Die lost het zo op. Vraag hem wat het kost om dat in Vilvoorde te doen. Vast minder dan € 400.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Als het kogeltje uit de drukregelaar gevallen is,ligt daar de oplossing. In het geval dat het zo is, loopt de hydrauliekpomp in nullast.Kogeldiameter is bij mijn weten 7mm.
En om dat kogeltje er terug in te plaatsen. Gewoon vijs eruit kogeltje erin en terug vastdraaien? Maar alleen daaraan zal het niet liggen gezien hij het als niet meer deed voor hij deze schroef eraf had gedraaid….
Had beter schrijven kunnen : mogelijke oplossing.
Hoogteregelaar probleem blijft bestaan.
Natuurljk kogeltje er in en vastdraaien.
Als we nu allemaal even afwachten wat er dinsdag gebeurt ? Misschien dat de beste man er nog wat aan kan doen ?
To err is human, not to err is divine.
JanSr schreef:jantje1948 schreef:Op het C5 forum is Willy4 actief. Is een garagist in Westerlo.
Of een pb’tje naar Walter Bogaerts, ook actief op dit forum (wbogaerts). Die woont iets ten zuidoosten van Antwerpen.
In Zandhoven.Dat zijn er al twee. Stuur ze een bericht.
Willy heeft, zoals gezegd, zelf een garage. Die lost het zo op. Vraag hem wat het kost om dat in Vilvoorde te doen. Vast minder dan € 400.
Voor de goede orde: Willy4 is een gewaardeerde C5Forum bezoeker en poster, maar hij is geen garagist.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Het heeft toch niets met de hoogteregelaars te maken hoor. Zelf op de voorste remmen is er geen druk.
Het probleem zit hem volgens mij aan de pomp, voorraadbol met « disjoncteur et conjoncteur » ( weet de vertaling niet blijkbaar stroomonderbreker maar zou letterlijk vertaald zijn) of de veiligheidsklep. Het rare blijft dat hij hier voordien geen probleem had. Lucht in het systeem?
De “conjoncteur-disjoncteur” is wat wij de Hoge-Druk-Regelaar noemen.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ah ja dank je. Wist het niet zeker…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, als die onlastschroef niet dicht is of het kogeltje (bille) is weg, dan krijg je dat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hij heeft die ontlastschroef ook daarna pas open gedraaid als het probleem zich al stelde. Eerst een kwartdraai maar gezien dit h’geen invloed had helemaal. Ik weet niet of dat billeke er uit is gevallen. Moet ik hem vragen….
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Je remmen krijgen druk vanaf remkrachtregeleaar, daar vandaan loopt 1 hoge drukleiding naar je ABS-blok, van daaruit lopen de 4 leidingen naar de remmen. Dus het is logisch dat alle rmmmen het niet doen, dit is denk ik niet gerelateerd aan de vering(maar ik heb t uit een boekje )
Jaaps : Ik weet niet in welk schema U gekeken heeft, maar een remkrachtregelaar heeft een Xantia niet.
Wel een remventiel of beter gezegd een remdrukregelventiel. Maar dat is heel iets anders als een remkrachtregelaar.
De voorremmen zijn niet gekoppeld aan de voorvering, de achterremmen zijn wel gekoppeld aan de achtervering maw achtervering zonder druk, betekent geen remdruk op de achterremmen.
En uw conclusie aangaande ABS werking slaat nergens op.
Sebbe: zoals U het nu vertelt ziet het verhaal er anders uit, dat had U eerder schrijven zullen.
De hydrauliekpomp heeft twee plunjer kringen.
Voor het vering/remgedeelte 2 plunjers ( kleine hogedrukleiding ) en 6 plunjers voor de stuurbekrachtiging ( dikke leiding )
De pomp levert nu geen enkele druk meer voor zowel vering en remmen begrijp ik.
Drie mogelijkheden :
a. kogeltje uit remdrukregelaar is weg dwz de aangevoerde LHM verdwijnt door de afvoer naar het reservoir.
Hydrauliekpomp loopt in nullast. Kogeltje sluit deze afvoer af.
b. De aanzuigslang en of aanzuigaansluiting aan de pomp is niet luchtdicht en of de aansluiting aan het reservoir.
c. De hydrauliekpomp is inderdaad stuk, wat ik niet geloof,omdat voor deze problemen ontstonden, had de auto geen probleem met vering en achterremmen.
Geeft de pomp wel LHM als de wartel aan de pomp iets losgedraaid wordt ?
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Dit was mijn denkpiste ook. Het vreemde is ook wel dat de voorste veren wel nog op de hoogste stand staan dus wel druk krijgen?
a. Kogeltje zou eruit kunnen, weet ik niet met zekerheid. Maar volgens de garagist liep er geen lhm terug naar het reservoir
b. Ik denk dat dit het probleem zou kunnen zijn. Misschien wat slangen of dergelijke losgemaakt om aan de versnellingsbak te kunnen geraken voor de koppeling te vervangen. Hierdoor misschien lucht getrokken. Voordat hij op de brug ging hebben ze hem nog op de hoogste stand gezet zonder enig probleem en werkten de remmen ook nog. Het is pas nadat de koppeling is vervangen dat ze de wagen terug op rijstand wouden zetten maar vooraan bleef hij omhoog en achteraan helemaal gezakt.
c. Zou inderdaad heel vreemd zijn dat de pomp ineens kapot zou zijn