Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Nou dit is hem dan:
https://www.youtube.com/watch?v=1s0FZeWhcVc
https://www.youtube.com/watch?v=G6qe3PlzQAc
https://www.youtube.com/watch?v=FxeCEP8yUzY
Ik vind hem persoonlijk zo op het eerste oog erg mooi gelijnd.
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine
Zeer fraai inderdaad. Maar ik ben wel benieuwd hoe hij rijdt, vooral de vering…
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005
- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gelukkig zijn ze afgestapt van die rara handvaten aan de zijkanten onder het portier. Zoals bij de c4 en de c5 aircross en c3.
Dit vreemde design item kan mij niet bekoren.
Nu nog bij de volgende c5 aircross weglaten!
Prachtige wagen,jammer dat het geen echte break is.
Het digitale dashboard maakt het een no-go.
Wat haat ik dat ding in mijn huidige C3. Blij als ik straks in mijn ‘nieuwe’ C5 Tourer pH. 3 zweven kan met oudrwetse knoppen op het dashboard.
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 08-02-2010
- Ami Ami8 Break
- ID/DS Dsuper5
- Berlingo Multispace
Fijn: een nieuwe auto die geen SUV is
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Het is een mooie wagen in vergelijk met de concurrentie maar ik blijft toch bij mijn ouwetjes. Reden: ik zie absoluut geen voordeel van een nieuwe auto.
Ik rij nog amper wegens thuiswerken, de bediening kan ik zelf wel. (ik heb een leeshulp (een bril), maar gelukkig heb ik alle hippe rijhulpjes, zoals attentie-bliepjes, ergo-piefjes en noodremsystemen (voor als je weggesukkelt was) nog niet nodig. Het blijven hoe dan ook lompe en stompe wereldauto ontwerpen: een Mc vega entrecote of een KFC coq au coca cola.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Ach er is geen kok die naar ieders mond kan koken. Ik vind zowel de C3 Aircross en zeker de C5 Aircross geen SUV, maar meer cross-overs. Ik ben zelf zeer te spreken over de vormgeving van de C5 Aircross en geniet elke dag weer van zijn lijnenspel, gebruiksgemak en comfort met een hoofdletter C. De tijd van grote Franse sedans en breaks is voorlopig in Europa gewoon voorbij. Ik vind dat de ontwerpers van de C5 X een prachtige auto hebben neergezet die een waardig vlaggenschip is van ons favoriete merk.
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine
Jeroen Simons schreef:Het blijven hoe dan ook lompe en stompe wereldauto ontwerpen: een Mc vega entrecote of een KFC coq au coca cola.
Ik kan er ook niet warm of koud van worden; wel nostalgisch.
Toen Ford met het Sharp Edge begon vond ik het verfrissend, maar na meer dan 20 jaar ben ik er wel op uitgekeken. Het lijkt wel of de ene na de andere fabrikant een nieuwe Transformer op de markt brengt. Het is meer van hetzelfde.
Ik heb nu een aantal filmpjes en foto’s van de C5 X bekeken en het lijkt voor mij in meer dan één opzicht op een CX 5. Of een Panamera. Of een Benz. Of de zoveelste Chinees.
Misschien ben ik een ouwe zak die in het verleden leeft, maar ik zou het verfrissend vinden als fabrikanten eens stopten met weer een variant te maken op doorgetrokken koplampen, raar gevormde achterlichten of ‘design’ vouwen in het koetswerk. En ze kunnen het zoals Honda met de E.
Wim,
Disciplus Simplex
Het is inderdaad niet heel erg origineel en dat drukke gedoe met al die rare vouwen mag van mij ook weleens afgelopen zijn.
Verder is het momenteel een beetje hetzelfde als met kleding: als je niet van hoodies, rare nauwe broekspijpjes en sportschoenen houdt is de keuze bij de meeste winkels nogal beperkt en als je niet van SUV’s/crossovers, enorme frontoverhang en origami-design houdt, heb je bij de meeste automerken niet veel keus. De meeste moderne auto’s zien er dan ook uit als sportschoenen op wielen.
Snel maar weer een doek over dat ding heen. De kont van een Seat en gemaakt in China, oftewel een Chinese Seat, in de markt gezet door Citroën. Nee, dank u.
De nieuwe C5 heeft ook meer weg van de C4 die laatst uit is gekomen, dan van de C5’s die ze vroeger bouwden (maar ja, dat kan ik verkeerd zien natuurlijk)...
Du pain, du vin et… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
Apprentice schreef:Het is inderdaad niet heel erg origineel en dat drukke gedoe met al die rare vouwen mag van mij ook weleens afgelopen zijn.
Mijn schoonmoeder, die overigens nooit een rijbewijs heeft gehad, en totaal geen sjoege van auto’s namen of modellen had, waarschuwde me als ze achterin zat altijd bij het zien van een new edge vormgegeven auto:
“kijk daar maar voor uit, die zit helemaal onder de deuken”
Dit modieuze gedoe ging geheel aan haar voorbij. En het is wel vermakelijk te constateren dat de trots van van de een in de ogen van een ouder iemand verwordt tot het tegendeel van wat de bedoeling is.
mia macchina è presto per rubare
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik vind deze CX5 (haha) een stuk beter gelukt dan de nieuwe C4. Dat is echt een bizar samenraapsel. De vreemde neus met alles wat de lampenafdeling kon bedenken komt op de een of andere manier wat beter uit de verf op deze C5X dan op de C4. De auto is wat gestrekter en daardoor wat minder een Mitsubishi Eclipse Cross-kloon dan de C4. Alleen de Panamera-spoiler achterop deze C5X vind ik echt storend.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 20-06-2015
- DS 5 163 manueel sport chic
- C4 (2004-heden) 90pk manueel
- C4 (2004-heden) 110 pk gerobotiseerde bak
- C5 110pk business break manueel
Ik heb persoonlijk een probleem met die neus. Het is alsof ze de koplichten vergeten waren en die er nog vlug ergens op gezet hebben. Maar het kan zijn als ik hem in werkelijkheid zie, ik mijn mening moet herzien. Wat al die vouwen betreft op de flanken. Ze moeten vouwen persen in de panelen om ten eerste meer sterkte te hebben en ook om het metaalgeluid bij het sluiten van de deuren te dempen. Dat is voor iedere auto zo.
Ik kan er niet warm voor lopen het is een raar samenspel van voorkant gewoon lelijk van achter een kopie Porsche en het lijnen spel te druk en niet mooi. binnenin een stap terug in de tijd saai Dashboard met zo’n tabblad dat is zo lelijk nee het valt mij zwaar tegen.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Heerlijk om te lezen hoe polariserend de reacties zijn op de C5 x. Als ik dit lees denk ik echt dat Citroën op de goede weg is. Vorige week heb ik een uitgebreide proefrit gemaakt met de nieuwe C4 en ik was erg in mijn nopjes. Deze auto is een echte Citroën in hart en nieren. Echt met niets maar dan ook met niets op de markt te vergelijken. Goed ik spreek natuurlijk namens mijzelf en niet namens de massa.
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine