Het niveauregelventiel van de vooras staat dicht en houdt de voorvering op druk. Zie mijn bericht van 3 april jl.
Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
klever33 schreef:Jaaps :
En uw conclusie aangaande ABS werking slaat nergens op.
Dank voor de vriendelijke woorden
Ik probeer te helpen.
Bijlage is wat ik gevonden heb van Xantia remmen/abs blok. Maar t kan heel goed niet bij deze auto passen
Jaaps: Je zal vast wel het goede schema gevonden hebben, en goede bedoelingen, maar je hebt blijkbaar niet gelezen wat er bij staat geschreven, klever33 maakt zich daar druk om. In principe heb jij hetzelfde probleem als de garagist van Sebbe: Gebrek aan detail kennis.
Je weet niet in detail wat het “systeem” is en dan doe je een uitspraak.
Bijgaand nog even een schema van de remmen met de flows. In ‘t Frans, maar voor een Citroenist moet dat verteerbaar zijn.
Daaruit blijkt overduidelijk dat de “doseur” ( dat ding dat je met het rempedaal of de “champignon” bedient in een hydraulisch geremde Citroen) 2 ingangen heeft: nr 1 direct van de vanne de prioritee en nr 2 van de achtervering.
Daarna heeft ook het “Bloc ABS” 2 ingaande leidingen van de “doseur” en 2 uitgaande leidingen, naar de voor en achterremmen.
De remdruk van de achterremmen wordt, zoals bij vrijwel alle LHM Citroen’s gevoed door de achtervering.
Als je dus noch voor, noch achterremmen hebt kan dat alleen als je geen hydrauliekdruk hebt.
De manier waarop klever33 zich uitdrukt kan misschien wel iets bijgeschaafd worden, maar z’n kennis van zaken trek ik zeker niet in twijfel!.
To be continued…....
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
exact. en het hoog blijven staan voor en liggen achter heeft hier niets mee te maken. behalve dan dat als de achterkant op zn gat ligt er geen druk is daar en dus ook niet op je achterremmen.
Als de voorkant hoog blijft is de hoogteregelaar van slag maak kan de druk in het systeem weg zijn, waar door er geen voorrammen zijn…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
@Sebbe
Met alle respect, maar als ik in jouw schoenen stond, had ik gister nog een auto-ambulance gehuurd/geleend, daar de Xantia opgetrokken en naar iemand gebracht die wel verstand heeft van het hydraulisch systeem.
Dit is een gebed zonder end.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hear, hear!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Jaaps : ik heb het een beetje grof uitgedrukt en neem ik terug. De conclusie die U trekt is en blijft in zijn geheel onjuist.
boogaard 77 : Kunt U mij uitleggen waarom de hoogteregelaar van slag is, de druk weg en geen druk op de voorremmen ?
Misschien even een update…. heb garagist niet meer gehoord. Ik wil hem ook gewoon de tijd geven. Had hem gezegd dat het niet dringend is. Omdat ik de wagen momenteel niet nodig heb maar dat had ik misschien beter niet gedaan. Maar bon indien ik meer weet hou ik jullie op de hoogte….
Ik ben ervan overtuigd dat het iets onnozel zal zijn gezien alles werkte voor dat hij op de brug ging voor het vervangen van de koppeling. Ik vermoed gewoon licht in het systeem. Er moet gechekt worden of de verschillende onderdelen lhm krijgen. Beginnen van het reservoir naar de veren en remmen…
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sebbe schreef:Ik vermoed gewoon lucht in het systeem.
Dat zal het niet zijn, behoudens de remleidingen is het hele systeem zelfontluchtend.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hij heeft me net gebeld. Inderdaad geen lucht en pomp krijgt lhm….
Kogeltje in drukverdeler is er waarschijnlijk uitgevallen. Niet meer teruggevonden. Kogeltje is eentje van 0,7 cm? Hij is ook niet aan het systeem gekomen om koppeling te vervangen. Kogeltje is er ook pas uit nadat er problemen waren… we zien wel. Hij gaat vandaag naar een collega die zo nog een drukverdeler liggen heeft….
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Sebbe schreef:drukverdeler
Drukregelaar bedoel je.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Inderdaad sorry
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
klever33 schreef:boogaard 77 : Kunt U mij uitleggen waarom de hoogteregelaar van slag is, de druk weg en geen druk op de voorremmen ?
Als ie in de hoogste stand zn stangetje krijt is komt ie niet naar beneden. Van slag is niet de juiste bewoording.
De hoogte regelaar is dan netjes afgesloten.
tegelijkertijd kan de druk in het secundaire circuit, tot en met de vanne priorite drukloos zijn, waardoor er geen remdruk is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Sebbe schreef:Kogeltje is eentje van 0,7 cm? .
Ik vond een kogeltje van 6.7 mm in een drukregelaar. Bij de “groene” types is dat 7 mm volgens het onderdelenboek.
Ik denk dat alles tussen 6.5 en 7 mm wel zal werken.
To err is human, not to err is divine.